s4 b6 a a4 - różnice w serwisie

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

wrinkledfred
Posty: 6
Rejestracja: 2014-12-28, 00:24
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

s4 b6 a a4 - różnice w serwisie

Post autor: wrinkledfred »

Witam
Panowie i Panie zastanawiam się nad zakupem audi s4 b6 i trapi mnie kilka pytań , bardzo proszę o odpowiedź . Tylko proszę nie piszcie że jak pytasz o ceny,spalanie tzn. Cię nie stać - mam kilka pomysłów na auto i rozważam najlepsze rozwiązanie .
Ale do rzeczy :
- różnice w cenach serwisu s4 a normalnej a4 np. 3.0 ( amory , zawias, hamulce , rozrząd - bardzo proszę o szacunkową cenę wymiany rozrządu - nie mówię oczywiście o cenach w ASO)?
- spalanie przy normalnej i dynamicznej jeździe ?
- gaz - czy autko toleruje LPG ?
- gdzieś czytałem że to jest bardzo awaryjna jednostka - że starsze 4.2 były ok a ten motor to kicha czy to prawda?
- może to głupie pytanie ale jakie są różnice wizualne między s4 a a4 ? chodzi o to czy s jest szersza np. ?

i jeżeli macie jakieś sugestie dla nowego chętnego posiadacza s4 to proszę o informacje

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Re: s4 b6 a a4 - różnice w serwisie

Post autor: Jachyr »

wrinkledfred pisze:
i jeżeli macie jakieś sugestie dla nowego chętnego posiadacza s4 to proszę o informacje
Mam 3 sugesie:

1. Przywitać sie w dziale witam.
2. Uzyć opcji ,,Szukaj"
3. Przeczytać, przemyśleć, zadecydować

Pozdrawiam
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
cali78
Posty: 55
Rejestracja: 2014-12-24, 23:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: cali78 »

Milion podobnych tematów w całym internecie , ja miałem podobny dylemat i po lekturze na kilku forach zdecydowałem sie na b6 z 2.7 bit . Czytać , czytać a później pytać o szczegóły tak czy inaczej warto szukać opinii właścicieli a nie internetowych "znawców"

pozdro
wrinkledfred
Posty: 6
Rejestracja: 2014-12-28, 00:24
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: wrinkledfred »

Jachyr jeżeli tak dbasz o zasady działania forum to nie łam ich sam - podstawowa zasada : nie nabijaj postów , jeżeli nie masz nic konkretnego do napisania to nie nabijaj postów

w każdym razie dzięki
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

wrinkledfred pisze:Jachyr jeżeli tak dbasz o zasady działania forum to nie łam ich sam - podstawowa zasada : nie nabijaj postów , jeżeli nie masz nic konkretnego do napisania to nie nabijaj postów

w każdym razie dzięki
:lol: tu nie chodzi o dbanie o zasady tylko tresciwa odpowiedz. Jak kolega wyzej napisal takich tematow jest tu pelno, ja napisalem co zrobic aby je znalesc. Nabijenie postow heh dobre :lol: po jakims czasie przebywania tu zrozumiesz moze jak to forum dziala. Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu auta.
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

S4 B6 a A4 B6 :
- S4 ma inne zderzaki które schodza nizej i optycznie auto robi sie nizsze niż A4
- S4 nie ma szerszej budy
- S4 ma na drzwiach na dole listwy ozdobne które optycznie poszerzają auto
- inny wydech, grill, xenon w serii czasami lusterka alu
- obniżone zawieszenie wzgl A4

Moje zdanie :
- kupuj S4 B6 z padniętym silnikiem i wkładaj silnik 2,7bi

Co do gazu :
- przy dzisiejszej cenie paliwa gaz to historia
Obrazek
cali78
Posty: 55
Rejestracja: 2014-12-24, 23:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: cali78 »

Sid tylko kupic s4 b6 w manualu z padniętym motorem ,dodatkowo w normalnej kasie tez jest bardzo ciezko (chyba że ja źle szukam )
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

przecież te auta są w cenie S4 B5
Obrazek
cali78
Posty: 55
Rejestracja: 2014-12-24, 23:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: cali78 »

moim zdaniem lepiej szukac b6 2.6 tdi plus dycha na swpa wtedy cena wychodzi podobnie co s4b5 , zakup s4 b6 + swap moim zdanie wyjdzie dużo więcej niż zdrowe s4 b5 głownie ze względu właśnie na zakup nawet z padniętym motorem
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Tutaj masz troszke.Ogolnie nie trzymaja mocy i za duzo osob ich nie poleca ale tez sa tacy co je chwala.Wiadomo kazdy ma inne gusta.
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2451 ... -b6b7-bbk/

[ Dodano: 2014-12-28, 18:06 ]
Kliknij do kolegi Surveyor bo mial takie s4 tylko B7 i wiem ze cos sie tam Tomek z nim motal jesli chodzi o moce.
wrinkledfred
Posty: 6
Rejestracja: 2014-12-28, 00:24
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: wrinkledfred »

Jachyr faktycznie może źle do tego podszedłem sorry .

Poczytałem troszkę i jednak chyba zacznę rozglądać się za s6 c5 wiem wiem troszkę inny gabaryt ale to nie gra roli , po prostu szukam mocnego kombi / sedana .

Nie wiedziałem że to są inne silniki w s6 i s4 a podobno te stare jednostki które były montowane w s6 c5 są dużo trwalsze , prawda to ?

dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

W S4 B6 i B7 jest silnik z rozrzadem na lancuchu od strony sciany grodziowej. Silnik miewa problemy z ukladem rozrzadowym. Leca fazatory po 2000zl za sztuke a sa dwa, leca plastikowe prowadnice lancuchow. Konczy sie to tym, ze silnik nie trzyma mocy, wypadaja zaplony a naprawa kosztuje duzo kasy bo trzeba wyjmowac silnik i kupowac wszystko w ASO (brak zamiennikow). Akurat sam posiadam takie S4 B7 z takimi problemami wiec cos tam wiem ;-)

Jesli chodzi o S6 C5 to tam sa silniki z rozrzadem na pasku dostepnym od frontu. Konstrukcja podobna jak w V8 montowanych np. w A8 D2 tj. raczej w miare bezawaryjne.

We wszystkich V8 lubia padac cewki zaplonowe, no ale akurat to kosztuje grosze. Poza tym raczej innych nadzwyczajnych problemow nie ma.
PMW
Posty: 99
Rejestracja: 2014-11-17, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PMW »

polecam s4 b6 jesli ktoś zamierza kupic taki samochód... prawda jest taka jak ktoś dba tak ma... świece, cewki, dobry, często zmieniany olej. U mnie jescze nie wystąpiły żadne poważne usterki oprócz padnietego sterownika abs, czujnika stuku przez który rzeczywiście wóz tracił moc czy przepływomierza... brak objawów tzw grzechotki...

spalanie to sprawa drugorzędna lub nawet trzeciorzędna bak wystarcza na 400 lub na 200 kilometrów

wolnossąca liniowa charakterystyka... dzwięk V8 bezcenny, kupiłbym po raz kolejny gdyby nie chodziło mi po głowie rs4b7 jako nastepca 8-)
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

PMW pisze:polecam s4 b6 jesli ktoś zamierza kupic taki samochód... prawda jest taka jak ktoś dba tak ma... świece, cewki, dobry, często zmieniany olej. U mnie jescze nie wystąpiły żadne poważne usterki oprócz padnietego sterownika abs, czujnika stuku przez który rzeczywiście wóz tracił moc czy przepływomierza... brak objawów tzw grzechotki...

spalanie to sprawa drugorzędna lub nawet trzeciorzędna bak wystarcza na 400 lub na 200 kilometrów

wolnossąca liniowa charakterystyka... dzwięk V8 bezcenny, kupiłbym po raz kolejny gdyby nie chodziło mi po głowie rs4b7 jako nastepca 8-)
Wszystko pieknie ladnie, tylko pytanie czy hamowales juz gdzies Swoje 4.2? Ile z tego co byc powinno tak naprawde jest?? Dzwieku nie zastapi nic ale...
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
PMW
Posty: 99
Rejestracja: 2014-11-17, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PMW »

dupohamownia mówi że jest nieźle jak na 1,8 tony... chce iść bokiem z dwóji z gazu na suchym na winklach więc moim zdaniem jest jak najbardziej ok mój sx przy nieco mniejszej mocy zapalał niedogrzanego federala RSR 255/40/17 na suchym na trójce i smażył do 160-180

osiągi porównywalne z 500 kg lżejszym wozem o mocy w okolicy 300 koni tyle ze mniej hałasu :)

co nie zmienia faktu iż 2,7 z rs4b5 z fabryki coswortha jest arcydziełem i chętnie podjałbym widebody b5 rs4 z takim silnikiem 8-)
ODPOWIEDZ