Uboga mieszanka i wypadanie zapłonów

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Irekk
Posty: 17
Rejestracja: 2013-03-03, 19:37
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Uboga mieszanka i wypadanie zapłonów

Post autor: Irekk »

Witam, proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu borykam się z tymi błędami.

17538 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1130 - 35-00 - mieszanka za uboga

16688 - Cylinder 4
P0304 - 35-00 - rozpoznane wypadanie zapłonów

Błąd ubogiej mieszanki najczęściej występuje powyżej 4000 rpm na 6 biegu przy pełnym "bucie"
Natomiast wypadanie zaplonów także przy ostrej jeżdzie , np. jak robiłem logi to objawiał się powyżej 6000 rpm na 4 biegu , migał "check engine"
Nawet nową cewkę z cylindra 4 podmienilem.
Także ciężko odpala z rana lub po dłuższym postoju.

Wymienione zostało :
świece NGK PFR6Q
cewki Beru
przepływomierz na nowy z serwisu
czujnik temperatury 059919501A z serwisu

http://vaglog.pl/log-002_115_118_J3w4j.html
http://vaglog.pl/log-003_090_093_16U66.html
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Dla mnie to masz gdzieś nieszczelności w dolinie. Co ty masz za soft że zadany booster jest tak wysoki?
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Irekk
Posty: 17
Rejestracja: 2013-03-03, 19:37
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Irekk »

kurpiu pisze:Dla mnie to masz gdzieś nieszczelności w dolinie. Co ty masz za soft że zadany booster jest tak wysoki?
Program robił ten gość
https://www.facebook.com/genowefagarage/about/
Jakieś 3 lata temu.
w "dolinie" czyli w dolocie ?
Ogólnie sprawdzałem i nic nie znalazłem , możesz mnie naprowadzić gdzie szukać lub co sprawdzić
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Tak w dolocie. Sprawdzić wszystkie wężyk i obejmy. Ogólnie na k03 to ten soft to trochę zabójstwo dla turbo.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Irekk
Posty: 17
Rejestracja: 2013-03-03, 19:37
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Irekk »

Jeśli jest jakaś nieszczelność to ma wpływ na ubogą mieszankę i ciężki rozruch ? a co z wypadaniem zapłonów.
Wczesniej zauważyłem ,że troche odma przy "Y" poci się , myślę ,że to nie jest aż taka nieszczelność ,żeby miała wpływ ?
Ostatnio zmieniony 2017-01-04, 22:41 przez Irekk, łącznie zmieniany 1 raz.
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Ma na wszystko. Kwestia gdzie ona jest i jak duża.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Irekk
Posty: 17
Rejestracja: 2013-03-03, 19:37
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Irekk »

kurpiu pisze:Ogólnie na k03 to ten soft to trochę zabójstwo dla turbo.
Ładowanie 1.1 bara dla k03 to zabójstwo ? Mnie ten gość od softu utwierdzał,że to jest bezpieczne.Mówił,że nawet robią na 1.2 bara

A może mapa pb razjechała się ?
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Zadane masz 1.55 albo ja juz slepy jestem:)
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Irekk
Posty: 17
Rejestracja: 2013-03-03, 19:37
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Irekk »

Zgadza się. Kiedyś jak miałem problem z autem to przesyłałem gościowi od softu logi i mówił mi gdzie czego szukać. Ładowanie miałem 0,4 bara i mówiłem mu ,że zadane jest 1,5. A on na to : że tym mam się nie sugerować tylko patrzeć na aktualne , które powinno być na granicy 1.1. i wtedy jest dobrze. 0.4 masz niedoładowanie i szukaj nieszczelności w dolocie i miałem trójkąt przepustnicy pęknięty od dołu , gdzie dopiero było widać po zdemontowaniu. Więc teraz z ładowaniem jest dobrze , problem leży gdzieś indziej , tylko gdzie ?. Ostatnio gość od softu zlekceważył mnie i nie moge liczyć na jego pomoc. Liczę ,że tu ją uzyskam :)

http://vaglog.pl/log-032_033_112_N1PK87K.html
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Boost przy 6tys masz 0.3b. Najpierw sprawsz szczelnosc zanim wymienisz pol samochodu.
Pozniej cisnienie paliwa.
Jak cos to do mnie az tak daleko niemasz.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

Irekk pisze:zadane jest 1,5. A on na to : że tym mam się nie sugerować tylko patrzeć na aktualne , które powinno być na granicy 1.1. i wtedy jest dobrze
To po co jest w ogóle doładowanie zadane? Bo wg mnie po to aby aktualne dążyło do zadanej wartości. Ciężki jest ten świat tuningu.
Irekk
Posty: 17
Rejestracja: 2013-03-03, 19:37
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Irekk »

xan pisze:To po co jest w ogóle doładowanie zadane? Bo wg mnie po to aby aktualne dążyło do zadanej wartości. Ciężki jest ten świat tuningu.
Ja też tego nie ogarniam i zdaje się na tych , którzy się znają :)
Kierbi
Posty: 85
Rejestracja: 2016-02-18, 20:37
Lokalizacja: Bytów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kierbi »

Ja na twoim miejscu obejrzalbym dobrze znowu trojnik. A reszta jak kolega Kurpiu pisze...
Co do "map pb" jak to nazwales to nie ma mozliwosci zeby sie "rozjechaly". Zadane doladowanie raczej niezgodne ze sztuka:/ Widzialem juz soft turboelity na 1,55 bar dla seryjnych k03 przy czym doladowanie mierzone bylo na poziomie 1,1bar. Zbieg okolicznosci. ;-)
Irekk
Posty: 17
Rejestracja: 2013-03-03, 19:37
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Irekk »

Trójnik zdemontowałem i jest cały. Od samego początku ładowanie zadane miałem 1.5 a aktualne w granicach 1.1. Gość od softu tłumaczył, że to tak jest. Na 2,3 biegu idzie do końca , na 4 już przy około 6000rpm przerywa ale idzie dalej tylko słabo lub na 6400 jest koniec i w tym momencie następuje wypadanie zaplonów 4 cylindra. 6 bieg powyzej 4000rpm przerywa i łapie błąd ubogiej mieszanki.Gdy rozpędzam się powoli to nic nie dzieje się i idzie do 260km/h.
Coś nie domaga przy duzym obciążeniu.
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

sprawdz to co napisalem bo tak to gdybac sobie mozna.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
ODPOWIEDZ