Test szczelności

Moderatorzy: buba, Mod-Team

tommy1891
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-13, 11:07
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Test szczelności

Post autor: tommy1891 »

Zrobiłem sobie ostatnio test szczelności układu dolotowego. Układ nie trzyma ciśnienia i ciężko znaleźć przyczynę. Delikatny wyciek przy lewym intercoolerze został zrobiony lekko jedna dv puszcza przez śrubkę (mam dv skręcane śrubami). Robiłem test nie pierwszy raz i nigdy nie miałem tak, że ciśnienie od razu gdzieś uciekało. Cała góra jest szczelna nic tam nie znalazłem. Natomiast w trakcie pompowania słychać bulgotanie (chyba olej w misce) oraz ucieka powoli powietrze przez zawór odmy (ten który wchodzi w Y). Jak go zatkam palcem to powoli rośnie w nim ciśnienie.

Czy to bulgotanie to norma i po prostu wcześniej go nie dosłyszałem???
Odma ma rok czasu nie jest popękana.

Samochód jest trochę przymulony. Brak jakichkolwiek błędów.
Jakieś pomysły???
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Re: Test szczelności

Post autor: skalarx »

tommy1891 pisze:Zrobiłem sobie ostatnio test szczelności układu dolotowego. Układ nie trzyma ciśnienia i ciężko znaleźć przyczynę. Delikatny wyciek przy lewym intercoolerze został zrobiony lekko jedna dv puszcza przez śrubkę (mam dv skręcane śrubami). Robiłem test nie pierwszy raz i nigdy nie miałem tak, że ciśnienie od razu gdzieś uciekało. Cała góra jest szczelna nic tam nie znalazłem. Natomiast w trakcie pompowania słychać bulgotanie (chyba olej w misce) oraz ucieka powoli powietrze przez zawór odmy (ten który wchodzi w Y). Jak go zatkam palcem to powoli rośnie w nim ciśnienie.

Czy to bulgotanie to norma i po prostu wcześniej go nie dosłyszałem???
Odma ma rok czasu nie jest popękana.

Samochód jest trochę przymulony. Brak jakichkolwiek błędów.
Jakieś pomysły???
koło F-hose (pod prawą DV-ką) masz zawór zwrotny odmy, który pewnie się już zmęczył:

http://sidmotorsport.pl/pl/s/31581-zawo ... esults=143
tommy1891
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-13, 11:07
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tommy1891 »

W silniku Are tego nie ma lub coś innego za to odpowiada. Etka nie pokazuje takiej części.
alek
Posty: 45
Rejestracja: 2012-06-12, 20:45
Lokalizacja: Wodzisław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: alek »

To zatkaj palcem tą końcówkę odmy co przychodzi do Y. Zatkaj Y guma z wentylem i zepnij cybantem od strony co przychodzi do niego przepływka. I zatkaj Y jakąś guma i również zapnij opaską zaciskową, tam gdzie przychodzi odma do niego. I delikatnie kompresorem napompuj aż będziesz słyszał gdzie jest dziura w całym. W ten sposób esa będzie napompowana aż pod węże podciśnieniowe do turbin. Ja w ten sposób wyeliminowałem wszystkie nieszczelności, łącznie z przepuszczającym oringiem na wtrysku.
timoti26
Posty: 1
Rejestracja: 2013-12-26, 00:12
Lokalizacja: Ptaki
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timoti26 »

tommy1891 - udało Ci się ogarnąć temat? wiadomo już skąd to bulgotanie? Mam dokładnie to samo.
ODPOWIEDZ