zmiana wiązki silnika ze starych cewek na fsi?

Moderatorzy: buba, Mod-Team

cybul
Posty: 36
Rejestracja: 2014-04-24, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

zmiana wiązki silnika ze starych cewek na fsi?

Post autor: cybul »

Czy wiązka silnika z 2.7t na cewkach nowszego tylu bedzie pasowac p&p do wersji ze starymi cewkami?
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Re: zmiana wiązki silnika ze starych cewek na fsi?

Post autor: pawelosinski83 »

cybul pisze:Czy wiązka silnika z 2.7t na cewkach nowszego tylu bedzie pasowac p&p do wersji ze starymi cewkami?
nie, bo w "starym" typie są inne wtyczki do cewek i dodatkowo moduły, a w "nowszych" nie ma modułów wcale...
cybul
Posty: 36
Rejestracja: 2014-04-24, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cybul »

Tak wiem tylko że juz mam zalozone nowsze cewki od fsi do ajk i nie jestem pewien czy wszystko z wiązka jest ok bo wyrzuca mi błąd nowej sondy boscha i wypadanie zaplonu... wiazka jest dosyć mocno wygrzana i pęka izolacja, dlatego myślałem nad zmiana calej wiazki bez żadnego przerabiania
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

robiłem nową wiązkę od modułów do cewek:

viewtopic.php?t=7521

stara instalacja "leży" obok.

(miniatur zdjęć nie pokazuje, ale jak naciśniesz to się otwierają.)
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Kumam...
Z tego co kojarzę, to te wersje 2.7 na "nowe" cewki były na przepływce hitachi i 4 sondach, do tego pompka powietrza do ekologii.
Więc pinologia może być inna... trzeba wziąć schematy i przejrzeć czy te dodatkowe manele są osobno czy wymieszali piny...
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

pawelosinski83 pisze:Kumam...
Z tego co kojarzę, to te wersje 2.7 na "nowe" cewki były na przepływce hitachi i 4 sondach, do tego pompka powietrza do ekologii.
Więc pinologia może być inna... trzeba wziąć schematy i przejrzeć czy te dodatkowe manele są osobno czy wymieszali piny...
teraz ja nie kumam. Każde 2.7 da się zrobić na FSI bez względu na hitachi czy Boscha czy inne...
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

skalarx, przeczytaj uważnie pytanie, ze zrozumieniem :)

dobra, podpowiem... chodzi o to czy można wrzucić plug and play wiązkę "nowego typu" na silnik, gdzie była wiązka "starego typu", jeśli cewki są już tfsi. :roll:
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

jasne, że można. Robisz instalację, podłączasz do wtyczek modułów zapłonowych (w każdej esie są takie same, więc tak samo podłączone), plus, minus w odpowiednim miejscu i do nowych cewek.
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

a reszta wiązki? jest taka sama? wszystkie czujniki i inny szajs?
dodatkowe sondy są na miejscu "wolnych" pinów starej wiązki?
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

pawelosinski83 pisze:a reszta wiązki? jest taka sama? wszystkie czujniki i inny szajs?
dodatkowe sondy są na miejscu "wolnych" pinów starej wiązki?
:lol: chyba nie mówimy o tym samym. Nie ma esek i eresów B5 z cewkami FSI (fabrycznych). Chcąc założyć cewki z FSI, trzeba przerobić instalację: obciąć stare trzy pinowe wtyczki od cewek, założyć nowe cztero pinowe od cewek FSI, odpowiednio połączyć do wtyczek od modułów itd. Nie da się przełożyć całej instalacji od "czegoś" co miało cewki FSI fabrycznie. Ja nie chcąc niszczyć starej instalacji S4, dorobiłem nową instalację od modułów zapłonowych do cewek tak, żeby była p&p. Wymieniasz cewki, podłączasz wtyczki do modułów i cewek i działa. Na zdjęciu w moim poście jest instalacja dla jednej strony (3 cylindry). Zrobiłem takie dwie podłączyłem i działa.
Baloosh
Posty: 10
Rejestracja: 2011-01-12, 11:24
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Baloosh »

Koledze chodzi o taki scenariusz:

Ma a6 przedliftowe na cewkach (3piny) z modułami.

Chce przełożyć CAŁĄ wiązkę z a6 poliftowego (z silnikiem BES), który fabrycznie wyszedł z cewkami "a la FSI" (4piny).

Rozkminiałem temat w teoretycznie łatwiejszym przypadku (mam poliftowe a6 z silnikiem ARE) wg mnie wiązka silnika NIE JEST przekładalna plug&play...
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

skalarx, co ty pijesz...
:mrgreen:

już dotarło???
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

ok. nie wiedziałem, że były 2.7 na jakiś "nowszych" cewkach. Nie było tematu 8-)
cybul
Posty: 36
Rejestracja: 2014-04-24, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cybul »

I dziekuje za odpowiedz. A teraz drugie pytanie... przedwczoraj audi chodziła na 5 garow... wyjalem cewke na 2 gdzie bylo tez stukowe... nie ma iskry, ale przełożyłem cewki i jest na obu... podgialem piny w kostkach i nie ma wypadania i nawet stukowego :mrgreen: ale nadal wyrzuca błąd p1358 czyli przerwany obwód prądowy na 2... jakies pomysly? No i caly czas wyrzuca blad sondy p1113 i p1131 mimo ze rok temu sonda nowa boscha
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Do nowszej instalacji musisz zmienic tez kompa stary to ME7.1 a nowszys to ME7.1.1 Sa inaczej piny we wtyczce od kompa.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
ODPOWIEDZ