Problem z temperaturą oleju - Chłodnica oleju? S4 B5
Problem z temperaturą oleju - Chłodnica oleju? S4 B5
Chciałbym poruszyć temat temperatury oleju - tak się składa, że mam problem temperatura oleju - podczas dynamicznej jazdy dosyć mocno się podnosi i potem bardzo długo utrzymuje na poziomie ok 105-110stopni.
Wymieniałem wisko oraz termostat więc nie w tym problem.
Najgorsze jest to, że po takiej jeździe nawet jeśli ostatni kilometr lub dwa jadę spokojnie "chłodząc turbiny" na postoju silnik musi pracowac 5-10 minut - gdy zgaszę silnik wcześniej po chwili zaczyna się podnosić się temp wody powyżej 90 stopni. Może ktoś miał podobny problem? A może poprostu powinienem zamontować chłodnicę oleju jeśli tak to gdzie można taką kupić?
Nie jestem pewny ale problem mógł się pojawić po zmianie wydechu z seryjnego na przelotowy - tylko jako laik nie bardzo widzę związek jednego z drugim.
Dodam, że auto to czarny avant po Kosiniaku więc na pewno auto niektórym znane :) 333km 530Nm - po zmianie wydechu troszkę więcej :)
Wymieniałem wisko oraz termostat więc nie w tym problem.
Najgorsze jest to, że po takiej jeździe nawet jeśli ostatni kilometr lub dwa jadę spokojnie "chłodząc turbiny" na postoju silnik musi pracowac 5-10 minut - gdy zgaszę silnik wcześniej po chwili zaczyna się podnosić się temp wody powyżej 90 stopni. Może ktoś miał podobny problem? A może poprostu powinienem zamontować chłodnicę oleju jeśli tak to gdzie można taką kupić?
Nie jestem pewny ale problem mógł się pojawić po zmianie wydechu z seryjnego na przelotowy - tylko jako laik nie bardzo widzę związek jednego z drugim.
Dodam, że auto to czarny avant po Kosiniaku więc na pewno auto niektórym znane :) 333km 530Nm - po zmianie wydechu troszkę więcej :)
-
gelon
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-02-02, 16:40
- Tytuł użytkownika: quattro driver:)
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
Miałem taki problem
Chwila ostrej jazdy i zaraz 110 stopni. Termostat i wisko do oleju raczej nic nie mają. Od ponad roku mam założoną chłodnice oleju Mocala i pomaga. Też czasem łapie powyżej 100st. ale to już przy dłuższym pałowaniu. Chłodnice chyba kiedyś SID miał,zapytaj może jeszcze jakieś ma. Moja Mocala kosztowała ok.1000zł
PS klamki już są w aucie? Bo kosiniak miał wersje bez
PS klamki już są w aucie? Bo kosiniak miał wersje bez
-
kosiniak
-
kosiniak
-
ktokolwiek
- Posty: 64
- Rejestracja: 2010-02-04, 09:44
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
-
pm-motorsport
- Posty: 97
- Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
- Tytuł użytkownika: rajdy
- Lokalizacja: z kołyski
- Płeć:
- Kontakt:
Tak tylko czujnik czujnikiem ale dlaczego po wyłączeniu silnika po chwili rośnie temp wody?pm-motorsport pisze:... widocznie ty masz wersje z czujnikiem w misce olejowej a tam długo ojej stygnie.
Chłodnice założę tak czy owak - dzięki za link do sklepu re5pect.pl myślę, że założe przyszłościowo 16-rzędową za 484 + podstawka 229zł przewody chyba nie będą drogie więc zmieszcze się w 800-900zl.
Ale martwi mnie to "przedostawanie się" temperatury do wody - może padł jakiś układ cyrkulacji wody po zgaszeniu silnika chyba jest coś takiego?
-
pm-motorsport
- Posty: 97
- Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
- Tytuł użytkownika: rajdy
- Lokalizacja: z kołyski
- Płeć:
- Kontakt:



