Nowy nabytek RS6 C5, kilka pytań do znawców.

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Arti
Posty: 174
Rejestracja: 2013-12-16, 03:02
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Arti »

gustav pisze:http://www.turbodiesel.pl/

Zaprzal ogranie soft pod manual RS6
Co znaczy soft, chodzi ci tylko o silnik?
Ponoć glownym problemem jest Abs / Esp i głupie wskazania na desce...
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

k4mil3k pisze:Ok. Może ktoś określić jakie części i z czego są potrzebne na konwersję na manual ? i jakie średnio to generuje ceny ?

Wiadomo mi o:
- skrzynia biegów
- koło zamachowe
- tarcza sprzęgłowa (na pewno nie spiek, prędzej kevlar i nawet w dwutarczu jeśli trzeba)
- docisk
- pedały + instalacja hydrauliczna do wysprzęglika
- wybierak

Co z ?:
- półosie przednie i przeguby
- wał napędowy
- tylny dyferencjał ? chodzi mi o zgodność przełożenia ze skrzynią
- flansza do skrzyni + rozrusznik ? czy może lepiej spawać dzwon skrzyni ? czy jest coś P&P ?
- instalacją elektryczną
Ktoś jest chętny odpowiedzieć na te pytania ? co ewentualnie musiałbym kompletować ? Czy manual w RS6 C5 to taki zakazany owoc, o którym każdy fantazjuje, ale nikomu nie pomoże by przypadkiem ktoś nie miał ? :-P :lol:
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Myślę, że tutaj konkretnej odpowiedzi nie dostaniesz. Ja bym na Twoim miejscu zadzwonił do Adama ze Sportmile i zapytał czy on coś takiego robił i czy to jest możliwe jak tak to wtedy ustalać resztę.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

W USA widziałem dwie sztuki z manualem. Ogólnie jedynym problemem z tego co pamiętam to jest ABS którego chyba jeszcze nikt nie ogarnął. Ale to trzeba by poszukać.

Temat był już na forum więc poszukaj
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

k4mil3k - temat jest do ogarnięcia ale nie wiem czy warto.
Podjedz do Sebka , przejedź się moim autem i zobaczy czy chcesz w to brnąć.
Moim skromnym zdaniem silnik i osprzęt z rs6 jest zaprojektowany na to 450hp i aby osiągnąć coś sensownego trzeba niemal wszystko wywalić.
Żadnego kliera się z tego nie zrobi bo to dinozaur i dzisiejsze 2.0t po sofcie objeżdża go jak chce.

RS6 C5 + soft, albo sprzedać i kupić rs6 c6 będzie szybsze, tańsze i mniej awaryjne.

A jak się tak bardzo upierasz na manuala to mechanika u Sebka lub AW, i soft R-performance, GTO lub Sportmile.

Ps. Sportmile współpracuje z MRC które lata temu wypuściło rs6 c5 MT
R-performance i GTO też na pewno ogarną.
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

Panowie, jak sprawdza się skrzynia w RS6? (remont to norma ?)często pada konwerter?
Arti
Posty: 174
Rejestracja: 2013-12-16, 03:02
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Arti »

nie ma reguły ,u mnie padła po 200 tysia znam eresy gdzie padla po 120 i sa takie co mają analatane 240 i skrzynia jeszcze jakoś dycha,,,,,chociaz więcej niz 200 tysia bym im nie dawał...

ja robiłem 10 tysięcy km., temu remont i wzmocnienie (podobno) dzisiaj na hamowni na trójce skrzynia zaczęła się ślizgać ,,więc albo ktoś zjebal albo mnie wydymali i nie było żadnego wzmocnienia.... :evil:

jeśli nie wytrzyma teraz tych 750 niuta to pewnie pójde w manuala....
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

ile wyszła na gotowo taka robota?
Arti
Posty: 174
Rejestracja: 2013-12-16, 03:02
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Arti »

teoretycznie samo wzmocnienie 8,5k ale z robotą i innymi pierdołami wyszło 20

więc nie uśmiecha mi sie teraz planowanie takiego wydatku na równie wątpliwą jakość czy trwałość ,myślę że w podobnej kasie ogarnie sie manuala...może ciut drożej ale za to i efekty sa imponujące...
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

przy takiej kasie rzeczywiście lepiej zabrać się za manuala
Arti
Posty: 174
Rejestracja: 2013-12-16, 03:02
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Arti »

tyle że nikt oficjalnie nie powiedział jeszcze że ogarnia elektronike przy takim swapie.. :-(
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

kilka lat temu jak myślałem o RSie to chyba pytałem RS Service z Rzeszowa i mówili że chyba wydolą w temacie, pytałeś GTO ?
Awatar użytkownika
Szupryk
Posty: 541
Rejestracja: 2012-01-11, 14:36
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Szupryk »

Arti pisze:nie ma reguły ,u mnie padła po 200 tysia znam eresy gdzie padla po 120 i sa takie co mają analatane 240 i skrzynia jeszcze jakoś dycha,,,,,chociaz więcej niz 200 tysia bym im nie dawał...

ja robiłem 10 tysięcy km., temu remont i wzmocnienie (podobno) dzisiaj na hamowni na trójce skrzynia zaczęła się ślizgać ,,więc albo ktoś zjebal albo mnie wydymali i nie było żadnego wzmocnienia.... :evil:

jeśli nie wytrzyma teraz tych 750 niuta to pewnie pójde w manuala....
Moim zdaniem firma X.X. zrobiła Cię w huja :-|
Audi Rs3 8P

Audi A4 Avant B6 1.8TQ
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

k4mil3k pisze:
k4mil3k pisze:Ok. Może ktoś określić jakie części i z czego są potrzebne na konwersję na manual ? i jakie średnio to generuje ceny ?

Wiadomo mi o:
- skrzynia biegów
- koło zamachowe
- tarcza sprzęgłowa (na pewno nie spiek, prędzej kevlar i nawet w dwutarczu jeśli trzeba)
- docisk
- pedały + instalacja hydrauliczna do wysprzęglika
- wybierak

Co z ?:
- półosie przednie i przeguby
- wał napędowy
- tylny dyferencjał ? chodzi mi o zgodność przełożenia ze skrzynią
- flansza do skrzyni + rozrusznik ? czy może lepiej spawać dzwon skrzyni ? czy jest coś P&P ?
- instalacją elektryczną
Ktoś jest chętny odpowiedzieć na te pytania ? co ewentualnie musiałbym kompletować ? Czy manual w RS6 C5 to taki zakazany owoc, o którym każdy fantazjuje, ale nikomu nie pomoże by przypadkiem ktoś nie miał ? :-P :lol:
Pytaj lub zamawiaj tutaj:
http://www.allegromat.pl/aukcja178234
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Widziałem tą aukcję, ale temat manuala sobie odpuściłem, silnik teoretycznie przygotowany pod więcej, ale póki skrzynia żyje to nic nie robię. Jeśli padnie to raczej będę wzmacniał. Do tych kosztów jeszcze dojdzie: rozrusznik, dorobienie dwumasy, komplet sprzęgła, flansza do skrzyni....i pewnie jeszcze kilka pierdół....z robotą pewnie z 15tyś jak nic i jeszcze trzeba ogarnąć elektronikę.

Arti: u mnie facet chciał za wzmocnienie 11tyś z operacją demontażu i montażu. Dowiedz się co zmieniali, z tego co mi powiedział facet to:
- konwerter na większy
- kosz Drive na taki o grubszych ściankach (niestety tarczki wtedy są minimalnie mniejsze)
- modyfikacja sterownika hydro włącznie z zaworami by na koszu utrzymać większe ciśnienie
O przekładnie planetarną raczej nie ma się co bać, bo w ZF-ach są raczej trwałe.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ