Porównanie Intercooler'ów S4 RS4 AWE ER ....... FMIC

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
matig7
Posty: 48
Rejestracja: 2016-04-03, 13:17
Lokalizacja: Górno
Kontakt:

Post autor: matig7 »

Kamil_2.7BiT pisze:No to naprawde szacun!
U mnie stuka w pelnym zakresie przy takich temp jao teraz mamy i musze cos z tym zrobic, bo tylko stane na swiatlach i dwa pierwsze biegi jest czkawka no i wlasnie china smic najprawdopodobniej wskocza. Dlatego kazda opinia sie liczy!
U mnie właśnie ostatnio taki sam objaw (na gazie czuc to praktycznie cały czas, na benzynie sporadyczne szarpnięcia). Prawdopodbnie w intercoolerze mam jakąś nieszczelnośc (włącza mi się również co chwilę awaryjny). Z tym szarpaniem myślałem, że to cewki czy świece ale może rzeczywiście te wszystkie problemy przez IC?
razk
Posty: 142
Rejestracja: 2012-10-04, 21:10
Lokalizacja: Chojna
Płeć:
Kontakt:

Post autor: razk »

A jak spisuja sie wagnery w S4? Chce zmienic na cos wydajniejszego a nie chce za bardzo przodu przerabiac. U mnie po za halogenami i spryskami jeszcze PDC w zderzaku
G4 HPB
Posty: 29
Rejestracja: 2016-08-28, 19:58
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: G4 HPB »

Witam!

Przeczytałem, i obserwuję kilka tematów związanych z chłodnicami powietrza i nie udało mi się zaobserwować, aby ktoś z was stosował FMIC 2 in 1 (http://sidmotorsport.pl/pl/c/1185-fmic- ... 90-mm.html).

Podejrzewam, że wynika to z tego, że jego zastosowanie wymagałoby ogromnej rzeźby, jeszcze większej, a może nawet wielokrotnie większej niż FMIC (http://sidmotorsport.pl/pl/dedykowane/8 ... 75-mm.html). Sid, pozwoliłem sobie posiłkować się Twoim sklepem.

A teraz zasadnicze pytania - pomijając rzeźbę, który IC jest lepszy? Może i ten i ten ma swoje zalety i wady? Proszę o przybliżenie teamtu ;)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

Każde mocne projekty 2,7bi w PL powyżej 500ps miały centralny 2w2 lub 2w1
Oba rozwiązania były bdb
Mocne RS4 B5 +500ps bazowały tylko na Wagnerach ze wzgl na estetykę głównie

Kto rezygnuje z klimatyzacji to polecam wspawać nowy FMIC na bazie Wagnera rdzenia
Obrazek
G4 HPB
Posty: 29
Rejestracja: 2016-08-28, 19:58
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: G4 HPB »

SID pisze:Każde mocne projekty 2,7bi w PL powyżej 500ps miały centralny 2w2 lub 2w1
Oba rozwiązania były bdb
Mocne RS4 B5 +500ps bazowały tylko na Wagnerach ze wzgl na estetykę głównie

Kto rezygnuje z klimatyzacji to polecam wspawać nowy FMIC na bazie Wagnera rdzenia

aha, czyli rozumiem, że nie da się jednoznacznie powiedzieć które rozwiązanie jest lepsze (wydajniejsze), bo z tego co widzę, to na 2 IN 1 jest większy.

czyli, z chłodnicą klimy może być problem z FMIC?
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

2 in 2 out jest najmniejszym wymiarowo coolerem (u sida w sklepie) a i tak leeeedwo mieści się w zderzaku s4. Sam właśnie walczę z idealnym spasowaniem zderzaka na fmicu 2in2out i nie wyobrażam sobie jak możnaby zmieścić wyższy lub grubszy cooler, mieć klimę i sprawić żeby to jakoś wyglądało.
W przypadku niemarkowych coolerów chyba najlepszym wskaźnikiem wydajności coolera jest pojemność rdzenia (2in2out ma największy spośród tych co oferuje sid)
Obrazek
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

A jaki rdzen od wagnera podejdzie do s4 b5 zamiast fmica chinola?
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

luk448 pisze:A jaki rdzen od wagnera podejdzie do s4 b5 zamiast fmica chinola?
fmic chinol pasuje na styk gruboscia, szerokością i wysokością, rdzen bo to ważne ma 560x280x65mm
Wagner nie ma nic podobnego, najbliższe jemu to :
- 550x365x95mm (jest grubszy o 3cm !)
- 640x410x65mm (jest dłuższy o 9cm, wyższy ale to nie problem uciąć)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

Ja ze wzgledu na latwosc montazu, koszty i moc (400max) wybiore smice china, natne nadkola i powinno wydac
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

SID pisze:
luk448 pisze:A jaki rdzen od wagnera podejdzie do s4 b5 zamiast fmica chinola?
fmic chinol pasuje na styk gruboscia, szerokością i wysokością, rdzen bo to ważne ma 560x280x65mm
Wagner nie ma nic podobnego, najbliższe jemu to :
- 550x365x95mm (jest grubszy o 3cm !)
- 640x410x65mm (jest dłuższy o 9cm, wyższy ale to nie problem uciąć)
A jak ten wagner sie ma do chinola?ile chlodniej w dolocie?ile kuni itp?ktos to sprawdzal?
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

Pytanie delikatnie poboczne. Udalo się komukolwiek wrzucić centralny intercooler do s4 nie rezygnując z klimy/kratek/spryskiwaczy?
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

timon_86, wielu Panie wielu tak ma.Np ja mam centralnego i mam klime,kratki i nawet spryski ktore dzialaja.W sumie to zaden wyczyn zeby ktos to tak pospawal.
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

elegancko. Przede wszystkim to mnie zniechęcało do wrzucania centralnego zamiast smic rs4. Luk wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda :-)
NeoN
Posty: 6
Rejestracja: 2016-04-30, 07:22
Lokalizacja: Łęczna
Płeć:
Kontakt:

Post autor: NeoN »

A jak wygląda spasowanie FMIC w przypadku rezygnacji ze skraplacza klimatyzacji? Dalej coś trzeba rezać przy zderzaku? Szukałem fotek z takim setup'em, ale w wersji bez klimy jeszcze się nie natknąłem.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

w żaden sposób skraplacz klimy i chłodnica klimy nie przeszkadza w montowaniu dużego fmic w S4 B5
Obrazek
ODPOWIEDZ