RS6 C5 Problem z podłączeniem nadciśnienia lewej turbiny

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Seth
Posty: 10
Rejestracja: 2012-07-10, 19:57
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Kontakt:

RS6 C5 Problem z podłączeniem nadciśnienia lewej turbiny

Post autor: Seth »

Witam!
Demontowałem lewą turbinę ( bez wyciągania silnika ), niestety nie wpadłem na to aby porobić sobie zdjęcia, "bo po co"?

Mam teraz problem z nadciśnieniem turbiny, stalowym wężykiem (077145718A), dokładniej jego odnogą przykręcaną do zimnej strony sprężarki.

Pytanie pierwsze - czy przykręcana do turbiny końcówka powinna się "okręcać" przy połączeniu elastycznym?

Kolejne pytanie - w jaki sposób ma iść ten wężyk? Dysponuje może ktoś zdjęciem przykręconego do turbiny, lub ma możliwość takowe zrobić?


Pozdrawiam Serdecznie
Ostatnio zmieniony 2015-12-18, 22:41 przez Seth, łącznie zmieniany 1 raz.
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Re: RS6 C5 Problem z podłączeniem nadciśnienia lewej turbiny

Post autor: mik-17 »

Seth pisze:
Pytanie pierwsze - czy przykręcana do turbiny końcówka powinna się "okręcać" przy połączeniu elastycznym?
W silniku rs4 b5 sie "okręca" w s4 chyba też widziałem
Seth
Posty: 10
Rejestracja: 2012-07-10, 19:57
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Kontakt:

Re: RS6 C5 Problem z podłączeniem nadciśnienia lewej turbiny

Post autor: Seth »

mik-17 pisze:
Seth pisze:
Pytanie pierwsze - czy przykręcana do turbiny końcówka powinna się "okręcać" przy połączeniu elastycznym?
W silniku rs4 b5 sie "okręca" w s4 chyba też widziałem
Uspokoiłeś mnie :D

Znalazłem jakieś zdjęcie z trochę słabej perspektywy - na amerykańskim forum, jak gościu swapa skrzyni robił i będę jutro próbował.
Jeżeli ktoś jednak miałby zdjęcie od frontu - od zimnej strony - byłoby miło :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

Udało Ci się zdemontować turbo bez wyciągania silnika w RS6 C5 ?
No to powiem Ci jesteś mistrz, dla mnie technicznie to nie możliwe (na pewno prawa strona nie)
Obrazek
Seth
Posty: 10
Rejestracja: 2012-07-10, 19:57
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Seth »

SID pisze:Udało Ci się zdemontować turbo bez wyciągania silnika w RS6 C5 ?
No to powiem Ci jesteś mistrz, dla mnie technicznie to nie możliwe (na pewno prawa strona nie)
Jest trochę roboty, tymbardziej że robiłem to bez kanału i podnośnika, pierwszy raz... 4 dni po 5h.

Wczoraj w 5h założyłem z powrotem kolektor wydechowy i go dokręciłem :/ (sic!)

Prawa strona wychodzi trochę szybciej ;)
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Żadnych zdjęć ? przydałoby się jakieś info na przyszłość jak to zrobiłeś dla domowych mechaników :P :)
Pozdrawiam.
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

No chyba nie tylko dla domowych skoro wszędzie mówią, że wywalają silnik przy wyciąganiu turbin.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Wiesz....nie dziwie się wcale mechanikom że wolą mieć to "na wierzchu". Raz że łatwiej, a dwa że pewniej bo wszystko widzisz. Samemu w "domu" można by się jednak pobawić.
Pozdrawiam.
Seth
Posty: 10
Rejestracja: 2012-07-10, 19:57
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Seth »

Myślałem nad tym żeby zrobić poradnik, ale szczerze mówiąc nikomu nie polecam takiej opcji - no chyba ze nie mamy wyjścia. Dużo więcej roboty niż przy zwalaniu silnika, no i większe prawdopodobieństwo uszkodzenia czegokolwiek.

Dzisiaj ponownie musiałem zrzucic kolektor ze względu na to nadciśnienie. Gdyby komuś jednak chciałoby się bawić w taka robotę, należy to podłączyć przed przykręceniem kolektora.

Pierwsze co należy zrobić to sciągnąć filtr powietrza - przyda się do odkręcenia opaski zaciskowej, jak i do opuszczenia silnika.
Ściągamy lewe koło, odkręcamy przegub, dalej osłonę przegubu na skrzyni, odkręcamy polos.
Auto na kobylki i odkręcamy ławę ze stabilizatorem, podkładając pod wszystko lewarek z deseczka. Uwaga, wszystko nam się opuści około 15cm - ważne aby zostawić sobie trochę miejsca. Powoli opuszczamy i mamy lekko ułatwiony dostęp.
Odkręcamy zlaczke wydechu, sondy i down pipe. Wracamy pod silnik, odkręcamy rurę od intercoolera aż do turbiny, łapę silnika z poduszka, odkręcamy bagnet żeby był luźny, przewód olejowy miska - turbina, nadkole plastikowe ( nie kojarzę teraz czy jest to konieczne ).
Teraz zaczynaja się schody.. Demontujemy termoizolacje na tyle aby pokazał nam się w nadkolu kolektor. Wracamy do turbiny od strony skrzyni odkręcamy najpierw egt, wężyk wodny z boku, imbusami od góry przykręcane węże od oleju oraz górny wodny.
Odkręcamy kolektor - 8 nakrętek od góry, dwie na dole oraz dwie nakrętki przelotowe. Jeżeli mamy odkręcona opaskę zaciskowa, która łączy przód turbiny z przeplywomierzem, odchylamy cały zoestaw turbiny z kolektorem i odkręcamy nadciśnienie przednie wspomniane w pierwszym poście. Ściągamy oczywiście nadciśnienie z gruszki oraz wypijamy kable idące do skrzyni.
Teraz trochę nerwów, szarpania i turbo na zewnątrz :)

Pierwszy raz kolektor odkręcalem dwa dni.. Dzisiaj zajęło mi to 20 minut.
Grunt to dobre narzędzia i dużo samozaparcia oraz wytrwałości.
Po kilku godzinach męczenia się z jednym elementem polecam wrócić do niego następnego dnia - na świeżo.
Oczywiście przydałaby się kamera na palcu wskazującym, trzecia ręka z czterema łokciami na piersi oraz palce jak u kobiety - wyginającej się w dodatku w każda stronę, mega silne...
Ja niestety robiłem to sam..

Jeżeli coś pominąłem, proszę mnie poprawić.
Jeżeli macie pytania - chętnie na nie odpowiem.

Reasumując, mogę zrobić z tego poradnik jeżeli będzie takie zainteresowanie, ale musiałbym mniej więcej poznać wasze opinie, sugestie oraz pytania.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-12-19, 07:54 przez Seth, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
VinCe
Posty: 98
Rejestracja: 2014-07-07, 22:31
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe »

jesteś kotem ;D
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Gratulacje, nie słyszałem by komuś udało się to bez wyciągania motoru.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Seth
Posty: 10
Rejestracja: 2012-07-10, 19:57
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Seth »

Auto wczoraj poskładane, wyjechało o własnych siłach z miejsca w ktorym spędził ostatnie kilka dni..

Turbo naprawione, nie do końca wszystko wyregulowane, złączka elastyczna do wymiany, uszczelniacz skrzyni rownież.. Po dolaniu oleju do skrzyni i ogarnięciu reszty - skocze na hamowanie i sprawdzę jak to na papierze wyglada ;)

Najważniejsze ze juz jeździ!
ODPOWIEDZ