zwrotnice aluminiowe

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Warmooz
Posty: 89
Rejestracja: 2013-09-15, 13:30
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

zwrotnice aluminiowe

Post autor: Warmooz »

Cześć,

szukałem w starych tematach ale coś nie mogłem znaleźć, myślę nad wymianą zwrotnic na aluminiowe w mojej '99 S4. Od czego szukać zwrotnic, czy pasują tylko od s4 b5 czy może a4 b5/b6/b7 też podejdą? Muszę wymieniać jakieś wahacze? Gdzieś czytałem że rozstaw otworów w górnym mocowaniu sworzni wahaczy jest inny i że zmienia się geometria? Jakieś specjalne nastawy trzeba wtedy podawać na regulacji zbieżności? No i czy są jakieś wady tego rozwiązania?

Piotrek
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Jak chcesz zmienić to będziesz musiał wymienić jeden wahacz dolny. Reszta chyba jest taka sama
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Jaki jest cel takiego zabiegu?
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
marko
Posty: 205
Rejestracja: 2011-11-30, 23:12
Lokalizacja: niemcy
Płeć:
Kontakt:

Re: zwrotnice aluminiowe

Post autor: marko »

Warmooz pisze:Cześć,

szukałem w starych tematach ale coś nie mogłem znaleźć, myślę nad wymianą zwrotnic na aluminiowe w mojej '99 S4. Od czego szukać zwrotnic, czy pasują tylko od s4 b5 czy może a4 b5/b6/b7 też podejdą? Muszę wymieniać jakieś wahacze? Gdzieś czytałem że rozstaw otworów w górnym mocowaniu sworzni wahaczy jest inny i że zmienia się geometria? Jakieś specjalne nastawy trzeba wtedy podawać na regulacji zbieżności? No i czy są jakieś wady tego rozwiązania?

Piotrek
od audi a4 b6 oraz b7 pasuja tylko musisz wymienic dolny wachacz prosty bo do alu jest mniejszy sworzen wszystko pasi p&p

a co to daje lzejsza masa nie reserowana
grabiec
Posty: 38
Rejestracja: 2014-02-02, 11:30
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grabiec »

robilem zabieg taki u mnie i powiem tak przy mocno obnizonym aucie kola ida w negatyw i dupa jak seria zawieszenie to ok ale bez ustawiania geometri sie nie obejdzie :D (ja wrucilem do zeliwa :D)
rs4wagon
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-05, 10:03
Lokalizacja: tbu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rs4wagon »

grabiec pisze:robilem zabieg taki u mnie i powiem tak przy mocno obnizonym aucie kola ida w negatyw i dupa jak seria zawieszenie to ok ale bez ustawiania geometri sie nie obejdzie :D (ja wrucilem do zeliwa :D)
deko odkop ale przy zeliwnych przy mocno obnizonym aucie nie szla ci w negatyw :-/ ??kazda ingerencja w wysokosc zawieszenia wymaga zrobienie geometrii chyba oczywiste,zmiana za alu otwiera droge w swiat wielkich heblów bez uzycia adapteru
michałswd
Posty: 48
Rejestracja: 2013-05-30, 10:16
Lokalizacja: Rybnik
Płeć:
Kontakt:

Post autor: michałswd »

wymieniłeś juz zwrotnice ?
rs4wagon
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-05, 10:03
Lokalizacja: tbu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rs4wagon »

michałswd pisze:wymieniłeś juz zwrotnice ?
ja nie,to bylo w pasacie b5,auto bedzie na sprzedaz niedlugo i dalem se spokoj,teraz w a4 mam juz alu
Awatar użytkownika
males93
Posty: 81
Rejestracja: 2013-10-26, 01:00
Lokalizacja: Ełk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: males93 »

czy zwrotnice alu pasują tylko od s4 i rs4 do eski z żeliwami tak, żeby się nie działy jakieś dziwne negatywy na opuszczonym aucie. Czy od czegoś jeszcze podejdą (PASSAT FL ) ?
rs4wagon
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-05, 10:03
Lokalizacja: tbu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rs4wagon »

males93 pisze:czy zwrotnice alu pasują tylko od s4 i rs4 do eski z żeliwami tak, żeby się nie działy jakieś dziwne negatywy na opuszczonym aucie. Czy od czegoś jeszcze podejdą (PASSAT FL ) ?
a4b6 wsio to samo i pasuje do passata,w a6 chyba tylko piasty/lozyska maja inne osadzenie ale jako tako sama piasta pasuje.Wachacze wsio to samo,roznica tylko przed liftem w jednym tym dolnym prostym,tak to wsio to samo
Awatar użytkownika
males93
Posty: 81
Rejestracja: 2013-10-26, 01:00
Lokalizacja: Ełk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: males93 »

no tak ale zwrotnica z a4 b6 ma inna trochę konstrukcje i właśnie jak auto obniżone to potem dzieją się jakieś cyrk a nie chce na serii latać. "u mnie na gwincie na około 6cm~(do nadkola) już nie pracowało, objawiało się to pukanie zwrotnicy o bude, podczas skrętu(budowa zwrotnicy nieco różni się od żeliwnej)" :?:
Awatar użytkownika
Wojt3q
Posty: 794
Rejestracja: 2014-01-14, 17:00
Lokalizacja: z Garażu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wojt3q »

ja mialem z a6 i nic nie pukalo ani nie chaczylo na przeswicie 3 cm byl negatyw z przodu
rs4wagon
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-05, 10:03
Lokalizacja: tbu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rs4wagon »

males93 pisze:no tak ale zwrotnica z a4 b6 ma inna trochę konstrukcje i właśnie jak auto obniżone to potem dzieją się jakieś cyrk a nie chce na serii latać. "u mnie na gwincie na około 6cm~(do nadkola) już nie pracowało, objawiało się to pukanie zwrotnicy o bude, podczas skrętu(budowa zwrotnicy nieco różni się od żeliwnej)" :?:
chyba proste,u mnie to nawet wachacze se wyrobily ladne gniazdka w nadkolu,konstrukcja nie ma tu nic do rzeczy,musi byc tak samo bo dlugosc wachacza jest taka sama dla b6 jak i np passat z zeliwna zwrotnica
ODPOWIEDZ