zmiana skrzynia z 2.7bit na 2.5 tdi

Moderatorzy: buba, Mod-Team

siwy087
Posty: 16
Rejestracja: 2013-11-12, 18:31
Lokalizacja: czewa
Płeć:
Kontakt:

zmiana skrzynia z 2.7bit na 2.5 tdi

Post autor: siwy087 »

Witam panowie mam pytanie ! planuje zmiane skrzyni do esy s4 b5 na skrzynie 2.5tdi mozecie mi cos powiedziec o tym np.jest sens wogule czy przede wszsytkim bedzie pasowalo bo wiem ze sie da tylko czy jest jakas wieksza zamota .ogolnie chodzi mi o mniejsza awaryjnosc ? z Gory dzieki
siwy087
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

pasować będzie bo wiele ludzi w S4 na tym jezdzi, jeśli nie jezdzisz +300 km/h to prawie biegów 5/6 nie będziesz używać :-D
Obrazek
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

200km/h jest przy 3,600 rpm... na 6 biegu. Tak jest na skrzyni z 2.5tdi 180ps. Nie widzę problemów aby lecieć sobie trasą i mieć cicho w środku... i palić mało paliwka :-) Chyba ,ze wolisz piłować cały czas silnik pomiędzy 6-7 k*rpm ? Pierwsze 3 biegi są praktycznie takie same... 4 bieg jakies 220-230 km/h. Skrzyń z 2.5tdi jest kilka rodzajów i np. takie DQT występowało jednocześnie w 2.5 TDI i 2.7T... więc co ma nie pasować ?

Wszystko zależy jaką mocą auto dysponuje i do czego ma służyć :-)

tutaj można sobie zobaczyć jaka jest różnica w trwałośći:
http://www.pasun.ee/audi/kast/P4040064.JPG
a tutaj dowiedzieć się czegoś więcej o skrzynkach 01E i ich budowie :
http://elektro.cmhnet.org/~charlie/phot ... trans.html
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Kurcze taka to by mi pasila... ja wale same trasy...
Awatar użytkownika
Telo
Posty: 154
Rejestracja: 2013-10-27, 19:23
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Telo »

Ja w swoim mam skrzynie EKM z 2.5tdi i np na 6 biegu przy 100km/h mam 1900obr. na 4 biegu dociągam do 240km/h a na 5 biegu 300km/h no a 6 biegu nie wypróbowalem jeszcze :mrgreen: Skrzynia typowo na trasy i można na niej zejsc ze spalaniem w dół.Osobiście bardziej odpowiada mi charakterystyka orginalnej skrzyni z RS i trzeba będzie ją wkoncu naprawic :-D
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

no tak, każdy patrzy na ekonomie a nie wie że po takiej długiej skrzyni auto jest słabsze, wolniejsze,
można dodawać mocy i auto mamy szybsze, można też założyć krótsza skrzynie i auto mamy szybsze !
Mi osobiście marzy się skrzynia w której 6 bieg = max 250-260 km/h do skorupy
Obrazek
siwy087
Posty: 16
Rejestracja: 2013-11-12, 18:31
Lokalizacja: czewa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: siwy087 »

a co do awaryjnosci ta z 2.5 tdi bedzie lepsza od seri s4 b5 bo w sumie to o to mi chodzi najbardziej . bo w seryjnej mam czesto problem z wbiciem 1-biegu i z 1 na 2 i nie wiem czy jest sen naprawiac ja bo koszty sa dosc duze wiec pomyslelem o wlasnie 2.5 tdi .doradzcie prosze :)
siwy087
Awatar użytkownika
Telo
Posty: 154
Rejestracja: 2013-10-27, 19:23
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Telo »

Napewno jest bardziej wytrzymała,a niektórzy twierdzą ze PANCERNA,zresztą Ghost wrzucił zdjęcie zębatek ;-)
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

Ja u siebie mam AEK chodzi według mnie b. dobrze 2 bieg zamyka się na 110 licznikowych. Na 4 biegu 200. Na pewno cierpią na tym ułamki sekund ale jak pisali poprzednicy jest dobrą alternatywą w przypadku zachłostania 1 i 2 biegu w oryginale i regeneracji za 2k złotych. Oszczędności na paliwie są w mojej opinii znikome chyba że ktoś jeździ same trasy, a S4 w mieście nie pozwala na zamulanie.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Mozecie mi powiedzie dlaczego wolniejsze? Wyzej pisali ze pierwsze 4 biegi podobne, dopiero reszta sie rozni.
Awatar użytkownika
mogi90
Posty: 242
Rejestracja: 2014-04-21, 15:11
Lokalizacja: Paryz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mogi90 »

ja po wakacjach bede zmuszony wymienic skrzynie i nie wiem czy brac od sida czy remontowac moja? Moze jakas inna? Ta z rs4 jak sie spisuje w s4 z orginalna jak na razie moca?
tornadoS8
Posty: 8
Rejestracja: 2014-02-20, 18:21
Lokalizacja: wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tornadoS8 »

Wolniejsze mogą być z powodu innego przełożenia głównego. A nie można po prostu wymienić zębatek 5 i 6 biegu, jeśli komuś zależy na oszczędności przy wyższych prędkościach?
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Są przecież jeszcze skrzynie z 1.9TDI quattro/4motion... ewentualnie wspomniane wcześniej DQT lub coś z strony którą podałem.. Ogólnie niuansów w budowie skrzyń jest dość dużo,mimo ,ze pasują zamiennie! Były 4 typy zębatek 1 biegu , 3 rodzaje walków głównych w różnych średnicach! Różne średnice łożysk... różne obudowy,skrzynki z chłodzeniem i bez... kombinacji od bólu głowy :-D

http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/s105/img01.jpg

polecam przeczytać sobie tutaj : http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind1.html

jak ktoś nie kuma to translatorem go! :-)

Auto może być wolniejsze jak ktoś słabo bije biegi a silnik ma w dodatku mało Nm z dołu. W tym przypadku ważne jest nawet w jakich obrotach jest odcinka bo jak swój silnik zakręce do końca to następny bieg już jest w "w ciągu" i leci ostro do przodu 8-)
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

ghost pisze:...

Auto może być wolniejsze jak ktoś słabo bije biegi a silnik ma w dodatku mało Nm z dołu. W tym przypadku ważne jest nawet w jakich obrotach jest odcinka bo jak swój silnik zakręce do końca to następny bieg już jest w "w ciągu" i leci ostro do przodu 8-)
Według mnie różnice jeżeli są to będą symboliczne bo liczone w 0,5 - 1 sekundzie która czasem może być nawet nadrobiona w lepszym dopasowaniu kierowcy do auta. W każdą skrzynkę trzeba się wjeździć, poznać maksymalne prędkości biegów i optymalne momenty zmian. Wiadomo oryginał to oryginał ale ma swoje słabości, każdy robi jak mu wygodnie można zrobić bez chłodzenia i bardzo popularnego dostępnego wszędzie 2.5 TDi którego każdy naprawi i części ma normalnie dostępne. A do ogarnięcia DSY to raczej nie każdy zakład podoła.
zworek
Posty: 37
Rejestracja: 2014-03-17, 16:55
Lokalizacja: Zywiec
Kontakt:

Post autor: zworek »

Zna ktoś przełożenia głowne następujących skrzyń?


EKM
FTL
ENV
ODPOWIEDZ