Swap b6 18t na 2.7 bi pytania

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Luki
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 09:42
Lokalizacja: Irlandia
Płeć:
Kontakt:

Swap b6 18t na 2.7 bi pytania

Post autor: Luki »

Mam a4 b6 1.8t quattro. I ostatnio uroij mi sie pomysł w głowie na swapa.
Czytałem że można 2.7 zamontować na skrzyni 1.8t. Czy jednak warto zainwestować w inną skrzynię.
Jakie ma osiągi B6 na seryjnym AGB?
Co jeszcze muszę wiedzieć?
I jaka cena silnika z kompletnym osprzętem i robocizną?
Ile zajmuje zamontowanie już przygotowanego silnika, bo jakbym był w PL to max 2 tyg. z czego 2-3dni na jazdę.
Kto robi swapy oprócz Nosb-a. Jest ktoś na Dolnym Śląsku kto zrobi to dobrze???
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Poszukaj na forum bo już był temat o tym. Flyer i nosb pisali co trzeba do swapa
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

imho jak masz 2 tygodnie to nie ma sensu, zawsze moze cos wyskoczyc.
aro51
Posty: 82
Rejestracja: 2013-05-24, 07:08
Lokalizacja: warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aro51 »

Zgadza sie. Ja myslalem ze zrobie w 2 tygodnie, auto juz z miesiac stoi i konca nie widac :lol:
Luki
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 09:42
Lokalizacja: Irlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Luki »

aro51 pisze:Zgadza sie. Ja myslalem ze zrobie w 2 tygodnie, auto juz z miesiac stoi i konca nie widac :lol:
A kto Ci robi?
Ewentualnie moge przyjechac zostawić auto polecieć. Przylecieć odebrać gotowe auto i wrócić do siebie autem ;-)

A jak to wygląda kosztowo: silnik z osprzętem, plus jakaś skrzynia ze sprzęgłem i dwumasem plus robocizna???
quidy
Posty: 157
Rejestracja: 2010-12-10, 23:40
Lokalizacja: wwa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quidy »

Silnik między 3-5k, skrzynia od 2.5 tdika albo s4 za 1-2k, swap od 4k w górę. Najlepiej kupić rozbitą esę, zostawić silnik i skrzynię, resztę wypchnąć i na zero ewentualnie lekki minus wyjdziesz.
www.zeszwajcarii.pl - sprowadzamy auta ze szwajcarskich ubezpieczalni.
aro51
Posty: 82
Rejestracja: 2013-05-24, 07:08
Lokalizacja: warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aro51 »

Luki pisze:A kto Ci robi?
Mechaniczne swapowanie robię sam. Na elektrykę oddam Tym co lepiej to ogarniają :mrgreen:
Luki pisze:A jak to wygląda kosztowo: silnik z osprzętem, plus jakaś skrzynia ze sprzęgłem i dwumasem plus robocizna???
Na swoim przykładzie podam Ci przybliżone koszty, ale zawsze coś może wyskoczyć.

Posiadając silnik 2.7 +- 3500-4000 z turbinami i ickami + potrzebna wiazka i ecu, swoją skrzynie 1.8 T na razie zostawisz :-P więc
w silniku wypadałoby wymienić rozrząd kompletny z reszta dupereli jak pompa wody, termostat uszczelniacze na dół na góre uszczelki. 1500 lekko licząc
Skoro posiadasz 1.8 T dochodzi Ci jeszcze kilka dodatkowych wydatków jak chłodnica, wiatraki, pompa paliwa, bodaj sanki aluminiowe pod skrzynie :roll:
Reszta to koszt robocizny no i zawsze coś wyskoczy w trakcie jak np. zapiecie pompy wspomagania i przewodow paliwowych :lol: Do tego koszt robocizny, zależy co jak i gdzie. Normalnemu mechaniorowi nie będzie się chciało tego dlubac. :roll:

To jest najtańsza opcja jaką można przewidzieć.
Gdy okaże się, ze turbiny sa slabe, a tak jest na pewno bo każdy silnik jakiś tam przebieg ma i nie chcąc znowu za 10tys km targac silnika robisz regeneracje +-2200zl, sprzęgło już nie ciekawe i kupujesz nowe 1000zl.

Mi np. dla przykładu okazało się ze jest strzelona uszczelka pod głowica.
Zwalic obie glowice, obrobka glowic 1300 + części i robota. Mój silnik miał niecale 200tys km ori przebiegu i w głowicy wszystkie prowadnice wydechu zlom i 2 zawory wydechu nadpekniete. Chociaz będę miał już to zrobione i swiety spokoj.

Tak to mniej więcej wygląda :mrgreen:
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Dobrze ze sa normalne wypowiedzi a nie " proscizna , 3 dni roboty , sam zrobisz " :)

Nie jest to skomplikowane jakos specjalnie jednak mimo tego ze robilem juz kilka tych aut kazde mialo inny setup wejsciowy i w kazdym tez inaczej wychodzilo na koniec :)

2 tyg owszem da sie zrobic majac wszystko przygotowane i wiedzac co sie robi :) Ba moze nawet w tydzien. jednak realnie jest to ciezko wykonalne : wychodzi kupic pompe wspomagania bo rzezi , lozysko kompresora klimy np , sonda egt padnieta , lamba walnieta , przeplywka , sprzeglo to tamto sramto czego nie przewidzisz i juz czesci trzeba sciagac , czekac znow skladac to generuje mega czas a nie sama robota.

Jak jest "gotowy" silnik , reszta z gory potrzebnych czesci i nie biore odpowiedzialnosci czy nie chcesz robic po drodze : rozrzadu , uszczelnien , wymieniac uszkodzonych czujnikow itp co pochlania 3 razy wiecej czasu niz samo wrzucenie silnika to i szybciej idzie i robota tansza ale taki swap to nie swap :) Kazdy powtarzam KAZDY silnik wymaga od razu mniejszego badz wiekszego nakladu nawet jak sprzedawca Ci powie ze megalala 50 tys km przbeiegu itp ...

Zapewne ktos zrobi Ci to tez na slasku , jednak jakby nie patrzec mam w tym najwieksze doswiadczenie :) w 1,8T trzeba przerobic uklad paliwowy , chlodnice wstawic od v6 , przerobic pas ,wymyslic jakis filtr powietrza ,pospawc weze do klimy , dorobic sterowanie wentylatorami , przerobic wiazke silnika pod instalacje b6 , bla bla bla... To nie jest tez takie hop siup jak niektorzy mysla ;) ale z reguly dowiaduja sie jak zaczna :) Skrzynie mozesz zostawic jednak nie zdzw sie jesli troche wczesniej sie zuzyje niz powinna :) Zmieniajac skrzyne na 6 dochodzi znow kasa na reszte czesci booo wal , pewnie dyfer , mechanizm zmiany biegow , podpora itd itp.

BTW : na pytania techniczne co i jak z oczywistych powodow nie odpowiadam chociaz i tak juz troche podpowiedzialem...

BTW aro u Ciebie jest 3,0 a tam to prawie wszystko mechanicznie pasuje bez przrobek :)
Obrazek
Luki
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 09:42
Lokalizacja: Irlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Luki »

Nosb i tak jakbym miał robić to pewnie dałbym tylko Tobie. Ja mieszkam na Dolnym Śląsku a Ty jak daleko ode mnie?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Jaki tajemniczy jebany. Gadaj co i jak z tym swapem!
aro51
Posty: 82
Rejestracja: 2013-05-24, 07:08
Lokalizacja: warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aro51 »

Mam 3.0 i dlatego to robie, innego nawet nie chcialoby mi sie dlubac. Tu jest p&p jedynie wezyk musze zakuc wspomagania z koncowka od a6. I klima nie wiem jak wyjdzie, ale ja siedze z silnikiem i tak jak Nosb powiedzial. Zawsze trzeba posiedziec z silnikiem, a jak jeszcze dochodzi duzo oombinowania bo to bylo 1.8 t to sie schodzi. U mnie juz z miesiac i malo co ruszone bo ciagle czegos potrzeba cos kupic itp itd.
grzanek85
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-30, 08:32
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grzanek85 »

ja mialem 1.8T i swap zrobiony w 6 dni popołudniami:)
aro51
Posty: 82
Rejestracja: 2013-05-24, 07:08
Lokalizacja: warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aro51 »

Popoludnie od 12:01 do 23:59 :mrgreen:

Wszystko sie da, ja gdybym nic przy silniku nie robil, albo nawet rozrzad tylko zmienial to mechanike w dwa dni bym ogarnal lacznie z wypiciem kratki piwa. Tylko po co :p dokladnie na spokojnie. Przegladam wszystko, zeby dwa razy tam nie zagladac
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Tomek nie pytol :) napisz ile minelo od zakupu silnika czy tam rozpoczecia prac do wyjazdu "na gotowo" sam wiesz ze nie bylo to 6 dni :)

Ja swietokrzyskie pod kielcami.
Obrazek
Luki
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 09:42
Lokalizacja: Irlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Luki »

To podlicz mi koszta silnika, skrzyni z całą resztą, pasa przedniego, uszczelki, itd. plus Twoja robota. Może być PW
ODPOWIEDZ