Znowu pytanie o tuning 2,7tt :)

Moderatorzy: buba, Mod-Team

prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Znowu pytanie o tuning 2,7tt :)

Post autor: prnit »

Czytam to forum już dłuższy czas, tak jak w podpisie miałem już
rożne eski, najwięcej zabawy było z S2 gdzie wiele lat temu
wsadziłem zestaw od rs2 czyli turbo, wtryski, pompę itd.

Teraz nadszedł czas na S4 i jak wiadomo na forum są dziesiątki
tematów ale znalezienie dokładnych informacji jest czasem trudne.
Także proszę bez nerwów ;) mam kilka pytań.

Zestaw jaki będzie siedział w moim aucie to taki forumowy standardzik, nie chce na razie więcej niż 430 max 480 i w takie moce celuje.
Za głupoty które mogę napisać z góry przepraszam ale nigdy nie bawiłem się z 2,7tt.

Ok jaki jest plan,
1. turbiny rs6 już zakupione wraz z DP (rozumiem ze będą pasować p@p, czy będą potrzebować jakiś przeróbek?
2. wtryski 430ccm kupione u Sida
3. Pompa bosch 044 w bak, jest opis na forum jak należy ją "poprzecinać" żeby pasowała
4. intercooler FMIC chińczyk od Sida kupiony
5. Dolot wkład K&N kupiony.

Te rzeczy mam kupione, w temacie sprzęgła chce zrobić spieka u radzika, miałem je w 3 autach i nie narzekałem (spiek streetowy)

6. strojenie też już mam wybrane miejsce także tutaj no problem

7. wydech na razie jest standardowy z wyciętymi katami, chce po taniości kupić jakiś mocniejszy środkowy i końcowy, może od rs4 zeby było w miarę cicho lub jakiś tuningowy np. w MG, jeszcze zobaczę, właściwie nie potrzebuje mieć świecącej nierdzewki, już teraz będzie downpipe z rs6 przy turbinach (tak mi się wydaje), dalej rura i do tego dwa tłumiki także tutaj chyba nie będzie dużego spadku mocy..jeśli jednak powiecie ze ma być przelotówka bo inaczej będzie lipa to mocno się nad tym zastanowię. Nie chce mieć ryczącego wydechu, miałem już takie i nawet 10czy 15km mniej nie zrobi dla mnie różnicy kosztem wygody i normalnej jeździe czasem w trasę

Graty będę zakładał u mojego mechanika i będę mu w tym trochę pomagał dlatego też kilka pytań do Was.
Chce na początek zrobić porzadek z silnikiem czyli wymiana rozrządu, sprawdzić, uszczelnić, macie jakieś wskazówki specjalne co do 2,7tt na co zwrócić szczególną uwagę?

Dalej najważniejsze, jakie jeszcze części polecacie? z góry do czego to auto..do wieczornego upalania, żadnej jazdy po torze itd.
Wiem ze wypada wymienić to co się da ze starych gumek na nowe (np. ten trójnik gumowy od SIDA), jakie jeszcze graty czy mam robić dolot ze stożkiem? jak z chłodnicą oleju? ma być? co jeszcze ma być do takiej mocy wymagane bezwzględnie do wymiany. Będę się starał wymieniać wszystkie gumki na silikony jeśli będą dostępne, przy intercoolerze tez damy sobie rade (dużo pierdół jest w fmic.pl)
W wielu wątkach są opisane np. wymiana głowicy od 2,8, przepustnicy i dolotu od RS4, pytanie czy to jest naprawdę wymagane do takich mocy, czy można to zastąpić czymś innym albo na razie przy takiej mocy dać sobie spokój.

Nie rozmawiamy o hamulcach i zawieszeniu, nie jestem samobójcą i miałem już mocne auta także wiem o co tutaj biega ;)

pozdrowionka i z góry dziękuje za nie zlińczowanie :lol: chociaż myślę ze takie "podsumowanie" przyda się też kolejnym chętnym na większe zmiany
Piotrek
S8 D4
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Turbo z rs6 trzeba rroche przerobic aby pasowalo dp do zrobienia brdzie łatwiej niz dopasować te z rs6. Wtryski trochę male jak na te moce dla mnie.
Jesli chodzi o głowice to seryjne to do 410km moze sie dobije na nich lepiej zmienic na 2.4 lub 2.8 z walkami.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: prnit »

gdzie więc szukać takich głowic? ktoś ma do sprzedania może?
S8 D4
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Potwierdzam-glowice z 2.4-a gdzie kupic?Trzeba szukac moze ktos bedzie mial na sprzedaz.Co jeszcze wymienic?Trojnik przepustnicy,nowe n75,f hose zeby potem klopotu nie bylo.Icek centralny plus chlodnica oleju.Stozek niekoniecznie-ja latam na wkladce k&N.
Ty chyba kolego miales s2 w Avancie na cos ponad 400hp prawda?

[ Dodano: 2015-11-24, 20:53 ]
A wtryski to moze 630 np.
Awatar użytkownika
quadysz
Posty: 393
Rejestracja: 2012-08-18, 08:47
Lokalizacja: Zyrardow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quadysz »

jako ze czujny cebulak zawsze na strazy (czyli ja ;P ) to napisze ze jak dla mnie to wieczorne upalania sa bardziej obciazajace dla samochodu niz track day gdzie glownym obciazeniem jest dlugotrwala (pojecie wzgledne) jazda na wysokich obrotach, a wieczorne upalania od swiatel do swiatel duzo bardziej obciazaja napedy skrzynie etc. ;P

a poza tym udanych modow!!
greets ;)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

Nic z tego nie będzie przy takich pytaniach :)
Obrazek
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Jak ani ty ani mechanik nie jestescie w stanie odpowiedziec na te pytania to lepiej oddaj to komus do roboty. I nie pisze tego z szydera tylko zeby ci zaoszczedzic sporo zlotowek
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

aw69 pisze:Nic z tego nie będzie przy takich pytaniach :)
Będzie sporo postów :)

Ale ogólnie podpisuję się rękami i nogami pod tym co aw napisał. Pytać można dla siebie ale jak to macherzy mają robić to na niewiedzę nie powinno być miejsca.
slawek21400
Posty: 53
Rejestracja: 2013-06-01, 11:07
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: slawek21400 »

Kolega ma ochotę sam porobić przy aucie to niech robi. Więc najlepiej jeśli ktoś mu coś pomoże, a nie mówi że się nie da rady i niech odpuści. Mechanior nie zawsze musi być tunerem. Poza tym już od dawna zauważyłem, że już mało kto chce pomagać na forum, jeśli masz wiedzę to się nią podziel. Taka moja mała dygresja.
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

Mechanior nie zawsze musi być tunerem.
I tego się trzymajmy
Obrazek
prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: prnit »

Hej :-) dzięki za odpowiedzi,
nie robie auta w szopie, robiłem u Adama już rózne dziwne auta, miałem 5 lat evo 9 i je u niego serwisowałem, s2,s4,s6 itd..(s2 miałem coupe czerwone , nie miałem avanta nigdy)
Adam nie ma poprostu wiedzy o tuningu 2,7tt i dlatego pytam sie tutaj i proszę o pomoc. Nie chce nikomu zabierać roboty.

Dzieki za rzeczowe odpowiedzi, wtryski na razie zostawie jako iż 430-440cm powinny styknąc na 440-470km taką dostałem informacje.

Dochodzi ta głowica (zaraz napiszę na forum kupie także jak macie jakies info to jestem chetny do zakupu), trójnik przepustnicy (rozumiem ze mozna kupic ten nowy gumowy u Sida?), f hose (jakis link?), chłodnice oleju ilu rzędową zamowić? 9? 16?
Pozdrowionka i dzieki!
S8 D4
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

chłodnica oleju do S4 ,16-19 rzędowa , polecam 19 jeśli masz na nią miejsce, podstawka oleju z termostatem,
trójnik gumowy oem będzie sprawny pod warunkiem że auto nie będzie waliło przeładowaniami +1,5bar
na czarną gdz wozić drugą szt w bagażniku bo to tanie a na trasie nie raz nas uratuje,
F-hose wymieniasz tylko wtedy jak masz uszkodzony
Obrazek
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

u mnie seryjna głowica i wtryski 440-stki skończyły się dokładnie przy 438KM tak że nie generuj niepotrzebnych kosztów jak Ci się marzy 450+ bo będziesz robił kilka razy i nie mówię tu tylko o strojeniu
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Arkadio
Posty: 25
Rejestracja: 2015-10-12, 00:23
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arkadio »

bracus pisze:u mnie seryjna głowica i wtryski 440-stki skończyły się dokładnie przy 438KM tak że nie generuj niepotrzebnych kosztów jak Ci się marzy 450+ bo będziesz robił kilka razy i nie mówię tu tylko o strojeniu
zmieniales Ypipe na rs oraz gorne i dolne rury dolotowe ?
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

doloty tak - Y nie - brakowało paliwa nie powietrza
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
ODPOWIEDZ