Nowy nabytek RS6 C5, kilka pytań do znawców.

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Tomek_RS: Jasne. Na pewno będę próbował to rozwiązać :)

Co do zawieszenia: obecnie udało mi się nagrać komplet B8 w cenie około 1700 pln. Dziś natknąłem się jeszcze na temat o Koni Sport (linki w poprzednim poscie). Przyznam szczerze że nie wiem jeszcze co wybrać...
Jeśli chodzi o Twoje B8 + oem sprężyny: jakie masz porównanie na nich do DRC ?
Ostatnio zmieniony 2015-03-31, 14:19 przez k4mil3k, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Tomek_RS
Posty: 35
Rejestracja: 2013-09-09, 08:11
Lokalizacja: St-ce
Kontakt:

Post autor: Tomek_RS »

Heh, nie mam porównania bo na DRC nie jeździłem, auto kupiłem na gwincie
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Tomek_RS, możesz wrzucić zdjęcie jak Twoje auto wygląda na tym setupie?

k4mil3k, gratulacje ładnego Ryśka, też widziałem odcinek Zakupu Kontrolowanego i auto bardzo mi się spodobało :-)
Jaki to kolor - daytona czy dolphin?
Ostatnio zmieniony 2015-03-30, 23:08 przez Immo, łącznie zmieniany 1 raz.
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Immo: Daytonagrau

Tomek_RS: nie miałeś porównania z innym RS na DRC ?
Pozdrawiam.
ernieball
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-19, 10:32
Lokalizacja: Rawa Maz.
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ernieball »

"Jakbyś doszedł do tego dlaczego auto dostaje tych wibracji to podziel się wiedzą bo nie ukrywam że jest to irytujące..."
Też mam na jałowym od 2000-2500obr to drżenie i nie wiem co jest przyczyną :-(
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

ernieball pisze: Też mam na jałowym od 2000-2500obr to drżenie i nie wiem co jest przyczyną :-(
Próbowałeś sprawdzać przepływki i sondy ?
Pozdrawiam.
ernieball
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-19, 10:32
Lokalizacja: Rawa Maz.
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ernieball »

Robiłem logi i "czekają na ocenę" u kolegi Zagór. Nie wiem czy jest tu na forum.
Tomek_RS
Posty: 35
Rejestracja: 2013-09-09, 08:11
Lokalizacja: St-ce
Kontakt:

Post autor: Tomek_RS »

Ja stawiałem na skrzynie / konwerter ale po wymianie jednego i drugiego nic się nie zmieniło, wszystkie poduszki teoretycznie sprawne ale chyba na wszelki wypadek wymienię bo już za wiele możliwości nie zostało.
Zanim kupiłem auto jak oglądałem inne RS to wszystkie były na gwincie tak więc nie wiem jak się jeździ na DRC
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Zamówiłem właśnie znalezione KONI Sport - zbierają również pochlebne opinie na zagranicznych forach. Opcja regulacji tłumienia może się jednak przydać i przetrę przy okazji szlak dla innych. InterCars może je mieć dopiero pod koniec miesiąca w cenie 2300 pln.

Ponieważ w kraju są obecnie niedostępne to musiałem zamówić od Helmutów :-P
Cena: 2520 z przesyłką.
Oczywiście zdam relację jak przebiegła "operacja" i jak "pacjent" stanie na czterech łapach ;-)
Pozdrawiam.
Tomek_RS
Posty: 35
Rejestracja: 2013-09-09, 08:11
Lokalizacja: St-ce
Kontakt:

Post autor: Tomek_RS »

Znalazłeś gdzieś jakie powinny być wartości MAF przy pewnych obrotach ? bo coś mi auto zaczęło szaleć ze spalaniem i wszystkie rzeczy już sprawdzone tylko przepływki pozostają do sprawdzenia
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Witam.

Zgodnie z wcześniejszymi słowami, usunąłem gwint H&R i założyłem amory KONI z OEM sprężynami. Nic dziwnego że jeździło się na tym koszmarnie, poduszki górne całkowicie zerwane, aluminiowe górne łoża amorów popękane niemal w pół.

Amory pasują P&P na oryginalne sprężyny, nie było żadnego problemu z montażem.
Wybaczcie że sprężyny nie zostały oczyszczone idealnie :-P ale i tak zaraz będą usmarowane ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek

Na przód poszło wszystko nowe, przy okazji też przeguby bo tyrkotały czasami. Na tył niestety zostałem zaskoczony brakiem dostępności poduszek amortyzatorów, wobec czego założyłem te które miałem na DRC, ale w dobrym stanie.
Amory ustawiłem tak jak w opisach na forum rs6.com, tył na środkowej wysokości. Powiem tak, jest przyjemnie, odrobinę sztywno, nie wiem jeszcze jak podczas większych prędkości gdyż nie zdążyłem dziś na zbieżność i zrobię to dopiero jutro. Jeśli coś nie będzie mi odpowiadać zawsze mogę je ustawić inaczej.

Po tych zabiegach...RySiek stoi tak:
Obrazek Obrazek

Nie wiem czy B8 zachowują się tak samo, ale te amory pracują tak że pierwsze 2-3cm skoku przy dobiciu są dość miękkie, a potem się jakby zwiększało tłumienie. Na odbicie tłumienie jest stałe. Zabieg uważam za udany :) nie muszę omijać każdej nierówności na drodze :)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pietro5
Posty: 285
Rejestracja: 2011-04-22, 17:11
Lokalizacja: Bydg./DK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pietro5 »

Ja na B8 czekalem prawie pol roku od helmutow cenna podobna :) u mnie w A6 B8 plus sprezyny HR jest w miare miekko ale przy mocniejszym bujnieciu lub gwaltownym skrecie jest sztywno.
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

No i pojawiło się pierwsze poważne pytanie.... Dziś odkopałem stary interfejs i postanowiłem odpalić VCDS i zobaczyć co się dzieje. Zrobiłem też log. To co jest zastanawiające, to wartości na przepływkach różnią się od siebie średnio o 10%, bank 1 zawsze mniej niż 2, jednocześnie EGT na bank 1 jest zauważanie wyższa. Oczywiście zaczne od zamiany przepływek i ponownego sprawdzenia, ale jak ktoś doświadczony mógłby zerknąć na log w okolice timestamp 150 do 190 i wskazać na co jeszcze zwrócić uwagę byłbym wdzięczny.


http://vaglog.pl/log_214538.html

Jakie kanały najlepiej logować ?
Ps: wybaczcie za glupie pytanie....w tym silniku bank od strony kierowcy to bank1 czy 2 ?
Pozdrawiam.
Tomek_RS
Posty: 35
Rejestracja: 2013-09-09, 08:11
Lokalizacja: St-ce
Kontakt:

Post autor: Tomek_RS »

wydaje mi się że od kierowcy to 2, tzn. tak jest przy sondach bank 1 - strona pasażera , 2 - kierowcy
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Witam po dłuższej przerwie. Auto obecnie stoi na większym serwisie. Silnik na zewnątrz, do zrobienia popękane kolektory wydechowe, uszczelki pod kolektorami, turbiny do sprawdzenia i wymiany uszczelnień, cały osprzęt do sprawdzenia, wszelkie oznaki pocenia się do zlikwidowania, gdyż mam chęć na 500+.

Pytanie jest takie: jaka jest możliwość sprawdzenia napinaczy w głowicach gdy silnik jest wyciągniety ? Koszty rosną lawinowo, a jak wiadomo to nie jest tanie. Na co zwrócić uwagę przy nich ?
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ