2.7bit klekocze na rozgrzanym oleju

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

ghost pisze:Prawidłowe ciśnienie oleju na ciepłym silniku to ok 1.5 bar... Więc pozostaje Ci kilka opcji:

A) masz produkt olejopodobny który nie ma parametrów oleju ( w co wątpie ale dla swietego spokoju zalał bym coś z Motula/Valvoline 5w40/5w50/10w60)

B) pompa oleju którą wymieniłeś jest tak samo dobra jak Twoja stara... tzn. obie to szrot :-)

C) brak panewek - dosłownie dół silnika do rewizji. Jest duże ryzyko ,że to własnie przez nie silnik gubi ciśnienie. Można ewentualnie przeciąc stary filtr oleju i sprawdzić czy nie ma w nim złotych opiłków.
ale skoro ma ciśnienie, to pompa chyba ok :-).
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

ghost pisze:Prawidłowe ciśnienie oleju na ciepłym silniku to ok 1.5 bar... Więc pozostaje Ci kilka opcji:

A) masz produkt olejopodobny który nie ma parametrów oleju ( w co wątpie ale dla swietego spokoju zalał bym coś z Motula/Valvoline 5w40/5w50/10w60)

B) pompa oleju którą wymieniłeś jest tak samo dobra jak Twoja stara... tzn. obie to szrot :-)

C) brak panewek - dosłownie dół silnika do rewizji. Jest duże ryzyko ,że to własnie przez nie silnik gubi ciśnienie. Można ewentualnie przeciąc stary filtr oleju i sprawdzić czy nie ma w nim złotych opiłków.
Sytuacja na tę chwilę wygląda tak:
ciśnienie było na poziomie 1,5 bara na nowej pompie olejowej na rozgrzanym silniku. Olej został już dwa razy wymieniony, raz przy zmianie pompy olejowej na Castrol i teraz na Motul 5W40 . Silnik został przy okazji przepłukany Liqui Moly, a miska i smok sprawdzone - wszystko czyste.. No i nadal jest problem. do 75C jest wszystko ok, silnik chodzi cichutko, po przekroczeniu tej temperatury chodzi jak diesel, słychać z obu stron pokryw zaworów...

Dzisiaj mechanik jeszce raz będzie sprawdzał cisnienie, a po tym szklanki..
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

A walki moglo zedrzec tak szybko? Ja obstawiam jednak popychacze.

[ Dodano: 2015-12-05, 23:02 ]
Cos sie urodzilo?
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

Nadal kicha. Kojarzy ktoś gdzie znajduą się zaworki regulujące ciśnienie oleju?
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Nie są przypadkiem miedzy głowicami pod deklem ?
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

czytałem też że na obudowie filtra oleju, ktoś to potwierdzi?
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

mik-17 pisze:Nie są przypadkiem miedzy głowicami pod deklem ?
te dwie puste dziury po bokach:

http://cimg2.ibsrv.net/gimg/www.audiwor ... c8bfe4.jpg

a zawory do nabycia u SIDa:

http://sidmotorsport.pl/pl/s/13820-zawor-olejowy.html
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

Odgrzewam kotleta.
Auto poleciało do innego mechanika i okazało się że cała góra do remontu (silnik ma 300tys przebiegu) prawdopodobnie przez dupawy olej Castrola..

Dostałem liste rzeczy do wymiany:
1. USZCZELNIACZ WAŁKA ROZRZĄDU x4
2. ZAŚLEPKA WAŁKA ROZRZĄDU x2
3. USZCZELKI POKRYWY ZAWORÓW x2
4. WAŁEK RORZĄDU x4
5. POPYCHACZE ZAWOROWE WYDECHOWE x12
6. POPYCHACZE ZAWOROWE SSĄCE x18
7. NASTAWNIK FAZ ROZRZĄDU x2 + USZCZELKI
8. ŁAŃCUCH WAŁKÓW ROZRZĄDU x2
9. OLEJ SILNIKOWY 10W40 LUB 10W60
10. FILTR OLEJU

Wiekszość do kupienia w polo market ale jest problem z wałkami rozrządu. Dzwoniłem do ASO i cena jest chora, zamienniki ponoć lepiej nie kupować, poleci ktoś jakie wałki szukać na alledrogo lub co zrobić z tymi?
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

Wałki wydechowe w 2.4/2.7/2.8 (30v) wszystkie są takie same. Wałki ssące z 2.4 i 2.8 są ostrzejsze od 2.7 i pasują zamiennie. 2.4 sa ostrzejsze od 2.8
Obrazek
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Taniej kupisz cala glowice. Mozesz wrzucic taka od 2.4 czy 2.8 z szerszym kanalem. Zakup glowic i kapitalny ich remont powinien sie zamknac w 1500-2000zl.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

mam głowice od mojego 2.7. Żeby nie czekać, kupiłem inne i wyremontowałem a potem była zamiana. Jak coś mogę sprzedać bo leżą. Wałki są ok - mogę pstryknąć foto. Reszta pewnie też, ale lepiej wyremontować jak już zdjęte.
Awatar użytkownika
RADEK1985
Posty: 227
Rejestracja: 2011-11-29, 19:37
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RADEK1985 »

jak juz lejesz nowy olej to zalej Motula lub valvoline \:) zaden inny
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

mylek pisze:Taniej kupisz cala glowice. Mozesz wrzucic taka od 2.4 czy 2.8 z szerszym kanalem. Zakup glowic i kapitalny ich remont powinien sie zamknac w 1500-2000zl.
+1. Kupić drugie 2.4/2,8 z rozruchową gwarą, dać do sprawdzenia i zrobić plana. Wyjdzie taniej niż wymiana wszystkich popychaczy, wałków, wariatorów jak piszesz, że tam wszystko chcą wymieniać.
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

Follow up: Silnik już się ogarnia, przy okazji chciałem podziękować koledze Tyrkal za głowice. W niedlugim czasie bedę również chciał zrobić swap z automatu na manual, czy ktoś się orientuje co dokładnie trzeba kupić/zrobić przy takiej operacji?
daw2
Posty: 154
Rejestracja: 2014-01-07, 17:11
Lokalizacja: lubaczów
Kontakt:

Post autor: daw2 »

Fura już ogarnięta?
ODPOWIEDZ