Olej i 4,2.

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Olej i 4,2.

Post autor: prnit »

Słuchajcie ile przy normalnej jezdzie wolnossące 4,2V8 powinno brać oleju? ja tak zauważyłem że na ok 1000km bierze mi ok 0,5- 0,8litra...pół miasto pól trasa, to w normie czy dużo?
S8 D4
nokia62
Posty: 26
Rejestracja: 2013-01-23, 22:59
Lokalizacja: Piaski
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nokia62 »

witam kolegę

mój popija podobnie wszystko zależy od stylu jazdy
zazwyczaj kupuje 3x4l :-)
martin_wml
Posty: 53
Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
Lokalizacja: wml
Płeć:
Kontakt:

Re: Olej i 4,2.

Post autor: martin_wml »

prnit pisze:Słuchajcie ile przy normalnej jezdzie wolnossące 4,2V8 powinno brać oleju? ja tak zauważyłem że na ok 1000km bierze mi ok 0,5- 0,8litra...pół miasto pól trasa, to w normie czy dużo?
Mówiłem Piotrek,że AQJ biorą olej...
Ja mam ANK i od obsługi do obsługi nie dolewam grama.
Arthur
Posty: 72
Rejestracja: 2012-11-05, 13:48
Lokalizacja: krakow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arthur »

Moja eska tez lyka od 0.5 do 1L na tysiac, niestety czesto 2.8 jak i 4.2 tak biora oliwe
prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: prnit »

No to spoko, jeśli wszystko w normie to się nie przejmuje, szczególnie z w miescie to są głównie krótkie szybkie przejazdy więc pewnie ma prawo tak się zachowywać.
S8 D4
martin_wml
Posty: 53
Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
Lokalizacja: wml
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin_wml »

prnit pisze:No to spoko, jeśli wszystko w normie to się nie przejmuje, szczególnie z w miescie to są głównie krótkie szybkie przejazdy więc pewnie ma prawo tak się zachowywać.
Co w normie????
Chłopaki 1 litr na 1000km,czyli 10 na 10000tyś km uważacie za normę?
To obsługi nie trzeba robić tylko filter wymieniać.
Miałem z 15 sztuk audi 4.2 v8 i żaden ANK i ARS nie brały oliwy.
Moje poprzednie s6 też nie brało oleju pomimo przebiegu 278tyś km.
Można spytać nowego właściciela,jest tu zalogowany.
Miałem a6 4.2 220kw silnik ARS przebieg 342tyś km i też nie brała oleju.
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

praktyka jak się okazuje to jedno ale teoria potwierdza się z tym co chłopaki piszą - sam producent podaje normę dla 4.2 V8 - do 0.8 litra na 1000 kilometrów
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Arthur
Posty: 72
Rejestracja: 2012-11-05, 13:48
Lokalizacja: krakow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arthur »

nie jest to normalne, ale coz glowice wypadalo by zrobic ;-) bo uszczelniacze sa juz plastikowe
martin_wml
Posty: 53
Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
Lokalizacja: wml
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin_wml »

bracus pisze:praktyka jak się okazuje to jedno ale teoria potwierdza się z tym co chłopaki piszą - sam producent podaje normę dla 4.2 V8 - do 0.8 litra na 1000 kilometrów
Jaka teoria??? Ja miałem(mam tych aut aktualnie 6) a miałem około 20 i wszystkie oprócz AQJ nie brały lub brały sladowe ilości oleju.
Poczytaj sobie o praktyce na a6klubie o ANK i AQJ.
Ostatnio klient brał silnik ANK i pokazał mi kolektory wydechowe swojego AQJ. Została połowa prześwitu...
Poza tym przy takim braniu oliwy na bank macie ja na końcówkach wydech,a w lato będzie i na zderzaku.Czy to normalne? Każde s6 ma olej na wydechu?
prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: prnit »

Marcin no taki mi się trafił AQJ i tyle, takie zużycie uważam za akceptowalne chociaż może jest i duże, pojechałem w trase 1400km (słowacja i spowrotem) i wlałem 0,7 litra, może to i dużo ale nie będe przez to remontu robić i silnika otwierać. Jak zacznie brać więcej to będe się zastnawiał co z tym zrobić...miałem kiedyś S4B6 i też brał tak litra na 1500-2000km, gosciu nim jezdzi do dzisiaj i nic z silnikiem nie dzieje a sprzedałem to auto 4 lata temu...
S8 D4
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

jak to jaka teoria ? producent mówi 0.8 litra to jest teoria i jak widać w niektórych przypadkach jest to zgodne z praktyka nic wiecej
nie bede niczego dociekał ani niczego sprawdzał stwierdziłem fakt który potwierdzają chłopaki i tyle sam się rozgladam za samochodem i w przypadku a6 c6 biotę pod uwagę silnik 3.2 i 4.2 dlatego tylko czytam co tutaj piszecie :)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Sory ale jak by mi mialo brac olej to po nocach bym niespal.... eska nie bierze grama....
prnit
Posty: 195
Rejestracja: 2013-11-08, 16:24
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: prnit »

Będe teraz wymieniał olej...jaki polecacie zeby może coś się poprawiło...mam teraz wlany castrol syntetyczny 5w30
S8 D4
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Ja smigam na Motul v300 zmieniam co 5 tysi
martin_wml
Posty: 53
Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
Lokalizacja: wml
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin_wml »

prnit pisze:Marcin no taki mi się trafił AQJ i tyle, takie zużycie uważam za akceptowalne chociaż może jest i duże, pojechałem w trase 1400km (słowacja i spowrotem) i wlałem 0,7 litra, może to i dużo ale nie będe przez to remontu robić i silnika otwierać. Jak zacznie brać więcej to będe się zastnawiał co z tym zrobić...miałem kiedyś S4B6 i też brał tak litra na 1500-2000km, gosciu nim jezdzi do dzisiaj i nic z silnikiem nie dzieje a sprzedałem to auto 4 lata temu...
Słuchaj ja nikogo nie atakuję,ale w lato będzie jeszcze więcej brał.
Poprostu wiem od ludzi którzy biorą ode mnie silniki...
Wlej jakiś półsyntetyk,jak auto zaczyna brać olej przechodzi się na gęstszy.
ODPOWIEDZ