Falujące obroty
-
alek666
Falujące obroty
Witam
Mam problem z falującymi obrotami. Na biegu jałowym obroty skaczą o jakieś 30-50rpm. Autko równo przyśpiesza bez żadnych szarpnięć. Był podpinany pod kompa i zero błędów. Przepływka wymieniona, przepustnica za adaptowana, świece sprawne, katalizatory były całe wypalone zostały usunięte, żadnej nieszczelności nie ma. Co to może być cewka zapłonowa??
Jak sprawdzić czy cewki są sprawne?
Pozdrawiam
Mam problem z falującymi obrotami. Na biegu jałowym obroty skaczą o jakieś 30-50rpm. Autko równo przyśpiesza bez żadnych szarpnięć. Był podpinany pod kompa i zero błędów. Przepływka wymieniona, przepustnica za adaptowana, świece sprawne, katalizatory były całe wypalone zostały usunięte, żadnej nieszczelności nie ma. Co to może być cewka zapłonowa??
Jak sprawdzić czy cewki są sprawne?
Pozdrawiam
-
alek666
-
mah
Re: Falujące obroty
Możesz jeszcze sprawdzić moduły zapłonowe. Tutaj masz opis dla 1.8T. Różnica tylko taka, że eSka ma moduł x2alek666 pisze:Witam
Mam problem z falującymi obrotami. Na biegu jałowym obroty skaczą o jakieś 30-50rpm. Autko równo przyśpiesza bez żadnych szarpnięć. Był podpinany pod kompa i zero błędów. Przepływka wymieniona, przepustnica za adaptowana, świece sprawne, katalizatory były całe wypalone zostały usunięte, żadnej nieszczelności nie ma. Co to może być cewka zapłonowa??
Jak sprawdzić czy cewki są sprawne?
Pozdrawiam
http://www.robsaudiworld.com/ignition.htm
-
alek666
Niezły fachowiec. Moduły to te dwa na filtrze powietrza, a cewek jest 6 dla każdego cylindra osobna. Wymiana jednej to koszt coś koło 180PLN. Są identyczne jak w 1.8T.alek666 pisze:Jeden moduł był zamiennikiem to go wymieniłem na oryginał. Ogólnie typ co mi sprzedawał te auto to powiedział że to cewka ale pokazał mi moduł zapłonu mówiąc że to cewka. Dlatego chodzi mi po głowie że to faktycznie może być cewka.
Mogą być moduły albo cewki. Gdzieś w necie widziałem całą procedurą kontroli układu zapłonowego. Poszukaj. Sprawdź też połączenie pomiędzy świecą a cewką. Te kopułki czy jak to zwą są z gumy i z czasem mogą popękać. Wtedy iskra wali do bloku zamiasta tam gdzie trzeba. Jedna BOSCHA kosztuje ok. 30PLN. Kup jedną i zakładaj po kolei do każdej świecy sprawdzając za każdym razem czy nastąpiła poprawa (szkoda kupować od razu komplet).
u mnie jest na jałowych takie jakby mrowienie....obr. stoją równo ale czuć to delikatnie pod tyłkiem (nie wiem czy macie to samo - mi to jakos wogole nie przeszkadza byc moze dlatego ze nie jest tak odczuwalene to jak u was)....ogólnie jest za to też odpowiedzialne nieszczelności przez turbospręzarkami....posprawdzajcie panowie dokładnie przy przewód od odmy na Y dobrze siedzi....jakby co trzeba wymienić tam oring. oraz wszystkie opaski i połączenia gumowe.
