Czysto techniczne pytanie dla znawcow ... Docelowo chodzi mi o zlozenie wytrzymalego ( wytrzymujacego ok. 420PS i ok 550NM ) i dlugotrwalego sprzegla , takiego zeby mi nie padlo po 10-15 tys . Probowal ktos kombinowac dwumas z rs6, jakis inny mocniejszy docisk ? Spiek jak wiadomo wytrzymuje brutalne przeciazenia, nie uslizguje sie , ale takze szybko sie konczy i troche kosztuje. Moze probowal ktos zbudowac cos posredniego, pomiedzy sportem a komfortem ?
seryjne sprzęgło daje rady, ale nie możesz walić z odcinki z zatrzymanego. Chodź ponoć starcza spokojnie na 100 startów W rs6 nie masz dwumasy bo tam jest automat..
SID ... ´RS4 OEM wytrzyma mi spokojnie jakis Track Day dwa razy do roku ?? Mozna zmienic docisk na jakis wzmacniany ?
Seryjnie sprzeglo z S4 nie daje rady nawet w serii ...
Chcialbym aby sprzeglo wytrzymywalo mieszana jazde no i nie ukrywam, ze od czasu do czasu jakies scigi sie beda odbywaly :)
LCQ pisze:jeszcze zapytaj ile km zrobisz na sprzęgle, a SID wyciągnie szklaną kulę i odpowie
Wiesz o co mi chodzi ... dotychczasowe doswiadczenia z audi w moim wypadku wynosza 0 , tak wiec nie mam kompletnie pojecia na ile wytrzymale sa graty OEM ... lepiej dwa razy pytac, nawet glupio , niz potem sie denerwowac i robic robote dwa razy . :)
pytanie jest głupie, dlatego że wystarczy jeden konkretny błąd i przypalisz sprzęgło i co? żywotność spadnie o 70% i znowu wymiana, nikt nie odpowie na to dokładnie, sprzęgło z RS4 to kompromis między poruszaniem się normalnym autem i szybką jazdą, bez mocnego upalania jeżeli to ma wytrzymać jakiś czas. Chcesz gnać kupuj sportowe sprzęgło.
Na stronie SID-a sa sprzegla jednomasowe , jednak jak ma sie to do ich eksploatacji + komfortu ... Tak jak mowilem na poczatku, chcialbym zlozyc cos posredniego pomiedzy sportem a komfortem. Wiadomo, ze przy +400 nie bede jezdzil autkiem jak dziadek , ale tez nie bede go katowal nie wiadomo jak . Raz na jakis czas napewno przejdzie przez jakis Track Day, czy scigi ... bede go jednak uzywal na codzien, a do jazdy na codzien nie bede jezdzil na sprzegle on-off
Ja mam kpl RS4 od SID'a + nowa dwumasa (wsyzstko LUK)
S4 tylko po programie i wydechu i każdy ostrzejszy start z okolic 4 tys obr to także chwila smrodu ze sprzęgła ... ale poza tym trzyma ciągle bardzo dobrze.
Ja tam waliłem z 5,5 napinałem napęd po programie (500nm) i seryjne sprzęgło było całe :P. Kwestia wyczucia i i stanu sprzęgła ;). Ale popieram holka jedyne na jakie bym zmienil to rs4 i tarcza nabita kevlarem i można walić.