B6 2.7

Moderatorzy: buba, Mod-Team

ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Warmooz pisze:ghost, to że afr dla lpg powinno być 15,5 to wiadomo, ale sonda lambda nie mierzy lambdy tylko stosunek paliwa/powietrza więc jeśli nie zmienisz nastawień sterownika benzyny to w CL będzie dążyć do 14,7.
ECU zawsze dąży pod małym obciążeniem do składu mieszanki stechiometrycznego - czyli lambda 1 a to odpowiada dla LPG AFR 15,5 przytocze fragment z instrukcji LC-1 :

For gasoline-driven engines, the theoretically optimal air fuel ratio is 14.7
pounds of air for every pound of fuel. At this ratio, theoretically, all available oxygen in the air
combines with all available fuel. This ratio is called the stoichiometric ratio.

Stoichiometric for different fuels are as follows:
Gasoline 14.7
LPG (Propane) 15.5
Methanol 6.4
Ethanol 9.0
CNG 17.2
Diesel 14.6
The measurement Lambda is the actual air fuel ratio over the stoichiometric ratio. A Lambda
measurement of “1” equates to the air fuel ratio of 14.7 (for gasoline engines). When Lambda is
less than 1 the engine runs “rich”, i.e., unburned fuel exists in the exhaust stream. If lambda is
greater than 1 the engine runs lean, i.e., free oxygen (02) is present in the exhaust. Depending on the engine, maximum power is typically delivered when the engine runs slightly rich (for example at lambda values of 0.8 to 0.9 for most engines).
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Mam propozycje niech jakis mod zalozy temat o LPG to chlopaki sobie pogadacie a takto ladne OT wyszlo w temacie:)
hehe
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Warmooz
Posty: 89
Rejestracja: 2013-09-15, 13:30
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Warmooz »

Nie wiem jak jest w LC-1, ale w LM-1 wyświetlacz pokazuje lambda=1 tylko dla wartości 14.7, obojętne na jakim paliwie jedziesz. Trzeba wgrać kalibrację dla lpg żeby inaczej pokazywał lambdę. Jedynym sposobem, żeby ECU benzynowe dążyło do 15.5 dla lpg jest odpowiednie skonfigurowanie analogowego wyjścia z LM-1 i podpięcie go w miejsce fabrycznych sond O2. Fabrycznie zaprogramowane wyjście analogowe w LM-1 symuluje typową sondę wąskopasmową i podaje na wyjściu 0,45V dla afr 14.7

Nie mogę teraz znaleźć artykułu Bosch'a na temat sond ale sonda lambda mierzy jedynie proporcje tlenu w gazie który przez nią przepływa, nie ma pojęcia czy jedzie na lbp czy pb. Standardowe wąskopasmowe sondy lambda w samochodzie są tak skonfigurowane, żeby dla wartości 14.7 podawać napięcie 0,45V i tego trzyma się ECU benzynowe. To samo zresztą dla sond szerokopasmowych tylko inne napięcie wchodzi w grę. Z ciekawości napiszę do Bosch'a i spytam dokładnie jak to jest i czy można kupić dedykowane sondy dla LPG dla samochodów fabrycznie wyposażonych w instalację gazową (chyba australijskie Fordy mają takie instalacje).

Pozdr
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

a to nie jest tak, że jeśli z afr przestawimy na lambdę, to nie zależnie od zastosowanego paliwa lambda=1 jest wartością bezwzględną przy której:
Gasoline 14.7
LPG (Propane) 15.5
Methanol 6.4
Ethanol 9.0
CNG 17.2
Diesel 14.6
?
jestem za kółkiem lpg na forum :mrgreen:
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Warmooz
Posty: 89
Rejestracja: 2013-09-15, 13:30
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Warmooz »

Prawdę mówiąc, to teraz już sam nie wiem :) Chyba faktycznie jest tak, że sonda mierzy stechiometrię niezależnie od zastosowanego paliwa ale wtedy przestawianie miernika na wskazywanie 15.5 zamiast 14.7 jest taką trochę sztuką dla sztuki. Wystarczy kierować się wskazaniem lambdy albo po prostu zapomnieć że jedzie się na lpg i stroić jak dla pb. Czekam na odpowiedź Bosch'a.
roboform550
Posty: 17
Rejestracja: 2012-05-13, 20:24
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 »

Warmooz pisze:Prawdę mówiąc, to teraz już sam nie wiem :) Chyba faktycznie jest tak, że sonda mierzy stechiometrię niezależnie od zastosowanego paliwa ale wtedy przestawianie miernika na wskazywanie 15.5 zamiast 14.7 jest taką trochę sztuką dla sztuki. Wystarczy kierować się wskazaniem lambdy albo po prostu zapomnieć że jedzie się na lpg i stroić jak dla pb.
Jest dokładnie tak jak piszesz...
Awatar użytkownika
Admin RS
Posty: 118
Rejestracja: 2014-11-17, 17:38
Lokalizacja: RSR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Admin RS »

Ale fotek masz :-)
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Admin RS pisze:Ale fotek masz :-)
Spoko będzie tego więcej... po weekendzie zrobi się update bo trochę się pozmieniało ostatnio... 8-)
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Jakis update??:)
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

UPDATE !!! :)

Kilka razy nosiłem się z zamiarem zmiany auta na coś innego... Testowałem , upalałem różne bryki i jednak 2.7 to jest to ! Auto zostanie jeszcze u mnie długi czas i prędzej sobie kupie drugie auto niż sprzedam moje 2.7 8-) Aby jeździło się jeszcze lepiej w tym roku nastąpiła zmiana setupu.

Nowa skrzynia 02X ,kolektory AG Motosport, "poprawione" turbiny, + parę drobiazgów które mam nadzieje ,że dadzą fajny przebieg NM i MOC !!

A4 B7 TFSI Gear Ratios
3.667 2.053 1.423 1.065 0.853 0.730 (6-Spd)
Final Drive: 3.89:1

Ori S4 DSY S4 (B5) 3.50 1.889 1.231 .967 0.806 0.684
Final Drive: 4.11:1

A teraz trochę fotek :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nowa skrzynia jest dłuższa niż stara i bez wymiany wału napędowego się nie obeszło... Ale z drugiej strony prościej to niż targać dyfer :-) Dodatkowo zrobiona została inspekcja pompy oleju oraz dolnej miski oleju.
Ostatnio zmieniony 2016-08-23, 10:03 przez ghost, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

zdjęcia podwójnie wrzuciłeś ;)

To dmuchawy RS6?
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Już poprawione :-o Turbiny to RS4 po małych przeróbkach. Powinny starczyć na 500 z małym plusem :) Bardzo odpowiada mi ich charakterystyka i prawie 0,5bar boostu już przy 2500 tys rpm podczas gdy RS6 wstają praktycznie 3600rpm+
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

daj znac za rok jak kolektory się sprawują ;-)
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Spoko buba ja już je przetestuję :-) Albo będą chodzić albo nie!! :lol: Ale z tego co widzę to ta firma już trochę tych kolektorów sprzedała...
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

ghost, co masz na myśli pisząc "poprawione" ?
Są jakieś opinie w necie na ich temat?
ODPOWIEDZ