Audi S4 B7 4.2 V8 przymierzenie się do zakupu

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Jeśli o nich mówisz, to są 3 chłodnice wody przy tym silniku, duża + 2 dodatkowe, boczne, takie małe...
Chyba, że jeszcze coś dodatkowego jest :-D
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

To chodzi o dodatkowe małe boczne :mrgreen:
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

pawelosinski83, podkladki zrob z telfonu o gr ok 5 mm
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

luk448 pisze:pawelosinski83, podkladki zrob z telfonu o gr ok 5 mm
DZIĘKI, taki też miałem zamiar żeby użyć teflonu...

Brat ma grawerkę/ploter laserowy to mi to piknie przytnie ;-) razem z podkłądkami izolujacymi pod sruby.

A orientujesz się, czy potrzebne są uszczelki między teflon a kolektor/głowice?
Wyczytałem, że niby nie, bo samo tworzywo tej grubości dobrze uszczelni połączenie... Ale mam obawy trochę ;-)
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

W przypadku zakupu przekładek od SID'a montowałem uszczelki x2

tzn:
- uszczelka między kolektor dolotowy - podkładka
- uszczelka między podkładka - głowice

Nie oszczędzaj, łącznie zakup 4 szt. uszczelek.
Przy okazji demontażu dolotu wyczyść go w środku.
Pamiętaj, że śruby również muszą być dłuższe o grubość podkładki.

Najpierw zakup uszczelkę, a później laserem wytnij teflon pod podkałdkę
Przekładka od Sid'a miała chyba dokładnie 5mm ... troszkę niższa od proponowanej przez JHM
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

RSK pisze:W przypadku zakupu przekładek od SID'a montowałem uszczelki x2

tzn:
- uszczelka między kolektor dolotowy - podkładka
- uszczelka między podkładka - głowice

Nie oszczędzaj, łącznie zakup 4 szt. uszczelek.
Przy okazji demontażu dolotu wyczyść go w środku.
Pamiętaj, że śruby również muszą być dłuższe o grubość podkładki.

Najpierw zakup uszczelkę, a później laserem wytnij teflon pod podkałdkę
Przekładka od Sid'a miała chyba dokładnie 5mm ... troszkę niższa od proponowanej przez JHM
Jasne, jasne, tak właśnie planowałem to zrobić z odwzorowaniem uszczelki.
Nie chodzi o oszczędzanie na uszczelkach, tylko o szczelność i sens... Te uszczelki nie były robione z myślą o uszczelnianiu teflonu hehe
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

luk448 pisze:pawelosinski83, podkladki zrob z telfonu o gr ok 5 mm
mówisz :mrgreen:
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

pawelosinski83, robisz tzw kanapke czyli wkladasz teflon miedzy dwie zwykle uszczelki pod kolektor.

buba, a to nie wiedziales? :mrgreen:

oczywiscie wszystko wiem i uszczelki mam od Buby ..tyle tylko ze wciaz w bagazniku ;-)
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

Historyczny temat z forum dotyczący oliwy w 4.2 :-D
czyli nowe-stare spojrzenie na problemy olejowe :-)

viewtopic.php?t=4799&postdays=0&postorder=asc&start=0
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
2f2f
Posty: 53
Rejestracja: 2014-12-10, 21:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: 2f2f »

RSK pisze:
bosakbosak pisze:U mnie po rozłożeniu, wyczyszczeniu i złożeniu silnika na nowych uszczelkach wziął może z 0.5 litra przez 10 000 km.
aaaaaa Świstak siedzi i zawija .... i ze śmiechu się zwija czytając takie głupoty



norma, zgodnie z książką serwisową (strona 274) zużycie silnika przy normalnej jeździe to 0,5l/1000 km
W moim robilem dwie dolewki po 1l na 30,000. I to tylko bo ostrym palowaniu po auostradach kilkaset kilometrow dziennie. Wiec nie pisz prosze glupot ze kazdy zlopie i ze norma cos przewiduje i tak ma byc. Normy to polisy ubepieczeniowe producentow. Silnik z RS4 B8
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

2f2f,

temat dotyczy S4 B6, a nie RS4 B8 ... trochę różni te silniki ... jakieś 10 lat technologii czyli 3 generacje silnika 4.2V8

więc jeżeli nie jeździłeś BBK to proszę Cię abyś nie wypowiadał się w tematach o których nie masz pojęcia

niestety BBK ma apetyt na olej ... w mniejszych lub większych ilościach ale apetyt jest

komentarze "nie pisz głupot" nie przystoją właścicielowi S4/RS4 w szczególności w mniejszości forumowej posiadaczy 4.2V8 ... jeżeli nie zgadzasz się tym to proponuję rozmowę przenieść na pw
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
PMW
Posty: 99
Rejestracja: 2014-11-17, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PMW »

RSK pisze:temat dotyczy S4 B6, a nie RS4 B8 ... trochę różni te silniki ... jakieś 10 lat technologii czyli 3 generacje silnika 4.2V8

więc jeżeli nie jeździłeś BBK to proszę Cię abyś nie wypowiadał się w tematach o których nie masz pojęcia

niestety BBK ma apetyt na olej ... w mniejszych lub większych ilościach ale apetyt jest

komentarze "nie pisz głupot" nie przystoją właścicielowi S4/RS4 w szczególności w mniejszości forumowej posiadaczy 4.2V8 ... jeżeli nie zgadzasz się tym to proponuję rozmowę przenieść na pw

potwierdzam - te silniki lubią olej... u mnie było to do 0,5 l /1000 km przy normalnej jeździe, olej 5w50 syntetyk. Nowy właściciel po zakupie udał się w długą trasę i zapalił się alladyn :oops: - prawdopodobnie nie kontrolował poziomu :roll: po 3 tygodniach od zakupu zadzwonił i zaczał mu wciągać litr na 300 km. Prawdopodobnie pierścienie dostały
rmjunior
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-30, 10:25
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rmjunior »

Witam,

W ramach ciekawostki: w lutym tego roku kupiłem zupelnie nowy silnik 4.2 BHF. Zostal on włożony do S4 b6 w miejsce orginalnego BBK.

Stary spalał okolo 0.5l na 1000km natomiast nowy po przejechaniu 6 tys km nie spalił nic. Poprzednio i teraz jeżdżę na oleju Liqui Moly 5w40 4100
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Nowy w sensie z ASO?
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
rmjunior
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-30, 10:25
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rmjunior »

Nowy w sensie od pośrednika z Holandii ale z zerowym przebiegiem i roczna gwarancją. Firma kupuje całe partie silników bezpośrednio od Audi. Ja wziąłem jeden z chyba 160 sztuk, które mieli na magazynie. W aso z tego co sie dowiadywałem chcieli mi sprzedać poszczególne części osobno. Np goły blok za 24 tys zł :)
ODPOWIEDZ