Rośnie temperatura

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Rośnie temperatura

Post autor: RRyb »

Gdy auto stoi w miejscu i pracuje klima to zaczyna drastycznie temperatura lecieć do góry (olej i temp wody) jak tylko włączę "econ" to przestaje rosnąć temperatura i zaczyna powoli spadać. O co chodzi???
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
kfasik
Posty: 169
Rejestracja: 2013-10-14, 22:33
Lokalizacja: WBR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kfasik »

Chłodnica klimy bardzo się nagrzewa, przez co motor zaczyna się gotować. Taki "koszt" chłodnej bryzy w kabinie samochodu.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

nic to nie ma do rzeczy, to nie sa takie wzrosty temp, watpie ze u kogos jeszcze sie to dzieje, w kazdym korku latem by ci skalala temp w takim razie, a tak nie jest

trzeba by sprawdzic kompem czy temperatura faktycznie rosnie czy tylko na wskazniku- i od tego bym zaczal :-)
kfasik
Posty: 169
Rejestracja: 2013-10-14, 22:33
Lokalizacja: WBR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kfasik »

atom1 pisze:nic to nie ma do rzeczy, to nie sa takie wzrosty temp, watpie ze u kogos jeszcze sie to dzieje, w kazdym korku latem by ci skalala temp w takim razie, a tak nie jest

trzeba by sprawdzic kompem czy temperatura faktycznie rosnie czy tylko na wskazniku- i od tego bym zaczal :-)
U mnie dokałdnie taka sama sytuacja występuje/występowała zarówno w S4 jaki i obecnie w VR6. Są to silniki z dużymi stratami cieplnymi i stosunkowo słabym chłodzeniem.

Sytuacja znacząco poprawia się po montażu chłodnicy oleju.
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

dodam, że temp płynu jest czasami powyżej 100st a temp oleju prawie 120. I to tylko i wyłącznie jak auto stoi, jak jadę sytuacja od razu się zmienia. Jest kilka osób które mają podobny setup jak jest u mnie i u nich problem nie występuje
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Tak sobie ostatnio pomyślałem jak pojechałeś że może trzeba sprawdzić na vagu czy takie temperatury faktycznie są czy tylko wskazówki lecą do góry. może czujniki wariują
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

No jest to jakiś pomysł żeby obczaić na kompie jak to wygląda
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
gumin58
Posty: 132
Rejestracja: 2016-08-12, 06:44
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gumin58 »

Kurde, wszyscy piszecie o temperaturach oleju powyżej 100st a nawet do 120st jak pisze RRyb a u mnie podczas normalnej jazdy max 80st. Jak jej powkładam troche to łapie max 110st.. Ciekawe co jest powodem :)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

przecież to normalne. nie masz co szukać problemów :mrgreen:
Muniek_87
Posty: 59
Rejestracja: 2015-08-14, 13:26
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Muniek_87 »

@gumin

Jeżeli nie masz chłodnicy oleju, to przegoń auto parę km na autobahnie z prędkością 150+, a jestem w zasadzie przekonany, że temp. oleum dobije do 120*.
Allroad C5 2.7T 376/536
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

gumin58 pisze:Kurde, wszyscy piszecie o temperaturach oleju powyżej 100st a nawet do 120st jak pisze RRyb a u mnie podczas normalnej jazdy max 80st. Jak jej powkładam troche to łapie max 110st.. Ciekawe co jest powodem :)
powoli jeździsz :mrgreen:
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Wystarczy, że wyjadę na miasto bez chłodnicy oleju i jest wesoło, nie potrzeba autobahny, więc dziwnie jakoś musisz jeździć kolego ;-)

Podczas jazdy jeszcze jakoś to sobie tłumaczę ale na postoju to za cholere :cry: :-x :shock:
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Za wolno stoisz na postoju Mordo :mrgreen:


A tak na serio to zrób w końcu porządek z tym Wisco , zamontuj chłodnice oleju. Zrobisz to w końcu czy mam Cie opierdolic? :mrgreen:
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Nie krzycz na mnie bo mi się smutno zrobi :-( ogarnę to wszystko :mrgreen:
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

ze podczas jazdy takie rzeczy sie dzieja to rozumiem- bo tez po czesci tak mam, a "czesciowo " wyeliminowalem chlodnica oleju, ale nie wierze ze na postoju wam sie woz grzeje, nie raz stalem w korku w tamtym roku, a lato bylo niezle i nic sie nie działo

fakt ze w tym wozie pod maską wszystko kiśnie no ale ktos to musial kiedys liczyc i ma byc GUT, mysle ze stara wysluzona chlodnica, plus zasyfiona klimy robia zlą robote tylko kto sobie tak pozwoli wymienic bez stresu obie:-)
ODPOWIEDZ