19 tdi vs 2.7bT trwałość

Moderatorzy: buba, Mod-Team

sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

19 tdi vs 2.7bT trwałość

Post autor: sahipp »

Witam wszystkich. Nie znam się na benzynach tym bardziej na 2.7T, więc jeżeli chlapnę coś głupiego proszę o wyrozumiałość...
Planuję zmianę auta gdyż w obecnym brakuje mi pewnej rzeczy... Moim faworytem jest a6 2.7T. Trochę już wiem o tym silniku i o jego kosztach, lecz mimo tego nadal się jeszcze zastanawiam czy spełni moje oczekiwania...

Może zacznę tak: obecnie jeżdżę a4 b5 1280 kg wagi z 1.9tdi dłubniętym na 160ps i 380nm w ośce... Z racji masy auta do mocy można powiedzieć że jest ponad przeciętne i przyjemnie lata.. Rocznie robię około 40 do 50 tyś km i nie zaglądam pod maskę poza typowym serwisem...
Nie to żebym się chwalił tylko mam wobec tego dwa pytania:

1) jak 2.7 T sprawdzi się przy tak konkretnych przebiegach? Chodzi mi o jego usterkowość,
zakładając że auto będzie odchwaszczone po poprzednim właścicielu, będzie dłubnięte
programem na ok 270 ps i ok 400nm i będzie jeździć na lpg.... Czy 2.7T nadaje się że
tak powiem na auto do trzaskania tak dużych przebiegów?

2) biorąc pod uwagę że a6 jest około prawię pół tony cięższa od mojego a4 dodatkowo
będzie zapięta w quattro czy 2.7T w tej a6 dorówna dynamice mojego obecnego auta,
nie mylić tego pojęcia ze ściganiem się z kreski do setki ;-) ?


Szukam po prostu pewnego i mocnego auta o w miarę rozsądnych kosztach utrzymania i spalania i osiągach... Pomijam pakiet startowy który wiem że w przypadku tej jednostki jest spory ...

Z góry dziękuję ze wszelkie podpowiedzi i uwagi z Waszej strony ;-)
Jeta
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-09, 08:37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jeta »

Skoro jezdzisz duzo to pomysl o jakims 3.0tdi ,dlubnij go dodatkowo i bedziesz mial moc i spalanie na jednym poziomie. Gaz jest dobry ale do kuchenki,takie jest moje zdanie i nie licz na to ze po zagazowaniu bedzie Ci palil 7-8l,bo gazu zawsze wiecej pali niz benzyny,poza tym jak dla mnie przy takim silniku to zadna oszczednosc,wrecz profanacja. Co do porownania 1,9tdi z 2,7T to przemilcze temat,bo dla mnie to jak by porownac malucha do poloneza.Dodatkowo sama mysl pomiedzy oska a quattro nie powinna budzic watpliwosci co jest lepsze. Powodzenia !
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Jeta pisze:Gaz jest dobry ale do kuchenki,takie jest moje zdanie i nie licz na to ze po zagazowaniu bedzie Ci palil 7-8l,bo gazu zawsze wiecej pali niz benzyny,poza tym jak dla mnie przy takim silniku to zadna oszczednosc,wrecz profanacja.
litości...
marko
Posty: 205
Rejestracja: 2011-11-30, 23:12
Lokalizacja: niemcy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marko »

jeta jak zrobisz 60 tys km w pol roku swoim rs to pogadamy o gazie wtedy do czego jest :mrgreen:
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Jeta pisze: Gaz jest dobry ale do kuchenki,takie jest moje zdanie i nie licz na to ze po zagazowaniu bedzie Ci palil 7-8l,bo gazu zawsze wiecej pali niz benzyny,poza tym jak dla mnie przy takim silniku to zadna oszczednosc,wrecz profanacja.
Zgadzam się z kolegą że gaz to profanacja :-) z tym że umiem liczyć :mrgreen:
2.7bT - BP98 5.93L x Spalanie 14 = 83,02
2.7bT - LPG 2,18L x Spalanie 18 = 39,24
3.0 TDI- ON 5.83L x Spalania 10 = 58,30zł
1.9 tdi PD- ON 5,83l x Spalanie 6 = 34.98
Ilość litrów LPG trochę zawyżyłem ja za 105zł robię 300 km czyli 35zł/100km a i moje auto waży ok 1850kg, Jazda bardzo dynamiczna.
Jeta pisze:Co do porownania 1,9tdi z 2,7T to przemilcze temat,bo dla mnie to jak by porownac malucha do poloneza.Dodatkowo sama mysl pomiedzy oska a quattro nie powinna budzić wątpliwości co jest lepsze. Powodzenia !
Tu się nie zgodzę, akurat jest co porównywać.
Miałem b5 i b6 w 1.9 tdi. Wielkim plusem Tych silników jest ich zasięg w b6 1300 km na baku z butem w podłodze.
Kolejny plus to są bardzo ciche i nie drażniące w porównaniu do np 2.0 TDI . Pytanie czy po przesiadce na 3.0 tdi nie będzie głośniej.

Co do napędu Quattro to tutaj już lepiej miec do niego te 200PS

Ogólnie po przesiadce z 1.9 na 2.7 będziesz musiał się przyzwyczaić do trzymania auta na wyższych obrotach i tankowania co 300 - 400 km , jakiś większych kosztów eksploatacji nie powinieneś poczuć. Na LPG nie żałuj, i niech Ci je ktoś konkretny wystroi
Arthur
Posty: 72
Rejestracja: 2012-11-05, 13:48
Lokalizacja: krakow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arthur »

Lepszym rozwiazaniem jest A6ka z 4.2 do tego lpg jesli duzo latasz. Przy przesiadce z 1.9 na 2.7 nie poczujesz duzej roznicy na plus z racji momentu obrtowego w dieslu i wiekszej masy A6ki w quattro
Pasi
Posty: 183
Rejestracja: 2013-06-25, 17:44
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pasi »

4.2 napewno łatwiej załozyć podtlenek Gazu ;), 2,7 w allroadzie całkiem fajnie daje rade.
4.2 to fajny wolnnossący czołg.
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

ale pisanie że 1.9 vs 2.7 nie odczuje się różnicy ? to chyba ktoś nie jeździł 2.7....
charakterystyka tych silników jest tak różna nie wspominając o przełożeniach skrzyni biegów ? tu nie ma czego porównać
ośka z 400nm vs quattro z 400 nm ? na suchym może i jest co porównać ale na mokrym czy w zimie...c'mon panowie schodzimy na ziemię
z drugiej strony wytrzymałość konstrukcyjna + osprzęt
500 tysięcy przelotu na 1.9tdi ? ma co drugi nastoletni przywieziony z zachodu i widziałem co najmniej kilkadziesiąt takich samochodów na własne oczy - gdybym nie wiedział że na szafie 500tyś to bym nie uwierzył bo stan całkiem na +
500 tysięcy przelotu w 2.7 ? ja na własne oczy nie widziałem
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Faktycznie gaz mi się też nie uśmiecha ale jak się bardzo dużo jeździ to co innego poradzić... O 3.0 tdi wałkowałem temat pół roku... Rzeczywiście osiągi spalanie to bajka ale utrzymanie auta w stanie 100% sprawności silnika to jakaś pomyłka, a te poprawione jednostki to już poza moim zasięgiem... nie samym autem człowiek żyje...

Wracając do tematu... Z charakterystyk z hamowni wynikałoby że że 2.7T będzie podobnie się dźwigać, ciągnąć z dołu jak 1.9tdi? Mam racje?
Panowie pomijam tak oczywistą rzecz że jak się wkręci benzynę to wiadomo że z racji bardzo oczywistych rzeczy benzyna zje klekota, ale w normalnych typowych warunkach uważam że można te jednostki porównywać... Dizel ma bardzo gwałtowne przyrosty mocy w porównaniu do benzyny ale krótkie z racji obrotów, benzyna zaś przyspiesza o wiele wolniej ale dłużej ot cała filozofia ale znowu nie na temat ;-)

I teraz druga rzecz która słusznie zauważył kolega bracus chodzi mi o wytrzymałość.. Wiadomo że że dla starych tdi przebiegi 500 tyś km nie robią wrażenia o ile się dba o silnik ( mój ma około miliona), i jak przy takich warunkach sprawdzi się 2.7T? Wiem że jest to silnik starej generacji i czuję szansę że da radę jednak to są moje gdybania dla tego was o to pytam?

Wiadomo nawet w moim 1.9 czasem się coś popsuje lecz są to śmieszne usterki do samodzielnego usunięcia za śmieszne pieniążki... jakiś tam wężyk czasem pęknie... Z uwagi na złożoność konstrukcji a dokładniej na dostępność tych elementów czy po wymianie tych pierdół związanych z turbo też takie rzeczy lubią się dziać?
Ostatnio zmieniony 2013-09-10, 12:52 przez sahipp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

1.9 podobne do 2.7

charakterystyka podobna

nie odczujesz różnicy



coraz ciekawiej się dzieje. będę czekał na dalsze porównania tych dwóch silników. opisujcie swoje spostrzeżenia
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

buba ja Cie proszę bo ktoś pomyśli że ty tak na poważnie....
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
wujek 2pac
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-22, 23:22
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: wujek 2pac »

:-D
Lancia Fulvia Coupe
Renault 5
Fiat 126p
FSO Polonez
Audi Cabriolet
Audi S4
Audi RS4 B5 & B7
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

Bylem wielkim fanem 1,9 tdi, zjadłem na nich zęby i teraz jestem wielkim fanem 2,7 Bit i też na nich zjadłem zęby, wiec mogę coś na ten temat powiedzieć. Porównania niema żadnego oczywiście na korzyść 2,7, ani osiągi, ani dynamika, ani kultura pracy, ani dźwięk :) Poprostu nic !!! (aha zeby nie było 200 konne tdi nie pali też juz mało, pozatym w cięzkiej budzie typu passat czy A6 w quattro swoje opierdoli juz w seri) W Passacie 2,7 Bit (po sofcie 300+) na LPG zrobilem juz od wiosny ponad 20 tys km. teraz ostatnio długa trasa ponad 3 tys km w 3 dni. Spalanie u mnie od 17 - 21 litrów. Tylko ja chyba nie umiem poprostu wolno jeździć.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

bracus pisze:buba ja Cie proszę bo ktoś pomyśli że ty tak na poważnie....
to były wnioski z wcześniejszych postów a nie moje zdanie. zapomniałem zacytować ;-)

[ Dodano: 2013-09-10, 13:22 ]
aw69 pisze:Bylem wielkim fanem 1,9 tdi, zjadłem na nich zęby i teraz jestem wielkim fanem 2,7 Bit i też na nich zjadłem zęby, wiec mogę coś na ten temat powiedzieć. Porównania niema żadnego oczywiście na korzyść 2,7, ani osiągi, ani dynamika, ani kultura pracy, ani dźwięk :) Poprostu nic !!! (aha zeby nie było 200 konne tdi nie pali też juz mało, pozatym w cięzkiej budzie typu passat czy A6 w quattro swoje opierdoli juz w seri) W Passacie 2,7 Bit (po sofcie 300+) na LPG zrobilem juz od wiosny ponad 20 tys km. teraz ostatnio długa trasa ponad 3 tys km w 3 dni. Spalanie u mnie od 17 - 21 litrów. Tylko ja chyba nie umiem poprostu wolno jeździć.
pogadam z kosiniakiem i dostaniesz na urodziny kurs ecodrivingu :mrgreen:
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Kolego aw69 tak zgadzam się z Tobą po części 200konne tdi też swoje wciąga ale to temat rzeka bo masz na myśli pewnie pd-ka który już z natury więcej pali niż vp... Zresztą druga strona medalu faktycznie taka jest że przy korzystaniu z mocy to ta moc się nie bierze z powietrza...

To jak to w końcu z bT czy w granicach 0d 2000obr/min do tych 4000obr/min będzie podobnie jechał w a6 Q jak moje obecne lekkie a4 w oście , a nie ciężę jakiekolwiek inne audi? ;-)

I znów ta druga rzecz ;-) aby było brutalnie i dosadnie... Moim klekotem wale grube przebiegi i nie wiem jak silnik wygląda... ( w cudzysłowu oczywiście) i jak 2.7T sprawdzi się w podobnych warunkach tzn powiem to brutalnie jako wół roboczy hehe?

Co do sceptyków że porównywanie charakterystyk klekota i benzyny itp to podeśle ciekawego linka do lektury bo to naprawdę głęboki temat o tym czym jest moment obrotowy, konie mechaniczne i który parametr na co ma odpowiada ;-) stąd moje porównania ;-)
Zablokowany