Problem z temperaturą oleju - Chłodnica oleju? S4 B5

Moderatorzy: buba, Mod-Team

BKMM
Posty: 270
Rejestracja: 2010-03-14, 18:33
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Problem z temperaturą oleju - Chłodnica oleju? S4 B5

Post autor: BKMM »

Chciałbym poruszyć temat temperatury oleju - tak się składa, że mam problem temperatura oleju - podczas dynamicznej jazdy dosyć mocno się podnosi i potem bardzo długo utrzymuje na poziomie ok 105-110stopni.
Wymieniałem wisko oraz termostat więc nie w tym problem.
Najgorsze jest to, że po takiej jeździe nawet jeśli ostatni kilometr lub dwa jadę spokojnie "chłodząc turbiny" na postoju silnik musi pracowac 5-10 minut - gdy zgaszę silnik wcześniej po chwili zaczyna się podnosić się temp wody powyżej 90 stopni. Może ktoś miał podobny problem? A może poprostu powinienem zamontować chłodnicę oleju jeśli tak to gdzie można taką kupić?
Nie jestem pewny ale problem mógł się pojawić po zmianie wydechu z seryjnego na przelotowy - tylko jako laik nie bardzo widzę związek jednego z drugim.

Dodam, że auto to czarny avant po Kosiniaku więc na pewno auto niektórym znane :) 333km 530Nm - po zmianie wydechu troszkę więcej :)
gelon
Posty: 185
Rejestracja: 2010-02-02, 16:40
Tytuł użytkownika: quattro driver:)
Lokalizacja: Radom
Płeć:

Post autor: gelon »

Miałem taki problem ;-) Chwila ostrej jazdy i zaraz 110 stopni. Termostat i wisko do oleju raczej nic nie mają. Od ponad roku mam założoną chłodnice oleju Mocala i pomaga. Też czasem łapie powyżej 100st. ale to już przy dłuższym pałowaniu. Chłodnice chyba kiedyś SID miał,zapytaj może jeszcze jakieś ma. Moja Mocala kosztowała ok.1000zł

PS klamki już są w aucie? Bo kosiniak miał wersje bez 8-)
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Mysle ze majac taka moc chlodnica jak najbardziej wskazana a na pewno nie zaszkodzi.
Obrazek
kosiniak

Post autor: kosiniak »

gelon pisze:PS klamki już są w aucie? Bo kosiniak miał wersje bez 8-)
to byla tylko chwila, alu sie utlenilo i klamki poszly do malowania. Kolega niech kupuje chlodnice oleju, przewody, podstawke z termo, mozna sie wyrobic w 500-600pln :) i niech dalej chula :) Jak tam moje auto?
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

nie mam już chłodnic :-|
podstawke kup z teromstatem + adapterek np: w re5pec.pl, przewody dobierz na miare (nie bierz uniwersalnych).
Chłodnica wystarczy 9-13 rowków albo taniej jakas uzywka z allegro bo jest tego sporo

ps: widze ze kosiniak mnie uprzedzil z postem :mrgreen:
Obrazek
kosiniak

Post autor: kosiniak »

ps: widze ze kosiniak mnie uprzedzil z postem :mrgreen:
bo ja jestem zajebisty :D dokladnie, chlodnica oleju moze byc nawet od skrzyni auto.! nie musi to byc jakies markowy produkt!
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

polecam chłodnice aftermarketowe z ebay.co.uk szybka wysylka i dobre ceny
Obrazek
ktokolwiek
Posty: 64
Rejestracja: 2010-02-04, 09:44
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: ktokolwiek »

Nie, no bez jaj, Krzychu mi sprzedałeś, a sam jeździłeś bez? heh
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

Zestaw mocala albo sareba to min 1000 zl . Jesli cie nie stac mozesz kupic tak jak pisza chlopaki jakakolwiek chlodnice. 105-110 st to jeszcze nie tragedia ale idzie lato wiec polecam.
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
pm-motorsport
Posty: 97
Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
Tytuł użytkownika: rajdy
Lokalizacja: z kołyski
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pm-motorsport »

Wszystko dostaniesz w re5pekt chłodnice złaczki do mniej podstawke i przewody nie jest to drogie.A po za tym niektóre eski nie maja czujnika temeratury w kanale olejowym i dlatego tem. długo sie utrzymuje bo widocznie ty masz wersje z czujnikiem w misce olejowej a tam długo ojej stygnie.
BKMM
Posty: 270
Rejestracja: 2010-03-14, 18:33
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: BKMM »

pm-motorsport pisze:... widocznie ty masz wersje z czujnikiem w misce olejowej a tam długo ojej stygnie.
Tak tylko czujnik czujnikiem ale dlaczego po wyłączeniu silnika po chwili rośnie temp wody?
Chłodnice założę tak czy owak - dzięki za link do sklepu re5pect.pl myślę, że założe przyszłościowo 16-rzędową za 484 + podstawka 229zł przewody chyba nie będą drogie więc zmieszcze się w 800-900zl.

Ale martwi mnie to "przedostawanie się" temperatury do wody - może padł jakiś układ cyrkulacji wody po zgaszeniu silnika chyba jest coś takiego?
BKMM
Posty: 270
Rejestracja: 2010-03-14, 18:33
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: BKMM »

kosiniak pisze:Jak tam moje auto?
Poza opisywanym problemem sprawuje się dobrze :) jest kilka drobnych modyfikacji, ale pochwale za parę tygodni jak wyjedzie z warsztatu.
pm-motorsport
Posty: 97
Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
Tytuł użytkownika: rajdy
Lokalizacja: z kołyski
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pm-motorsport »

Jest pompka wymuszajaca obiek pod kolektorem ssacym.Lecz tem po wyłaczeniu zawsze podrosie.A jak odpalisz po paru min spadnie.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

nie bierz wiekszej 16 rowkowej, calkowicie zbedna,
w S4 nawet malutka daje robote
9-13 jest w zupelnosci wystarczajaca i latwiej ja zmiescic
Obrazek
kurzy79
Posty: 147
Rejestracja: 2010-02-02, 20:52
Lokalizacja: Bochnia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurzy79 »

mam 11 do sprzedania. nowa. jak coś to proszę na pw
ODPOWIEDZ