Olej silnikowy Audi S6 C5

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

Olej silnikowy Audi S6 C5

Post autor: Piotrek_85 »

Witam.
Mam pytanie do doświadczonych użytkowników Audi z silnikami 4.2.......Jaki olej silnikowy polecacie do Audi S6 C5 ANK ?? Bo użytkuję to auto dopiero od niedawna i wiem tylko, że poprzedni właściciel zalał silnik olejem Castrol 5W40. Niestety nie wiem czy to był Edge Czy Magnatec. W chwili obecnej potrzebuję dokupić litr oleju na dolewkę i nie wiem czy lać Edga czy Magnateca, albo może nie ma to większego znaczenia ?? Dopiero w połowie miesiąca mogę przymierzyć się do pełnej wymiany oleju z filtrem i tutaj też chciałbym wiedzieć na jaki olej zamienić tego Castrola, bo słyszałem, że Castrol nie jest najlepszy i niekoniecznie polecany. Co proponujecie ??
Awatar użytkownika
IreK_PV808
Posty: 142
Rejestracja: 2014-04-13, 15:55
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 »

Piotrek_85, zaraz Ci tu znawcy podpowiedzą dokładnie ale tak od siebie to powiem ,że na dolewkę to raczej mu nic nie zaszkodzi . Cholera wie jak/kiedy i co było lane przez ostatnie 10 lat do niego to dziś 1l mixu raczej go nie zabije :).

Ja po remoncie jednostki wrzuciłem Valvoline 5W50 Racing .
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Piotrek_85 »

No właśnie....z tym Motulem to wyskoczyła mi cała gama produktów, np Motul X-Clean 5W30, X-Cess 5W40, X-Lite 0W30, a nawet Motul 6100 10W40.
Cholera wie co z tych wybrać :-D

[ Dodano: 2015-04-01, 13:34 ]
IreK_PV808 pisze:Piotrek_85, zaraz Ci tu znawcy podpowiedzą dokładnie ale tak od siebie to powiem ,że na dolewkę to raczej mu nic nie zaszkodzi . Cholera wie jak/kiedy i co było lane przez ostatnie 10 lat do niego to dziś 1l mixu raczej go nie zabije :).

Ja po remoncie jednostki wrzuciłem Valvoline 5W50 Racing .
Tak z czystej ciekawości......na czym polegał remont Twojego silnika i czemu zdecydowałeś o jego zrobieniu ? Coś poważnego się zaczynało dziać ?? Pytam, bo wolałbym wiedzieć za wczasu co może mnie czekać w przyszłości :mrgreen:
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Wymiana co rok lub 15kkm to polece Ci X-Cess 5W40.
Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Piotrek_85 »

emay pisze:Wymiana co rok lub 15kkm to polece Ci X-Cess 5W40.
Zalalem w koncu Valvoline Max Life 5W40 full synthetic. Silnik sporo ciszej pracuje niz na Castrolu. Jesli chodzi o zuzycie na 1000 km to dopiero sprawdze za jakis czas.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Będzie Pan zadowolony :)
bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bloku »

Podepnę się pod temat. Silnik zalany był 10W40 pomimo niskiego przebiegu. Zmieniłem na Total acing 10W50- jest sens przerzucać się na 5W skoro obecny tez jest syntetykiem tylko 10W? Silnik nie wciąga więcej niż litr od wymiany do wymiany (co 10kkm)
Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Piotrek_85 »

bloku pisze:Podepnę się pod temat. Silnik zalany był 10W40 pomimo niskiego przebiegu. Zmieniłem na Total acing 10W50- jest sens przerzucać się na 5W skoro obecny tez jest syntetykiem tylko 10W? Silnik nie wciąga więcej niż litr od wymiany do wymiany (co 10kkm)
Kolego.....10W to półsyntetyk, nawet jeśli na opakowaniu piszą teksty w stylu "full synthetic formula" to w składzie jest ok. 30% pełnego syntetyka. Natomiast typowy pełny syntetyk to 5W lub 0W.
Co do sensu zmiany z 10W na 5 W nie jestem pewien czy warto skoro zużycie jest w normie i wszystko śmiga. Ja miałem zalany 5W i zmieniłem tylko markę oleju.
m3rvin
Posty: 14
Rejestracja: 2014-07-30, 15:03
Lokalizacja: Hagen
Płeć:
Kontakt:

Post autor: m3rvin »

dla potomnych i ma przygoda

kupiłem s6c5 od niemca 170kkm ori ponad 330kkm olej 5w30 lm wymiana LL czylico 30kkm .............................. pojeździłem tak z 7kkm i... dolewki po 300ml co 1000km, temp oleju dochodząca do 120C czasami przy bucie ponad i na trasie przy ok 3k/rpm , przy butowaniu smród oleju spalonego,

więc czytanie forum rozkminy itp ... padło 5w50 valvo vr1 (chociaż i tak myślę o 10w60)

do rzeczy płukanka i wymiana filtrów oleju etc, co zauważyłem
zrobiłem ponad 5000km i dolałem ok 500ml bo wyskoczyła kontrolku stanu oleju
temp przy spokojnej jeździe mało kiedy dobija do 100C a dwa dni temu trasa 1000km pl-de tempomat min 140km/h i więcej bo to DE temp max 100-110C ani razu nie dobiło 120C,
przy pałowaniu i kręceniu nie czuć spalonego oleju,

niestety poranny rozruch słychać przez 2sek grzechotkę z silnika czasami niecałą sek ale zauważyłem że zależy to jak auto stoi czy przodem do góry lub przodem w dół taki mam parking.

pozdrawiam Krzysztof ;-)
find own way
peres_s6
Posty: 6
Rejestracja: 2016-09-01, 22:17
Lokalizacja: redd
Płeć:
Kontakt:

Post autor: peres_s6 »

Witam, czy u Was tez nie ma informacji w instrukcji obsługi jaki olej zaleca producent?
nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
dzwoniłem do 2 dilerów audi jeden zaleca 5w30 a drugi 5w40, a jak zapytałem jakie normy (np vw 502 0/505 00) to jeden z nich zapytał mnie co to znaczy i ze nigdy o tym nie słyszał :shock: :shock: :shock: :shock:
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Ze strony motula :

Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Wymiana 15000 km/ 12 mies.
Produkty : 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (cały rok)
: 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok)
: 8100 X-CLEAN 5W-40 (cały rok)
: 8100 X-MAX 0W-30 (cały rok)
: 8100 X-LITE 0W-30 (cały rok)
: 8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)
: 8100 X-CESS 5W-40 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 (cały rok)
: 6100 SYNERGIE+ 10W-40 (cały rok)
: 4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Od -15°C do 15°C)
: 4100 POWER 15W-50 (Wyżej -15°C)

Zastosowanie : Interwał wydłużony (max) (maks.)
Częstotliwość : Wymiana 30000 km/ 24 mies.
Produkty : 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 506 01 506 00 503 00 0W-30 (cały rok)
/przemo
Posty: 9
Rejestracja: 2017-02-12, 19:07
Lokalizacja: .......
Płeć:
Kontakt:

Post autor: /przemo »

Ja osobiście póki co leje do swojej Castrol Edge 0w30. Wymiana co 10-12 tyś. kilometrów. Niby jest wszystko ok ale zastanawiam się nad zmianą.

I teraz pytanie :
Motul czy Millers ?
...
ernieball
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-19, 10:32
Lokalizacja: Rawa Maz.
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ernieball »

/przemo pisze:Ja osobiście póki co leje do swojej Castrol Edge 0w30. Wymiana co 10-12 tyś. kilometrów. Niby jest wszystko ok ale zastanawiam się nad zmianą.

I teraz pytanie :
Motul czy Millers ?
Co "ksiądz" woli, oba dobre.
Jest jeszcze Liqui Moly i wielu innych dobrych producentów.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

"gieneralnie" to powinienes patrzec na wskaznik temp oleju po ostrzejszej jezdzie, dobrze jakby bylo jeszcze cisnienie- wtedy widac czy olej robi robote...czy jej nie ro bi
ODPOWIEDZ