Olej silnikowy Audi S6 C5
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Kontakt:
Olej silnikowy Audi S6 C5
Witam.
Mam pytanie do doświadczonych użytkowników Audi z silnikami 4.2.......Jaki olej silnikowy polecacie do Audi S6 C5 ANK ?? Bo użytkuję to auto dopiero od niedawna i wiem tylko, że poprzedni właściciel zalał silnik olejem Castrol 5W40. Niestety nie wiem czy to był Edge Czy Magnatec. W chwili obecnej potrzebuję dokupić litr oleju na dolewkę i nie wiem czy lać Edga czy Magnateca, albo może nie ma to większego znaczenia ?? Dopiero w połowie miesiąca mogę przymierzyć się do pełnej wymiany oleju z filtrem i tutaj też chciałbym wiedzieć na jaki olej zamienić tego Castrola, bo słyszałem, że Castrol nie jest najlepszy i niekoniecznie polecany. Co proponujecie ??
Mam pytanie do doświadczonych użytkowników Audi z silnikami 4.2.......Jaki olej silnikowy polecacie do Audi S6 C5 ANK ?? Bo użytkuję to auto dopiero od niedawna i wiem tylko, że poprzedni właściciel zalał silnik olejem Castrol 5W40. Niestety nie wiem czy to był Edge Czy Magnatec. W chwili obecnej potrzebuję dokupić litr oleju na dolewkę i nie wiem czy lać Edga czy Magnateca, albo może nie ma to większego znaczenia ?? Dopiero w połowie miesiąca mogę przymierzyć się do pełnej wymiany oleju z filtrem i tutaj też chciałbym wiedzieć na jaki olej zamienić tego Castrola, bo słyszałem, że Castrol nie jest najlepszy i niekoniecznie polecany. Co proponujecie ??
- IreK_PV808
- Posty: 142
- Rejestracja: 2014-04-13, 15:55
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
Polecam np Motul : https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Kontakt:
No właśnie....z tym Motulem to wyskoczyła mi cała gama produktów, np Motul X-Clean 5W30, X-Cess 5W40, X-Lite 0W30, a nawet Motul 6100 10W40.emay pisze:Polecam np Motul : https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation
Cholera wie co z tych wybrać

[ Dodano: 2015-04-01, 13:34 ]
Tak z czystej ciekawości......na czym polegał remont Twojego silnika i czemu zdecydowałeś o jego zrobieniu ? Coś poważnego się zaczynało dziać ?? Pytam, bo wolałbym wiedzieć za wczasu co może mnie czekać w przyszłościIreK_PV808 pisze:Piotrek_85, zaraz Ci tu znawcy podpowiedzą dokładnie ale tak od siebie to powiem ,że na dolewkę to raczej mu nic nie zaszkodzi . Cholera wie jak/kiedy i co było lane przez ostatnie 10 lat do niego to dziś 1l mixu raczej go nie zabije :).
Ja po remoncie jednostki wrzuciłem Valvoline 5W50 Racing .

-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Kontakt:
Kolego.....10W to półsyntetyk, nawet jeśli na opakowaniu piszą teksty w stylu "full synthetic formula" to w składzie jest ok. 30% pełnego syntetyka. Natomiast typowy pełny syntetyk to 5W lub 0W.bloku pisze:Podepnę się pod temat. Silnik zalany był 10W40 pomimo niskiego przebiegu. Zmieniłem na Total acing 10W50- jest sens przerzucać się na 5W skoro obecny tez jest syntetykiem tylko 10W? Silnik nie wciąga więcej niż litr od wymiany do wymiany (co 10kkm)
Co do sensu zmiany z 10W na 5 W nie jestem pewien czy warto skoro zużycie jest w normie i wszystko śmiga. Ja miałem zalany 5W i zmieniłem tylko markę oleju.
dla potomnych i ma przygoda
kupiłem s6c5 od niemca 170kkm ori ponad 330kkm olej 5w30 lm wymiana LL czylico 30kkm .............................. pojeździłem tak z 7kkm i... dolewki po 300ml co 1000km, temp oleju dochodząca do 120C czasami przy bucie ponad i na trasie przy ok 3k/rpm , przy butowaniu smród oleju spalonego,
więc czytanie forum rozkminy itp ... padło 5w50 valvo vr1 (chociaż i tak myślę o 10w60)
do rzeczy płukanka i wymiana filtrów oleju etc, co zauważyłem
zrobiłem ponad 5000km i dolałem ok 500ml bo wyskoczyła kontrolku stanu oleju
temp przy spokojnej jeździe mało kiedy dobija do 100C a dwa dni temu trasa 1000km pl-de tempomat min 140km/h i więcej bo to DE temp max 100-110C ani razu nie dobiło 120C,
przy pałowaniu i kręceniu nie czuć spalonego oleju,
niestety poranny rozruch słychać przez 2sek grzechotkę z silnika czasami niecałą sek ale zauważyłem że zależy to jak auto stoi czy przodem do góry lub przodem w dół taki mam parking.
pozdrawiam Krzysztof
kupiłem s6c5 od niemca 170kkm ori ponad 330kkm olej 5w30 lm wymiana LL czylico 30kkm .............................. pojeździłem tak z 7kkm i... dolewki po 300ml co 1000km, temp oleju dochodząca do 120C czasami przy bucie ponad i na trasie przy ok 3k/rpm , przy butowaniu smród oleju spalonego,
więc czytanie forum rozkminy itp ... padło 5w50 valvo vr1 (chociaż i tak myślę o 10w60)
do rzeczy płukanka i wymiana filtrów oleju etc, co zauważyłem
zrobiłem ponad 5000km i dolałem ok 500ml bo wyskoczyła kontrolku stanu oleju
temp przy spokojnej jeździe mało kiedy dobija do 100C a dwa dni temu trasa 1000km pl-de tempomat min 140km/h i więcej bo to DE temp max 100-110C ani razu nie dobiło 120C,
przy pałowaniu i kręceniu nie czuć spalonego oleju,
niestety poranny rozruch słychać przez 2sek grzechotkę z silnika czasami niecałą sek ale zauważyłem że zależy to jak auto stoi czy przodem do góry lub przodem w dół taki mam parking.
pozdrawiam Krzysztof

find own way
Witam, czy u Was tez nie ma informacji w instrukcji obsługi jaki olej zaleca producent?
nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
dzwoniłem do 2 dilerów audi jeden zaleca 5w30 a drugi 5w40, a jak zapytałem jakie normy (np vw 502 0/505 00) to jeden z nich zapytał mnie co to znaczy i ze nigdy o tym nie słyszał

nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
dzwoniłem do 2 dilerów audi jeden zaleca 5w30 a drugi 5w40, a jak zapytałem jakie normy (np vw 502 0/505 00) to jeden z nich zapytał mnie co to znaczy i ze nigdy o tym nie słyszał




Ze strony motula :
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Wymiana 15000 km/ 12 mies.
Produkty : 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (cały rok)
: 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok)
: 8100 X-CLEAN 5W-40 (cały rok)
: 8100 X-MAX 0W-30 (cały rok)
: 8100 X-LITE 0W-30 (cały rok)
: 8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)
: 8100 X-CESS 5W-40 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 (cały rok)
: 6100 SYNERGIE+ 10W-40 (cały rok)
: 4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Od -15°C do 15°C)
: 4100 POWER 15W-50 (Wyżej -15°C)
Zastosowanie : Interwał wydłużony (max) (maks.)
Częstotliwość : Wymiana 30000 km/ 24 mies.
Produkty : 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 506 01 506 00 503 00 0W-30 (cały rok)
Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość : Wymiana 15000 km/ 12 mies.
Produkty : 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (cały rok)
: 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok)
: 8100 X-CLEAN 5W-40 (cały rok)
: 8100 X-MAX 0W-30 (cały rok)
: 8100 X-LITE 0W-30 (cały rok)
: 8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)
: 8100 X-CESS 5W-40 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 (cały rok)
: 6100 SYNERGIE+ 10W-40 (cały rok)
: 4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Od -15°C do 15°C)
: 4100 POWER 15W-50 (Wyżej -15°C)
Zastosowanie : Interwał wydłużony (max) (maks.)
Częstotliwość : Wymiana 30000 km/ 24 mies.
Produkty : 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok)
: SPECIFIC 506 01 506 00 503 00 0W-30 (cały rok)