Audi S4 B7 4.2 V8 przymierzenie się do zakupu

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Krzysiek
Posty: 1
Rejestracja: 2016-02-19, 23:41
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Audi S4 B7 4.2 V8 przymierzenie się do zakupu

Post autor: Krzysiek »

Witam. Zastanawiam się nad zakupem S4 B8 4.2 V8
Powiedzcie mi czego w PL nie ma ani jednego audi w sedanie do kupienia. Kombi są po 40patyków, a sedany za granicą po 70..
Wszystko co wiecie na temat tego wozu możecie napisać,chętnie poczytam przed zakupem.
1) 4.2 V8 344km - co zrobić żeby nie występował spadek mocy ? Jakiś większy IC czy może wloty?
2) spalanie (z doświadczenia albo info od chłopaków - nie z internetu bo zazwyczaj wyniki są inne ;p )
3) Jest sens brać z wydechem przelotowym 2,75'' 2x ? Auto ma narobić trochę hałasu ale nie jak 1.6 gazix na przedziurawionym tłumiku tylko porządny charczący dźwięk ;) kto co lubi
4) Jak myślicie wystarczy mi te 5,6 sek do 100 jeśli auto będzie zadbane i będzie miało tą moc fabryczną czy po jakimś czasie mi się znudzi i będę chciał wsadzać kompresor albo po prostu program ? hehe ; )
5) Wady ?
6) Zalety?
7) Wasza opinia na temat tego wozu
Pozdrawiam
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

1. Drogi w serwisie
2. Dużo mocno zaniedbanych egzemplarzy na polskim rynku
3. Marudny silnik 4.2V8 który ma dużo chorób wieku dziecięcego
4. Jeżeli bawić się to tylko sedan i manual - jest najlżejszy

Dodatkowo zastanów się dlaczego za granicą są po 70, a w Polsce po 40 patyków.

Ale jak już usunie się wszystkie choroby wieku dziecięcego, na hamowni uzyska odpowiednią moc to samochód jest bardzo pocieszny :mrgreen:

4.2V8 spali tyle ile kierowca chce ... czyli od 10 do 30l :->
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
celi
Posty: 17
Rejestracja: 2013-06-25, 13:37
Lokalizacja: NML
Płeć:
Kontakt:

Post autor: celi »

Przymierzłem się do tego modelu kilka razy, po czytaniu na forach zagranicznych odpuściłem. Bardzo dużo negatywnych opini na temat silnika, drogi rozrząd, palą dużo oleju i kilka innych drogich problemów. Zrezygnowałem i samochód z v8 wybrałem ze stajni Bmw później Mercedesa i bylem zadowolony.
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Audi S4 B7 4.2 V8 przymierzenie się do zakupu

Post autor: Masta_J »

2. Nastaw się na 20L/100km i być może miło się zaskoczysz :)
4. Mocy nigdy dość a to auto ciężko jest modzić.
5. Punkt 2 i 4 :)
Ostatnio zmieniony 2016-02-21, 15:21 przez Masta_J, łącznie zmieniany 1 raz.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Pavel44
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-28, 23:46
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Pavel44 »

Zaloguj się na a4klub i poszukaj postów użytkownika winczako. Opisuje dokładnie jak wygląda użytkowanie tego modelu i nie jest tak strasznie jak to wszyscy opisują.
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

a pamiętasz o tym że winczako robił remont silnika w swoim s4 v8 ?

a miał niewiele ponad 200tys km oryginalnego przelotu, mamy 2016 rok więc takie s4 b7...
celi
Posty: 17
Rejestracja: 2013-06-25, 13:37
Lokalizacja: NML
Płeć:
Kontakt:

Post autor: celi »

Na koniec jak sprzedał s4 b6 to okazało się, że wcale nie była aż tak ładna ta eSa i nowy właściciel miał sporo pracy co było opisane na forum.
Osobiście kontaktowałem się z winczako i jednak ciągle coś robił przy samochodzie i sporo tego było.
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

i zaczynają się powieści ...

przelot 200tyś km jest niczym dla tego silnik (o ile jest serwisowany)

obecnie mam u siebie 240 tyś km nalotu i wszystko jest jak najbardziej ok.
moc trzyma, po kilku modach jest więcej niż seria
po zastosowaniu przekładek pod dolotem nie czuć spadku mocy przy nagrzanym silniku
spalanie paliwa średnie 15,2l na przestrzeni 3000 km (50% trasa, 50 %miasto)
spalanie oleju 0,8-1l na 1000km

najpoważniejsza wada to koszty serwisu oraz wysokie koszty usunięcia wad fabrycznych (cewkofajki, modyfikacja układu wydechowego, sprężarka klimy, pompa wspomagania)
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bloku »

Czy B7 i B8 nie mają nieco innego silnika niż B6? Ile jest prawdy w tym, że pierwsze roczniki B6 miały nieco solidniejsze piece niż późniejsze partie oraz kolejne modele? (Pytam z czystej ciekawości i wyprostowania internetowych mitów).
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

B8 to na 100% co innego 3.0V6 kompresor

natomiast B6 i B7 to wg kodu ten sam silnik BBK 4.2V8

Odnośnie BBK to jak dbasz tak masz, a jak zaniedbasz to popłyniesz z kosztami
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bloku »

To kolega literówkę strzelił w pierwszym poście. Już myślałem, że coś się zmieniło i pakują V8ki :P

Co do dbania to coś wiem na ten temat...remontowałem piec po użytkowniku, który nie zadbał o łańcuszki na wałkach przy wymianie rozrządu :/
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

RSK, i właśnie o to chodzi,

jedni jeżdżą z wciąganiem oleju w ilości 0,5-1L/1000km, a nieliczni chcą coś z tym zrobić,
bo to jest zwykle powodem remontu

ja spotkałem się dwoma przypadkami remontu bbk przy przebiegu niewiele ponad 200tys km, a silnik po otwarciu dramat
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

przemek530d,
czy zużycie 0,5-1l/1000km to dużo na mocne upalanie przy tak dużym piecu ???
jak wskazówka obrotomierza bardzo często osiąga 7,5 tyś obr (przesunięta odcinka) ???
jeżeli samochód nie dymi, nie pozostawia czarnych, niebieskich chmur dymu, dodatkowo moc większa od serii ???
Jak będę jeździł ekonomicznie to i spalanie oleju będzie ekonomiczne, jak pałuję na maxa to i kosztem zużycia oleju.
Są na rynku samochody,które lepiej wypadają ze spalaniem oleju (tzn więcej) i to przy dużo mniejszej pojemności.

Jeździłem Audi 2.8v6 przez 4 lata i spalanie przy pałowaniu było podobne więc ... V-ki Audi zawsze wskazywały miłość do oleju.
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

ok, to jestem w stanie zrozumieć,
brakowało mi tej gwiazdki, że takie ubytki przy pałowaniu,
kolejna kwestia to jaki olej
obawiam się, że w tych innych to tyle może znikać przy codziennych jazdach :/

btw. RSK twoja to ten czerwony sedan? galerii nie widzę
DobrzanskiS4B5
Posty: 1000
Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
Lokalizacja: Cze-wa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: DobrzanskiS4B5 »

Nic przyjemnego dolewac 1litr na 1000km i wiecej,zwłaszcza w trasie gdy jedziesz i Ci sie spieszy a ciągle sie zapala kontrolka oleju i trzeba stawać,już nie wspominając o bańkach w bagażniku...Jak juz wczesniej pisałem :mrgreen: BBK dzwiek ma fajny i jakoś tam jedzie,ale dupy nie urywa
ODPOWIEDZ