zmiana skrzynia z 2.7bit na 2.5 tdi
zmiana skrzynia z 2.7bit na 2.5 tdi
Witam panowie mam pytanie ! planuje zmiane skrzyni do esy s4 b5  na skrzynie 2.5tdi mozecie mi cos powiedziec o tym np.jest sens  wogule czy przede wszsytkim bedzie pasowalo bo wiem ze sie da  tylko czy jest jakas wieksza zamota .ogolnie chodzi mi o mniejsza awaryjnosc ? z Gory dzieki
			
			
									
						
							siwy087
			
						200km/h jest przy 3,600 rpm... na 6 biegu. Tak jest na skrzyni z 2.5tdi 180ps. Nie widzę problemów aby lecieć sobie trasą i mieć cicho w środku...  i palić mało paliwka   Chyba ,ze wolisz piłować cały czas silnik pomiędzy 6-7 k*rpm ? Pierwsze 3 biegi są praktycznie takie same... 4 bieg jakies 220-230 km/h. Skrzyń z 2.5tdi jest kilka rodzajów i np. takie DQT występowało jednocześnie w 2.5 TDI i 2.7T... więc co ma nie pasować ?
 Chyba ,ze wolisz piłować cały czas silnik pomiędzy 6-7 k*rpm ? Pierwsze 3 biegi są praktycznie takie same... 4 bieg jakies 220-230 km/h. Skrzyń z 2.5tdi jest kilka rodzajów i np. takie DQT występowało jednocześnie w 2.5 TDI i 2.7T... więc co ma nie pasować ? 
Wszystko zależy jaką mocą auto dysponuje i do czego ma służyć
tutaj można sobie zobaczyć jaka jest różnica w trwałośći:
http://www.pasun.ee/audi/kast/P4040064.JPG
a tutaj dowiedzieć się czegoś więcej o skrzynkach 01E i ich budowie :
http://elektro.cmhnet.org/~charlie/phot ... trans.html
			
			
									
						
										
						 Chyba ,ze wolisz piłować cały czas silnik pomiędzy 6-7 k*rpm ? Pierwsze 3 biegi są praktycznie takie same... 4 bieg jakies 220-230 km/h. Skrzyń z 2.5tdi jest kilka rodzajów i np. takie DQT występowało jednocześnie w 2.5 TDI i 2.7T... więc co ma nie pasować ?
 Chyba ,ze wolisz piłować cały czas silnik pomiędzy 6-7 k*rpm ? Pierwsze 3 biegi są praktycznie takie same... 4 bieg jakies 220-230 km/h. Skrzyń z 2.5tdi jest kilka rodzajów i np. takie DQT występowało jednocześnie w 2.5 TDI i 2.7T... więc co ma nie pasować ? Wszystko zależy jaką mocą auto dysponuje i do czego ma służyć

tutaj można sobie zobaczyć jaka jest różnica w trwałośći:
http://www.pasun.ee/audi/kast/P4040064.JPG
a tutaj dowiedzieć się czegoś więcej o skrzynkach 01E i ich budowie :
http://elektro.cmhnet.org/~charlie/phot ... trans.html
Ja w swoim mam skrzynie EKM z 2.5tdi i np na 6 biegu przy 100km/h mam 1900obr. na 4 biegu dociągam do 240km/h a na 5 biegu 300km/h no a 6 biegu nie wypróbowalem jeszcze  Skrzynia typowo na trasy i można na niej zejsc ze spalaniem w dół.Osobiście bardziej odpowiada mi charakterystyka orginalnej skrzyni z RS i trzeba będzie ją wkoncu naprawic
 Skrzynia typowo na trasy i można na niej zejsc ze spalaniem w dół.Osobiście bardziej odpowiada mi charakterystyka orginalnej skrzyni z RS i trzeba będzie ją wkoncu naprawic 
			
			
									
						
										
						 Skrzynia typowo na trasy i można na niej zejsc ze spalaniem w dół.Osobiście bardziej odpowiada mi charakterystyka orginalnej skrzyni z RS i trzeba będzie ją wkoncu naprawic
 Skrzynia typowo na trasy i można na niej zejsc ze spalaniem w dół.Osobiście bardziej odpowiada mi charakterystyka orginalnej skrzyni z RS i trzeba będzie ją wkoncu naprawic 
Ja u siebie mam AEK chodzi według mnie b. dobrze 2 bieg zamyka się na 110 licznikowych. Na 4 biegu 200. Na pewno cierpią na tym ułamki sekund ale jak pisali poprzednicy jest dobrą alternatywą w przypadku zachłostania 1 i 2 biegu w oryginale i regeneracji za 2k złotych. Oszczędności na paliwie są w mojej opinii znikome chyba że ktoś jeździ same trasy, a S4 w mieście nie pozwala na zamulanie.
			
			
									
						
										
						Są przecież jeszcze skrzynie z 1.9TDI quattro/4motion... ewentualnie wspomniane wcześniej DQT lub coś z strony którą podałem..  Ogólnie niuansów w budowie skrzyń jest dość dużo,mimo ,ze pasują zamiennie! Były 4 typy zębatek 1 biegu  , 3 rodzaje walków głównych w różnych średnicach! Różne średnice łożysk... różne obudowy,skrzynki z chłodzeniem i bez... kombinacji od bólu głowy   
 
http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/s105/img01.jpg
polecam przeczytać sobie tutaj : http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind1.html
jak ktoś nie kuma to translatorem go! 
 
Auto może być wolniejsze jak ktoś słabo bije biegi a silnik ma w dodatku mało Nm z dołu. W tym przypadku ważne jest nawet w jakich obrotach jest odcinka bo jak swój silnik zakręce do końca to następny bieg już jest w "w ciągu" i leci ostro do przodu
			
			
									
						
										
						 
 http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/s105/img01.jpg
polecam przeczytać sobie tutaj : http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind1.html
jak ktoś nie kuma to translatorem go!
 
 Auto może być wolniejsze jak ktoś słabo bije biegi a silnik ma w dodatku mało Nm z dołu. W tym przypadku ważne jest nawet w jakich obrotach jest odcinka bo jak swój silnik zakręce do końca to następny bieg już jest w "w ciągu" i leci ostro do przodu

Według mnie różnice jeżeli są to będą symboliczne bo liczone w 0,5 - 1 sekundzie która czasem może być nawet nadrobiona w lepszym dopasowaniu kierowcy do auta. W każdą skrzynkę trzeba się wjeździć, poznać maksymalne prędkości biegów i optymalne momenty zmian. Wiadomo oryginał to oryginał ale ma swoje słabości, każdy robi jak mu wygodnie można zrobić bez chłodzenia i bardzo popularnego dostępnego wszędzie 2.5 TDi którego każdy naprawi i części ma normalnie dostępne. A do ogarnięcia DSY to raczej nie każdy zakład podoła.ghost pisze:...
Auto może być wolniejsze jak ktoś słabo bije biegi a silnik ma w dodatku mało Nm z dołu. W tym przypadku ważne jest nawet w jakich obrotach jest odcinka bo jak swój silnik zakręce do końca to następny bieg już jest w "w ciągu" i leci ostro do przodu







