Falujące obroty

Moderatorzy: buba, Mod-Team

alek666

Falujące obroty

Post autor: alek666 »

Witam
Mam problem z falującymi obrotami. Na biegu jałowym obroty skaczą o jakieś 30-50rpm. Autko równo przyśpiesza bez żadnych szarpnięć. Był podpinany pod kompa i zero błędów. Przepływka wymieniona, przepustnica za adaptowana, świece sprawne, katalizatory były całe wypalone zostały usunięte, żadnej nieszczelności nie ma. Co to może być cewka zapłonowa??
Jak sprawdzić czy cewki są sprawne?
Pozdrawiam
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

z tego co mi wiadomo - a widziałem może z 5 - 6 szt. esek "organoleptycznie" to każda tak miała - moja też tak ma
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
alek666

Post autor: alek666 »

Przyznasz że jest to uciążliwe niby autko sprawne w 100% a tu obroty falują. Denerwuje mnie to strasznie. Chciałbym sie uporać z tym problemem. Pozdrawiam
mah

Post autor: mah »

Ja miałem taki problem w S4 4,2 z 1994r. Komputer też nic nie wykazywał, dopiero wnikliwe sprawdzenie pracy przepływki wykazało, że działa z opóźnieniem i dlatego te falowanie. Piszesz, że przepływkę wymieniłeś. Czy była nowa i na pewno do tego modelu
alek666

Post autor: alek666 »

Nie była nowa. Była przełożona z s4.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Re: Falujące obroty

Post autor: skalarx »

alek666 pisze:Witam
Mam problem z falującymi obrotami. Na biegu jałowym obroty skaczą o jakieś 30-50rpm. Autko równo przyśpiesza bez żadnych szarpnięć. Był podpinany pod kompa i zero błędów. Przepływka wymieniona, przepustnica za adaptowana, świece sprawne, katalizatory były całe wypalone zostały usunięte, żadnej nieszczelności nie ma. Co to może być cewka zapłonowa??
Jak sprawdzić czy cewki są sprawne?
Pozdrawiam
Możesz jeszcze sprawdzić moduły zapłonowe. Tutaj masz opis dla 1.8T. Różnica tylko taka, że eSka ma moduł x2 :-D

http://www.robsaudiworld.com/ignition.htm
alek666

Post autor: alek666 »

Jeden moduł był zamiennikiem to go wymieniłem na oryginał. Ogólnie typ co mi sprzedawał te auto to powiedział że to cewka ale pokazał mi moduł zapłonu mówiąc że to cewka. Dlatego chodzi mi po głowie że to faktycznie może być cewka.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

alek666 pisze:Jeden moduł był zamiennikiem to go wymieniłem na oryginał. Ogólnie typ co mi sprzedawał te auto to powiedział że to cewka ale pokazał mi moduł zapłonu mówiąc że to cewka. Dlatego chodzi mi po głowie że to faktycznie może być cewka.
Niezły fachowiec. Moduły to te dwa na filtrze powietrza, a cewek jest 6 dla każdego cylindra osobna. Wymiana jednej to koszt coś koło 180PLN. Są identyczne jak w 1.8T.
Mogą być moduły albo cewki. Gdzieś w necie widziałem całą procedurą kontroli układu zapłonowego. Poszukaj. Sprawdź też połączenie pomiędzy świecą a cewką. Te kopułki czy jak to zwą są z gumy i z czasem mogą popękać. Wtedy iskra wali do bloku zamiasta tam gdzie trzeba. Jedna BOSCHA kosztuje ok. 30PLN. Kup jedną i zakładaj po kolei do każdej świecy sprawdzając za każdym razem czy nastąpiła poprawa (szkoda kupować od razu komplet).
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

u mnie jest na jałowych takie jakby mrowienie....obr. stoją równo ale czuć to delikatnie pod tyłkiem (nie wiem czy macie to samo - mi to jakos wogole nie przeszkadza byc moze dlatego ze nie jest tak odczuwalene to jak u was)....ogólnie jest za to też odpowiedzialne nieszczelności przez turbospręzarkami....posprawdzajcie panowie dokładnie przy przewód od odmy na Y dobrze siedzi....jakby co trzeba wymienić tam oring. oraz wszystkie opaski i połączenia gumowe.
Obrazek
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

odgrzeje kotleta :mrgreen: , mi też delikatnie drgają sprawdziłem na Vagu i falują w przedziale 760-800 obr, auto chodzi jak należy i nie ma problemów, macie identyczne obr na jałowym? można to jakoś wyeliminować? o nieszczelności nie ma mowy :mrgreen:
edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: edi_nt »

mam to samo, skacze 800-840:) Trzeba się po prostu przyzwyczaić bo nigdzie nie słyszałem żeby się ktoś z tym uporał:)
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

U mnie jest również takie mrowienie.
Awatar użytkownika
igore36
Posty: 118
Rejestracja: 2010-08-07, 14:36
Lokalizacja: Głogów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: igore36 »

identycznie mam ja. Na vagu skacza 760-800
JohnyBI
Posty: 122
Rejestracja: 2010-02-01, 22:25
Tytuł użytkownika: A6-duży komforcik
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: JohnyBI »

Odgrzeje temat - znalazł ktoś może przyczynę falowania obrotów?
JohnyBI
PAGOR
Posty: 88
Rejestracja: 2010-02-06, 22:12
Lokalizacja: Bieruń
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PAGOR »

chyba nikt do tego nie dojdzie ... ja też nie mogę się tego pozbyć i już nie wiem gdzie szukać ...
ODPOWIEDZ