Audi S4 B5 Avant

Moderatorzy: buba, Mod-Team

timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Audi S4 B5 Avant

Post autor: timon_86 »

Audi S4 b5 podobało mi się od dawien dawna. Dodatkowo wyobraźnię i emocję podbijały najpierw opowieści a później same auta w rodzinie: s4 b5 USA Bahama Yellow prosto z salonu, wujka oraz pierwsze s4 b6 jak i późniejsze rs4 b7 brata. Przewaliłem masę ogłoszeń w upatrując wymarzonego sedana s4 b5 w nogaro blue po lifcie jednak bezskutecznie. Jak to w życiu bywa wyszło zupełnie odwrotnie. Znalazłem avanta w kolorze santorini blue z 1998 roku w dobrej cenie i jeszcze lepszym stanie. Przed zakupem w aucie zostało sprawdzone wszystko co było można włącznie z kompresją silnika. Miedzy innymi 11,5 na każdym garze oraz brak wycieków oleju ostatecznie przekonały mnie do zakupu. Auto w momencie zakupu miało 205 000 km, stertę faktur, książek i innych papieżaków poświadczających historię auta oraz poczynione na tamten czas naprawy, modyfikacje.
Po zakupie posypały się standardowe wymiany
- naprawiono błędnie ustawiony, dopiero co wymieniony rozrząd
- problem cofających się zapłonów zlikwidowała nowa pompa paliwa Bosch 040
- masa duperelów takich jak zawory DV, przewody podciśnienia, elementy zawieszenia.
- tylne hamulce z wersji poliftowej oddane do regeneracji, piaskowane, malowane proszkowo
- zestaw przewodów w stalowym oplocie
Po kilku sprintach z świateł z jadowitym seatem leonem zaorałem skrzynię biegów do tego stopnia że ostatecznie nie było możliwości wbicia jedynki ;-) Z pomocą przyszedł Sid i do auta trafiła nowiutka skrzynia na wzmocnionych bebechach :-)

Korzystając z okazji, podziękowania oraz słowa uznania dla Zaprzala z turbodiesel.pl za dziesiątki jak nie setki sytuacji kiedy mi pomógł, podpowiedział w wszystkich dylematach z autem. Gdyby nie on pewnie bym sprzedał eskę dawno nie mogąc ogarnąć połowy pierdoletów jakie miałem na samym początku.

Najważniejsze że auto mocno cieszy samym widokiem, detalami. Frajdę dają mi sprawy z którymi nigdy nie miałem do czynienia np szorowanie foteli gliptonem ;-) żałuje że mam dwie lewe ręce do mechaniki, brak warunków, narzędzi i przede wszystkim czasu na grzebanie się przy nim bo musi to być na prawdę fajna sprawa :-)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aktualne modyfikacje:
- intercoolery RS4
- pompa paliwa Bosch 040
- luźny wydech bez katów oraz prekatow
- program Sportmile
- tylne hamulce z wersji poliftowej
- zestaw przewodów w stalowym oplocie

w planach chyba standard przewijający się do znudzenia przez forum czyli:
- mocniejsze, wydajniejsze turbiny
- 4 tłoczkowe brembo na przód
- kompletny wydech

nie wiem też co mnie bardziej wku%*^wia: słuchanie radia podczas jazdy- mam kaseciaka beta czy ewentualny widok akcesoryjnego radia w desce rozdzielczej b5 które w większości pasuje jak siodło do świni. Trzeba będzie się wreszcie z którąś wersją pogodzić i na coś umożliwiającego podłączenie AUX/USB zdecydować
Ostatnio zmieniony 2016-09-24, 20:35 przez timon_86, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

elegancki egzemplarz ;-)
peacenotwar
Posty: 363
Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
Lokalizacja: ŁDZ/WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peacenotwar »

Załóż emulator zmieniarki. Mam. Deska wygląda seryjnie a wszystko hula niesamowicie.
Obrazek
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

peacenotwar pisze:Załóż emulator zmieniarki. Mam. Deska wygląda seryjnie a wszystko hula niesamowicie.
Sory, juz poprawiłem swój post. Mam radio beta nie gamma przez co nie mam możliwości podpięcia emulatora. Zostaje więc
- zamiana concert II plus emulator mp3
- wymiana i modyfikacja seryjnego concert a chourusa na mp3 USB
- wrzucenie czegoś porządnego ale niestety akcesoryjnego i stylistyką psującego wiekowe wnętrze b5
Awatar użytkownika
Rydel
Posty: 274
Rejestracja: 2013-06-26, 10:29
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Rydel »

to nie jest kolor santorin blue.

to jest santorin blue:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140715/8yzytyny.jpg
Andrzej
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

Rydel pisze:to nie jest kolor santorin blue.

to jest santorin blue:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140715/8yzytyny.jpg
To mi ćwieka zabiłeś. W domu mam papiery z w pełni rozkodowanym vin em to zerknę. Fakt faktem że na fotkach mój strasznie ciemny wyszedł. Tak czy inaczej dziękuję za sugestię
Awatar użytkownika
Rydel
Posty: 274
Rejestracja: 2013-06-26, 10:29
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Rydel »

mój jest santorin to wiem ;) symol lakieru lz5k
Andrzej
Jacekv5
Posty: 318
Rejestracja: 2014-12-15, 23:52
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jacekv5 »

ładna eska :)
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

timon_86 pisze: - wrzucenie czegoś porządnego ale niestety akcesoryjnego i stylistyką psującego wiekowe wnętrze b5
Obrazek
u mnie tak to wygląda z alpine CDA-117Ri
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Madmax dlaczego masz inne kolory Carbonu??
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

zajrzyj do tematu mojej eski, tam jest odpowiedz ;-)
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

Elegancko Madmax! podpowiedz mi jaki to model i jaki masz kolor podświetlenia, mocno się odróżnia od reszty?
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

to jest Alpine CDA-117Ri wg mnie ładnie sie komponuje, wysoki model, kolor podświetlania mam czerwony ale tam chyba się zmienia...
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

Po prawie rocznych bataliach z mechanikami udało się auto doprowadzić do ładu. Opowiadać o emocjach, wyborach czy tym bardziej kosztach zupełnie nie ma sensu. Taniej i zapewne mniej nerwowo było od razu kupić kompletny silnik rs4 niż od podstaw bebeszyc i modyfikować s4 no ale...
Nie wszystko udało się zapewne zapamiętać jednak auto otrzymało
- kompletny remont silnika z regeneracją głowic, wymiana wszystkich możliwych uszczelek, zaślepek, simmeringow, wałków, popychaczy,
- odbudowa/rekonstrukcja układu podciśnienia oraz sterowania turbin. Wymiana zaworków oraz sporej części przewodów
- nowy rozrząd
- nowe kompletne sprzęgło
- nowa odma
- hybrydowe turbiny
- wtryski Bosch 430 z porsche
- pompa Bosch 040
- smic

na lajtowym programie przy 1bar auto uzyskało 351 km oraz 502 nm

Obrazek
kreski paint


Do dorzucenia w pierwszej kolejności DP
Fmic ponieważ tutaj mimo temp w okolicy zera stopni , podczas strojenia, w dolocie dosłownie się gotowało
AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

A jakie te smic masz, te chinskie od sida ??
s4 b5 avant
ODPOWIEDZ