Olej i 4,2.
Olej i 4,2.
Słuchajcie ile przy normalnej jezdzie wolnossące 4,2V8  powinno brać oleju? ja tak zauważyłem że na ok 1000km bierze mi ok 0,5- 0,8litra...pół miasto pól trasa, to w normie czy dużo?
			
			
									
						
							S8 D4
			
						- 
				martin_wml
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
- Lokalizacja: wml
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Olej i 4,2.
Mówiłem Piotrek,że AQJ biorą olej...prnit pisze:Słuchajcie ile przy normalnej jezdzie wolnossące 4,2V8 powinno brać oleju? ja tak zauważyłem że na ok 1000km bierze mi ok 0,5- 0,8litra...pół miasto pól trasa, to w normie czy dużo?
Ja mam ANK i od obsługi do obsługi nie dolewam grama.
- 
				martin_wml
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
- Lokalizacja: wml
- Płeć:
- Kontakt:
Co w normie????prnit pisze:No to spoko, jeśli wszystko w normie to się nie przejmuje, szczególnie z w miescie to są głównie krótkie szybkie przejazdy więc pewnie ma prawo tak się zachowywać.
Chłopaki 1 litr na 1000km,czyli 10 na 10000tyś km uważacie za normę?
To obsługi nie trzeba robić tylko filter wymieniać.
Miałem z 15 sztuk audi 4.2 v8 i żaden ANK i ARS nie brały oliwy.
Moje poprzednie s6 też nie brało oleju pomimo przebiegu 278tyś km.
Można spytać nowego właściciela,jest tu zalogowany.
Miałem a6 4.2 220kw silnik ARS przebieg 342tyś km i też nie brała oleju.
- 
				martin_wml
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
- Lokalizacja: wml
- Płeć:
- Kontakt:
Jaka teoria??? Ja miałem(mam tych aut aktualnie 6) a miałem około 20 i wszystkie oprócz AQJ nie brały lub brały sladowe ilości oleju.bracus pisze:praktyka jak się okazuje to jedno ale teoria potwierdza się z tym co chłopaki piszą - sam producent podaje normę dla 4.2 V8 - do 0.8 litra na 1000 kilometrów
Poczytaj sobie o praktyce na a6klubie o ANK i AQJ.
Ostatnio klient brał silnik ANK i pokazał mi kolektory wydechowe swojego AQJ. Została połowa prześwitu...
Poza tym przy takim braniu oliwy na bank macie ja na końcówkach wydech,a w lato będzie i na zderzaku.Czy to normalne? Każde s6 ma olej na wydechu?
Marcin no taki mi się trafił AQJ i tyle, takie zużycie uważam za akceptowalne chociaż może jest i duże, pojechałem w trase 1400km (słowacja i spowrotem) i wlałem 0,7 litra, może to i dużo ale nie będe przez to remontu robić i silnika otwierać.  Jak zacznie brać więcej to będe się zastnawiał co  z tym zrobić...miałem kiedyś S4B6 i też brał tak litra na 1500-2000km, gosciu nim jezdzi do dzisiaj i nic z silnikiem nie dzieje a sprzedałem to auto 4 lata temu...
			
			
									
						
							S8 D4
			
						jak to jaka teoria ? producent mówi 0.8 litra to jest teoria i jak widać w niektórych przypadkach jest to zgodne z praktyka nic wiecej 
nie bede niczego dociekał ani niczego sprawdzał stwierdziłem fakt który potwierdzają chłopaki i tyle sam się rozgladam za samochodem i w przypadku a6 c6 biotę pod uwagę silnik 3.2 i 4.2 dlatego tylko czytam co tutaj piszecie :)
			
			
									
						
							nie bede niczego dociekał ani niczego sprawdzał stwierdziłem fakt który potwierdzają chłopaki i tyle sam się rozgladam za samochodem i w przypadku a6 c6 biotę pod uwagę silnik 3.2 i 4.2 dlatego tylko czytam co tutaj piszecie :)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
			
						- 
				martin_wml
- Posty: 53
- Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
- Lokalizacja: wml
- Płeć:
- Kontakt:
Słuchaj ja nikogo nie atakuję,ale w lato będzie jeszcze więcej brał.prnit pisze:Marcin no taki mi się trafił AQJ i tyle, takie zużycie uważam za akceptowalne chociaż może jest i duże, pojechałem w trase 1400km (słowacja i spowrotem) i wlałem 0,7 litra, może to i dużo ale nie będe przez to remontu robić i silnika otwierać. Jak zacznie brać więcej to będe się zastnawiał co z tym zrobić...miałem kiedyś S4B6 i też brał tak litra na 1500-2000km, gosciu nim jezdzi do dzisiaj i nic z silnikiem nie dzieje a sprzedałem to auto 4 lata temu...
Poprostu wiem od ludzi którzy biorą ode mnie silniki...
Wlej jakiś półsyntetyk,jak auto zaczyna brać olej przechodzi się na gęstszy.

 bo uszczelniacze sa juz plastikowe
 bo uszczelniacze sa juz plastikowe