3 dziwne objawy po rozgrzaniu sie silnika 2.7bt

Moderatorzy: buba, Mod-Team

hiszpan123
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-05, 16:45
Lokalizacja: Pogorzela
Płeć:
Kontakt:

3 dziwne objawy po rozgrzaniu sie silnika 2.7bt

Post autor: hiszpan123 »

Witam

Problem dotyczy auta a4 b6 z 2.7 biturbo. Mianowicie kiedy silnik jest zimny czy też nie dogrzany do 90 stopni slychać swiszczące turbinki, wspomaganie chodzi jak rzeba nie słychac wichury z pod maski mam na myśli szalejące wisko. Natomiast gdy tylko auto sie rozgrzeje kierownicą kręci sie mega cieżko (nie slychac pompy)wisko momentami jest głosniejsze niz silnik i mam wrażenie że delikatnie spada moc , świst turbin zanika nie słychać ich tak jak do mometu rozgzania sie silnika
Awatar użytkownika
robertukf
Posty: 316
Rejestracja: 2012-10-23, 13:59
Lokalizacja: LEGIONOWO
Kontakt:

Post autor: robertukf »

Po mojemu to mamy temperatury +30 i się grzeje pod maską, Jak masz Seryjne IC to nie chłodzą jak trzeba (nie są wydajne przy tych temp.) i spada moc. Wyczekuj chłodniejszych dni :mrgreen:
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Wspomaganie to kiepski temat, plyn sie grzeje i pompa nie daje rady. Ja zalozylem servotronic, ale w upaly nawet on nie daje rady. Trzeba dorzucic chlodniczke plynu, moze pomoze.

Auto slabnie... bo masz pewnie boczne coolery. One w lato nie daja rady kompletnie, bo w B6 powietrze za ICkami trafia na sciane, nie ma przeplywu. TYLKO FMIC!
Bieniek
Posty: 272
Rejestracja: 2013-05-15, 18:50
Lokalizacja: 3miasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Bieniek »

Nie wiem jak w b5,ale w b6 przy 2.7 pod maska jest istne pieklo.
I tak zrezygnowałem już z płyty pod silnikiem, ale przydałoby się coś jeszcze.
Szkoda tylko szpecić maskę wlotami.
Awatar użytkownika
gustav
Posty: 301
Rejestracja: 2013-10-24, 16:27
Lokalizacja: Biała Podl
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gustav »

Na rzadkim powietrzu to i auta 500ps słabną ;).
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Zalejcie plyn LHM to zobaczycie jaka roznica bedzie we wspomaganiu ;-) pompa przestaje wyc :-)
hiszpan123
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-05, 16:45
Lokalizacja: Pogorzela
Płeć:
Kontakt:

Post autor: hiszpan123 »

Buba pompa nie wyje, ale zaleje tym płynem i załoze małą chłodniczke. Zamówiłem tez nowe wisko. FMICA tez mam w planach ale troche musi poczekac bo portfel sie kurczy
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

A w B6 nie ma mozliwosci zeby zrobic dziury w blotnikach jak w ;b5
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

buba pisze:A w B6 nie ma mozliwosci zeby zrobic dziury w blotnikach jak w ;b5
Zamiast ciąć błotniki żeby dać przepływ SMICom wolałem zrobić centralny cooler :) W dodatku kiedyś przymierzałem boczne coolery RS4 i nie wchodzą.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

No ale jest mozliwosc czy nie ma?
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

buba pisze:No ale jest mozliwosc czy nie ma?
To tak jakbyś zapytał, czy jest możliwość zrobienia z sedana cabrio - jest, ale to zajebista rzeźba, która i tak nie poprawi specjalnie problemu. Za bocznymi IC w B6 jest po prostu blacha (element karoserii), a potem dopiero nadkole [z tym cieciem blotnikow zle sie wyrazilem].

Na oko w B6 po bokach jest mniej miejsca, z jednej strony idą jeszcze przewody od klimy, wszystko to trzebaby przerabiać. Kompletnie bez sensu, a koszt większy niż porządny FMIC z orurowaniem.
Awatar użytkownika
quadysz
Posty: 393
Rejestracja: 2012-08-18, 08:47
Lokalizacja: Zyrardow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quadysz »

wg mnie da sie wyciac tam dziury, myslalem o tym wczesniej ale tez zrobilem FMIC :D
do tego dziury w nadkolach i powinno byc przewiewniej, nie jest to zaden element konstrukcyjny wg mnie. Zwykle blacha przed kolem...
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

No zwykła blacha... można zrobić rzeźbę, czyli wziąć diaksa i jechać z koksem, ale jakoś nie uznaję takich druciarstw :) Można też zlecić robote blacharzowi żeby wyciał, zabezpieczył i polakierował, potem wsadzić nieco wydajniejsze coolery... i pewnie będzie tylko niewiele lepiej :D
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Chodzilo mi wlasnie o to czy jest jak w b5 ale jak jest blacha to faktycznie lepiej w IC zainwestowac
Awatar użytkownika
quadysz
Posty: 393
Rejestracja: 2012-08-18, 08:47
Lokalizacja: Zyrardow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quadysz »

jak komus starczy 300+ to mozna rzezbic, po co podcinac przednia belke i pchac sie w koszty

aaale, komu na dluzsza mete starcza 300+ ? :)
ODPOWIEDZ