2.7bit klekocze na rozgrzanym oleju

Moderatorzy: buba, Mod-Team

d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

2.7bit klekocze na rozgrzanym oleju

Post autor: d4v3113 »

Witam.

Problem zaczal sie po wymianie rozrzadu i oleju w silniku. Wczesniej mialem wycieki olej spod pokrywy zaworow wiec zostaly rowniez wymienione uszczelki. Gdy silnik nie jest rozgrzany ( don 100C) silnik chodzi prawidlowo i cicho. Po przekroczeniu 100C zaczyna sie klekot slyszalny spod obu pokryw zaworow. Pierwsze podejrzenie padlo na pompe oleju i rzeczywisciu po sprawdzeniu cisnienia okazalo sie ze na rozgrzanym spada do zera. W tej chwili odebralem juz powymianie, podjezdzam pod dom i znowu to samo. Mechanik mowil rowniez ze na nowej pompie i rozgrzanym silniku cisnienie utrzymuje sie na 1.5 bara na jałowym, czy to normalne? Prosze o pomoc w diagnozie. Olej to Castrol 5w30 taki sam jak przed wymiana. Plukanki nie bylo.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Re: 2.7bit klekocze na rozgrzanym oleju

Post autor: skalarx »

d4v3113 pisze:Witam.

Problem zaczal sie po wymianie rozrzadu i oleju w silniku. Wczesniej mialem wycieki olej spod pokrywy zaworow wiec zostaly rowniez wymienione uszczelki. Gdy silnik nie jest rozgrzany ( don 100C) silnik chodzi prawidlowo i cicho. Po przekroczeniu 100C zaczyna sie klekot slyszalny spod obu pokryw zaworow. Pierwsze podejrzenie padlo na pompe oleju i rzeczywisciu po sprawdzeniu cisnienia okazalo sie ze na rozgrzanym spada do zera. W tej chwili odebralem juz powymianie, podjezdzam pod dom i znowu to samo. Mechanik mowil rowniez ze na nowej pompie i rozgrzanym silniku cisnienie utrzymuje sie na 1.5 bara na jałowym, czy to normalne? Prosze o pomoc w diagnozie. Olej to Castrol 5w30 taki sam jak przed wymiana. Plukanki nie bylo.
ciśnienie na nowej pompie masz ok. Obstawiam, że porobiło się coś z silnikiem, jak ciśnienie było 0. Pytanie tylko co? Na pewno góra pracowała bez oleju :-/
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

Pytanie tylko dlaczego na zimnym jest ok. Przed wymiana rozrzadu
i oleju tez.
daw2
Posty: 154
Rejestracja: 2014-01-07, 17:11
Lokalizacja: lubaczów
Kontakt:

Post autor: daw2 »

Jaki masz przebieg? Sprawdz napinacze czy nie puszczają oleju.
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

300tys. Z silnika juz nie leci, jest suchutki, sam napinacz nie był wymieniany teraz bo nie miał luzów.
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Posty: 158
Rejestracja: 2015-10-29, 14:28
Lokalizacja: podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kamil_2.7BiT »

Mogły paść popychacze bo to delikatne dziadostwo :/
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

Kamil_2.7BiT pisze:Mogły paść popychacze bo to delikatne dziadostwo :/
Tez o tym pomyślałem i znowu pytanie dlaczego na zimnym chodzą w porządku? I dlaczego wcześniej nie było tego problemu? Stary olej maskował problem, a nowy po rozgrzaniu przecieka?
Warmooz
Posty: 89
Rejestracja: 2013-09-15, 13:30
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Warmooz »

na zimnym masz większe ciśnienie oleju, poza tym castrol to syf i po rozgrzaniu robi się zupa.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

zimny olej jest gęsty i wolniej przepływa przez nieszczelności. Jak się nagrzeje robi się rzadki i szybciej ucieka z wszystkich szczelin. Dlatego ciśnienie na zimnym silniku po odpaleniu jest około 6 nawet 7 barów a na dobrze rozgrzanym 1.3 - 1.5 bara.
Mój też klekocze na ciepłym. Zregenerowane głowice, wymienione napinacze, łańcuchy (ASO :evil: ), komplet szklanek INA i żadnej różnicy po tych zabiegach.
Podejrzewam przytkane/przysmażone kanały olejowe przez chwilowy brak oleju i słabe ciśnienie na górze. To tylko moja teoria i nie wiem jak to potwierdzić i czy to w ogóle możliwe.
d4v3113
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-31, 15:21
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: d4v3113 »

Tylko że u mnie olej już nigdzie nie wycieka. Na forum A6 ktoś miał podobny problem z 1.8T, okazało się że miska i smok był zasyfiony. Silnik został przepłukany, dół wyczyszczony, zalany Motulem 5w40 i chodzi jak nówka. Chyba zaczne od tego. Jaki olej polecacie w takim razie biorąc pod uwage że i tak będe musiał zrobić płukankę?
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Miałem niedawno przypadek ze 1.8T jeździło na castrolu i brało olej. Po płukance z nafty i zalaniu motula już nie bierze tyle co wcześniej. Tak samo w moim poprzednim silniku 2.7 na początku jeździłem na mobil 5w50 z niewielkimi dolewkami od wymiany do wymiany. Po zmianie na Motula lpg/cng od wymiany i zalaniu na maximum do kolejnej wymiany schodzi do minimum bez dolewek :mrgreen: dodatkowy plus motula że temp oleju tak nie rośnie :-) teraz leje go do wszystkich aut, nawet do lupo 1.2 tdi :-P
ARAS200
Posty: 377
Rejestracja: 2011-11-21, 22:47
Lokalizacja: pila
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ARAS200 »

d4v3113 pisze:Tylko że u mnie olej już nigdzie nie wycieka. Na forum A6 ktoś miał podobny problem z 1.8T, okazało się że miska i smok był zasyfiony. Silnik został przepłukany, dół wyczyszczony, zalany Motulem 5w40 i chodzi jak nówka. Chyba zaczne od tego. Jaki olej polecacie w takim razie biorąc pod uwage że i tak będe musiał zrobić płukankę?
Ja powiem szczerze tez uzylem Castrola 5w40 i gdy zabilem turbo Hybryde, po regeneracji zalalem Motul Competition 15w50... Napinacze, walki, male klukanie wszystko w silniku jak z palca odjelo...cisza na rozgrzanym silniku :shock: :shock: :shock: zuzycie/konsumpcja na normalnym poziomie silnika doladowanego
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Ja również jeżdżę na motulu, ale dla ludu, nie kąpetyszyn :mrgreen:
X-cess 8100 5W40, miałem też X-CLEAN 5W40 i bardziej się grzeje i szybciej zużywa (ciemnieje).
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

Koledzy, nie zmieniajcie tematu na wątek o oleju, tylko koledze pomóżcie. :mrgreen:
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Prawidłowe ciśnienie oleju na ciepłym silniku to ok 1.5 bar... Więc pozostaje Ci kilka opcji:

A) masz produkt olejopodobny który nie ma parametrów oleju ( w co wątpie ale dla swietego spokoju zalał bym coś z Motula/Valvoline 5w40/5w50/10w60)

B) pompa oleju którą wymieniłeś jest tak samo dobra jak Twoja stara... tzn. obie to szrot :-)

C) brak panewek - dosłownie dół silnika do rewizji. Jest duże ryzyko ,że to własnie przez nie silnik gubi ciśnienie. Można ewentualnie przeciąc stary filtr oleju i sprawdzić czy nie ma w nim złotych opiłków.
ODPOWIEDZ