wplyw niskich temperatur na doładowanie

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
sokol22
Posty: 177
Rejestracja: 2011-03-21, 14:17
Lokalizacja: Norway
Płeć:
Kontakt:

wplyw niskich temperatur na doładowanie

Post autor: sokol22 »

Pytanie czysto teoretyczne, zauwazyliscie jakies roznice przy niskich temperaturach ponizej -10 cos w stylu wiekszy boost czy szybciej wstajace turbo.
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

silnik w niskiej tmeperaturze ma byc mocniejszy. Chodzi mi o powietrze a nie temp wody czy oleju :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

boost to Ci skoczy co najwyzej w upale ;)
Awatar użytkownika
sokol22
Posty: 177
Rejestracja: 2011-03-21, 14:17
Lokalizacja: Norway
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sokol22 »

Chyba pisze doladowanie a nie olej czy woda wiadomo wszystko ze zimniej = mocniej ale jak to z wstawaniem turbo itp
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

im zimniej auto lepiej jedzie i tyle, bo jest nizsza temp. w dolocie, sa lepsze "warunki" atmosferyczne, boost sie nie zmienia.

ja np. zauwazylem, ze u mnie boost czasami spada do 0,5 (0,6 standardowo), a czasami laduje 0,6 - nie czuje jednak, ze auto jedzie gorzej... wiec pewnie ecu sobie koryguje wartosci w zaleznosci od warunkow - ale nie jestem pewien :)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

boost sie nie zmienia
Boost się zmienia, na K03 moze tego az tak nie widać....ale na K04 zmienia się diametralnie ! między +30 a -30 stopni jest różnica nawet z 0,5 bara !
Obrazek
marcinz
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-10, 18:59
Lokalizacja: B-stok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcinz »

Gęstość powietrza zmienia się od temperatury. Przy niższej jest wyższy/niższy (nie pamiętam :oops: )współczynnik kg/m^3 czyli więcej powietrza wchodzi do cylindra.
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

aw69 pisze:Boost się zmienia, na K03 moze tego az tak nie widać....ale na K04 zmienia się diametralnie ! między +30 a -30 stopni jest różnica nawet z 0,5 bara !
no to na k03 tez az tak nie widac, u mnie tylko od 0,5 (zima) do 0,7 (upaly), a tak caly czas 0,6.
Awatar użytkownika
ziut
Posty: 50
Rejestracja: 2010-06-28, 16:02
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ziut »

A ja przy okazji zapytam o temperatury w dolocie...przy seryjnych IC przy -10 stopniach olej rozgrzany do 80 stopni temperaturę dolotu mam 36 stopni... jak sprawdzić czujnik temperatury?? błędów zero..
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

czyli masz normalne temp hehehehe :mrgreen:
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
Awatar użytkownika
ziut
Posty: 50
Rejestracja: 2010-06-28, 16:02
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ziut »

czyli tak ma być:) szukam od pewnego czasu powodów cofania zapłonu najpierw cofało o 11 po wymianie swiec i cewek cofa najwiecej o 4 ile powinno być max??
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

Flyer, u mnie też o dziwo teraz przy niższej temp.. boost o 0,1 -0,2 niższy przy ko4 rs6- zawsze wydawało mi sie ze w zimę powinno być więcej...
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

DOGI, nie sprzedalo sie auto ? :shock:
Awatar użytkownika
mietas
Posty: 42
Rejestracja: 2011-08-08, 16:56
Tytuł użytkownika: Mietas
Lokalizacja: Kostrzyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mietas »

marcinz pisze:Gęstość powietrza zmienia się od temperatury. Przy niższej jest wyższy/niższy (nie pamiętam :oops: )współczynnik kg/m^3 czyli więcej powietrza wchodzi do cylindra.
Z tego co mi sie obiło o uszy to im wyższa temperatura powietrza tym mniej jest w niej tlenu, co powoduje, że latem bost jest wyższy niż zimą.
Człowiek rodzi się zmęczony i żyje by odpoczywać.
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

mietas pisze:Z tego co mi sie obiło o uszy to im wyższa temperatura powietrza tym mniej jest w niej tlenu, co powoduje, że latem bost jest wyższy niż zimą.
pewnie gdzies na fizyce Ci sie obilo :-P
dokladnie tak jest - im cieplej tym poprostu mniej "powietrza" :)
ODPOWIEDZ