Audi s4 400KM - 500KM - 600KM - na co dzień?

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Auta sa stare... mody moga przyniesc rozne niesppdzianki albo nie... decyzja nalezy do Ciebie... wyzej masz popisane co z czym... kup zmodz i zobacz sam..
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Możesz jeździć serią bez softu i też może Ci paść silnik , wystarczy że nie będziesz umiał go serwisować (lub mechanik) .
np: niesprawne DVki i turbiny z czasem polecą ...
Jak nie umiesz zadbać o serię to i modzone z czasem zajedziesz.
Kierownik
Posty: 29
Rejestracja: 2014-06-15, 19:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kierownik »

To że przy braku odpowiedniego serwisu itd. można zajeździć serie to oczywiste. Nowy motor się zajedzie jak się nie będzie dbać.

Ale czy Wy posiadacze S4 400+ macie jakieś problemy po modach? Jakie już przebiegi zrobiliście po modyfikacjach? i czy zauważyliście coś niepokojącego na co trzeba szczególnie zwracać uwagę?

Po prostu zastanawiam się czy powoli przymierzać się i szukać ładnej S4 seria, ładnej S4 zmodzonej (za większe pieniądze ale już samemu nie trzeba się bawić i poprawiać niedoskonałości), czy odpuścić na razie temat - dozbierać $$$ i kupić rs4 b5 w serii i mając nadzieje, że poprzednik o nią dbał mieć po prostu święty spokój:)
rwtnt
Posty: 291
Rejestracja: 2012-01-12, 22:20
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rwtnt »

Nadzieja matką głupich ale matka swoje dzieci kocha ;) Jak wyżej nie ma znaczenia z jaką mocą auto kupisz 400 czy 500 koni dla rs czy s to nie jest jakiś problem.
Awatar użytkownika
tyrkal
Posty: 148
Rejestracja: 2012-01-13, 20:31
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tyrkal »

Jak chcesz zrobić 400+, to zaczął bym od serwisu silnika.
Silnik ma przebieg 300-400 tyś km, warto o tym pamietać.
Nawet jeśli masz igłę to przy wyciągnięciu, które i tak masz w planie przy np. zmianie turbin warto sprawdzić istotne rzeczy jak przynajmniej: pompa oleju, panewki, pierścienie, cylindry, uszczelniacze zaworów, zawory, prowadnice, czystość kanałów, napinacze, rozrząd, wałki itp itd.
Jeśli masz już sprawdzony silnik, to osprzęt jak: czujniki egt, sondy, dv, przepływka, cewki, świece, przejrzeć instalacje i już robią sie koszty.
Oczywista wymiana rozrządu, pompy wody, termostatu...
Im więcej rzeczy sprawdzisz, tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii. Aż w końcu:
wymiana turbin, układ dolotowy(nie zawsze to tylko ic ale tez "Y" czy też dolot od "Y" do turbin), wydech (min dp), sprzęgło (min rs4), wtryski, pompa, może głowice a więc zmiany w kolektorze ssącym
Nie wiem czy to dużo, czy mało; nie wiem czy każdy sie ze mna zgodzi ale jakiś pogląd masz i moje zdanie a jeźdze 450+ od dwóch lat i sie z tego ciesze :)
Tak bardzo, ze polubilem strasznie te silniki za wiele rzeczy.
O wielu rzeczach tu nie wspomniałem ale książkę można pisać a i tak coś nowego komuś sie przydarzy.
Kupuj i sam sie przekonasz - tak czy siak - polecam! :)
500KM, to przy umiejętnym traktowaniu silnika to tzw. zdrowa granica
Skrzynia.... hmmm, najcześciej pada synchronizator 2 biegu-naprawa nie jest droga.
Konieczna jest zmiana hebli, być może amortyzarorów
Czyli to wszystko normalna eksploatacja na którą jesteś przygotowany :)
no... :)
Ponad to silnik z s4 a rs4 znacząco sie różni, więc porównania 400KM wysilenia silnika s4 a rs4, to nie za dobre porównanie. Osprzęt silnika rs4 też znacząco sie różni, co daje później większe efekty. Co też nie oznacza, ze silnik z s4 nie zniesie 400km, bo zniesie bez problemu.
BurnOuT
Posty: 41
Rejestracja: 2012-06-18, 22:42
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: BurnOuT »

Jedno z aut w ogłoszeniach to moje auto - S4 B5 Avant 500KM

Cena S4 to bardzo ciężki temat - wszystko kwestia co i za ile się kupi jako bazę.
Auto bezwypadkowe i na bieżąco serwisowane mało nie kosztuje i trzeba się z tymi liczyć. Kupując auto nieserwisowane, w dodatku z przeszłością wypadkową okazuje się że po zakupie zamiast brać się za mody trzeba wydać 5-10tys na doprowadzenie auta do ładu.

Moje auto na obecnej specyfikacji przejechało już około 20 000km użytkowane zarówno w korkach Warszawskich, mrozach -20st, upałach 35st i wypadach wakacyjnych po 500km w jedną stronę.

W ciągu tych kilometrów auto niezliczoną ilość razy widziało 7000rpm i prędkości 250+

Z poważniejszych usterek miałem tylko dwie i obie były z mojej winy.
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

70% Biturbo to juz zajeżdzone trupy, trzeba robić kompleksowy remont silnika góry włacznie z dołem i wtedy jak najbardziej mozna jeździć i uzywać jako daily 400 - 500 KM.
Obrazek
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Adam ty brutalu :-)
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

spokojnie lekko ponad 400KM można używać jako dupowóz - na tyle wystarczy sprzęgło z RS4 - kupowanie CM czy innego wynalazku za 3+ tysiące mija się z celem do samochodu po bułki (lepiej tą kasę wsadzić w hamulce bo są bardzo słabe)
jak zadbasz i będziesz z głową użytkował to spokojnie można powiedzieć ze takie S4 to będzie "normalne" autko
aha i nie wierzę że można kupić bezwypadkowe S4 (polifta) z realnym przebiegiem do ok 300 tysięcy za 15 tysięcy złotych
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Ja sam właśnie wkraczam na drogę 400+, a pewnie 450 z lekkim +. Bardzo spoko temat! :)

Ma ktoś takie 450PS daily na sprzęgle RS4? Ja używam auta do normalnej jazdy, nie strzelam nonstop ze sprzęgła, jestem ciekaw, czy moje RS4-owe starczy na jakiś czas. Raczej nie będę miał budżetu żeby włożyć jakiegos clutchmastersa na start.
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

ja mialem przeciez 440/592 przez prawie 2 lata na sprzęgle z RS4 - wszystko ok ale na zawodach trzeba się było mega pilnować zeby nie wyprzedzić gazem sprzęgła - w codziennym użytkowaniu ? w 100% wystarczało
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 310
Rejestracja: 2011-11-16, 17:43
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ADI »

Flyer pisze:Ja sam właśnie wkraczam na drogę 400+, a pewnie 450 z lekkim +. Bardzo spoko temat! :)

Ma ktoś takie 450PS daily na sprzęgle RS4? Ja używam auta do normalnej jazdy, nie strzelam nonstop ze sprzęgła, jestem ciekaw, czy moje RS4-owe starczy na jakiś czas. Raczej nie będę miał budżetu żeby włożyć jakiegos clutchmastersa na start.
ja mam docisk rs4 i tarcze obitą kevlarem, naprawde zajebiscie trzyma, strzelam ze sprzegla i nic sie nie dzieje, mam troche mniejsza moc ale gosc co mi robil powiedzial ze spokojnie 500KM+ wytrzyma
Kierownik
Posty: 29
Rejestracja: 2014-06-15, 19:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kierownik »

Przede wszystkim dzięki za rozjaśnienie tematu dotyczącego S4 i modzenia silnika.

Pisaliście też, że w niektórych przypadkach warto by zrobić remont silnika - jakie to są koszty? (doprowadzenie silnika do dobrego stanu - gdyby taka konieczność zaszła).

Dzięki Wam i tej dyskusji na pewno nieco spokojniej podejdę do tematu bo jeszcze wczoraj byłem niemal gotów wystawić na sprzedaż moje auto (kupione z resztą 2 miesiące temu:) i na gwałt szukanie Eski bądź R-eski:do kupna bądź zamiany mojego auto.

Wybaczcie, że dużo pytam ale jak mam się przesiąść z auta o dekadę młodszego na "nieco" starsze to wolę dobrze wiedzieć co mnie może czekać oprócz większego spalania.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

bracus pisze: aha i nie wierzę że można kupić bezwypadkowe S4 (polifta) z realnym przebiegiem do ok 300 tysięcy za 15 tysięcy złotych
Ty się znasz.... przecież na alledrogo tylko takie są więc skąd w ogóle takie założenie? Zejdź na ziemię... ;-)
Kierownik
Posty: 29
Rejestracja: 2014-06-15, 19:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Kierownik »

BurnOuT pisze:Jedno z aut w ogłoszeniach to moje auto - S4 B5 Avant 500KM

Cena S4 to bardzo ciężki temat - wszystko kwestia co i za ile się kupi jako bazę.
Auto bezwypadkowe i na bieżąco serwisowane mało nie kosztuje i trzeba się z tymi liczyć. Kupując auto nieserwisowane, w dodatku z przeszłością wypadkową okazuje się że po zakupie zamiast brać się za mody trzeba wydać 5-10tys na doprowadzenie auta do ładu.

Moje auto na obecnej specyfikacji przejechało już około 20 000km użytkowane zarówno w korkach Warszawskich, mrozach -20st, upałach 35st i wypadach wakacyjnych po 500km w jedną stronę.

W ciągu tych kilometrów auto niezliczoną ilość razy widziało 7000rpm i prędkości 250+

Z poważniejszych usterek miałem tylko dwie i obie były z mojej winy.
500+ to już piękny wynik
A jak spalanie względem serii w takiej konfiguracji?

[ Dodano: 2014-06-25, 19:52 ]
aw69 pisze:70% Biturbo to juz zajeżdzone trupy, trzeba robić kompleksowy remont silnika góry włacznie z dołem i wtedy jak najbardziej mozna jeździć i uzywać jako daily 400 - 500 KM.
Obawiam się, że możesz mieć rację co do stanu większości sprzedawanych egzemplarzy.

A jaki jest koszt regeneracji takiego silnika, żeby cieszyć się długą bezproblemową jazda? I kto ogarnia temat remontu tej jednostki w PL?
ODPOWIEDZ