Dziwne drgania kierownica

Moderatorzy: buba, Mod-Team

stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Dziwne drgania kierownica

Post autor: stefannurek »

Od pewnego czasu podczas jazdy powyzej dozwolonej predkosci pojawiaja sie drgania na kierownicy i przenosi sie to na caly samochod. Wykluczylem juz krzywe felgi. Przypadlosc ta ma miejsce na biegu jak i na jalowym. Jezeli przyspiesze powiedzmy do 120-130km/h powiedzmy od 80-90km/h zaczyna trzasc. wydaje mi sie ze zaczyna sie to jakby z prawej strony samochodu ale nie jestem pewien to tylko przypuszczenia.
Dodam ze jezeli chodzi o sprawnosc amortyzatorow oceniam na 0.5% a prawdopodobnie wiekszosc wahaczy jest do wymiany - czy to moze miec jakis wplyw na te drgania.
Moze koledzy beda tak mili i podpowiedza gdzie dlubnac co ja boli

Dzieki z gory
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

moze to głupie pytanie :) a śnieg nabity w felgi ? : :mrgreen:
Obrazek
stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stefannurek »

Dobre pytanie ale niestety to nie wina sniegu. Juz wczesniej zanim snieg spadl odczuwalem delikatne drgania ktore z czasem narastaly i kombinowalem z kolami ale niestety.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

do sprawdzenia :
- drążki kierownicze czy nie zużyte,
- amortyzatory czy nie zużyte,
- wachacze czy nie zużyte,
- tarcze czy nie pokrzywione,
- klocki czy nie zużyte,
- felgi czy nie krzywe i jak wyżej nie "nabite" śniegiem
- piasta czy nie krzywa
- łożysko w piaście czy nie ma luzów

sporo... :mrgreen:
Obrazek
pm-motorsport
Posty: 97
Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
Tytuł użytkownika: rajdy
Lokalizacja: z kołyski
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pm-motorsport »

Andrzej wiecej nie mozna sprawdzic a tak na powaznie gówne wachacze lub przegub wewnetrzny ten przy skrzyni.
stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stefannurek »

Drazkow - nie sprawdzalem
Amortyzatory - 0.5% skutecznosci ( ale nie sadze zeby przez nie tak sie dzialo
bo na asfalcie = maslo prowadzilem swe badania:) )
Wahacze - pewnie wiekszosc zuzytych
Tarcze - proste
Klocki - jak nowe
Felgi - sprawdzalem na 4 kompletach i samochod na kadym z nich zachowuje
sie tak samo. 1 kpl. byl prostowany i wywazany. Sniegu niet.
Piasta - nie sprawdzana
Lozysko w piascie - nie sprawdzane
Przegub - nie sprawdzany
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

generalnie czest przypadlosc w quattro i drżenie auta spowodowane jest skamielaniem smaru na przegubach na wale napędowym i na tylnym dyfrze. Dzieje się tak dlatego ze wydech wydziela duzo ciepła który jest w bliskiej odległości od przegubów....Z biegiem czasu smar w osłonach i w przegubach wysycha i wtedy przegub nie pracuje jak nalezy i zaczynają sie drgania....Taki temat przerabiał juz m. in. Kosiniak.
Obrazek
stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stefannurek »

Jakie firmy polecacie i gdzie najlepiej ( po kosztach ) zakupic ;
- przegub wewnetrzny
- koncowki drazka
- lozyska z piastami

dzieki za info z gory
Awatar użytkownika
CoLo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-02-02, 15:18
Lokalizacja: WWA - WJ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: CoLo »

Chcesz dobre ceny ? Zapytaj TOM77 z a4-klub.pl Chłopaczyna doradzi i w dobrej cenie sprzeda ;-)
1.8T with FP WHITE inside ;) AEB with ME 7.5
stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stefannurek »

Bylem u mechaniora posprawdzal wsio i powiedzial ze przegub wporzadku, lozyska tez.
Na prawej koncowce drazka sa luzy i na prawym gornym wahaczu i te czesci bede wymienial - ciekawe tylko czy to cos da.
pm-motorsport
Posty: 97
Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
Tytuł użytkownika: rajdy
Lokalizacja: z kołyski
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pm-motorsport »

Od górnych wachaczy może drgać tak jak pisałem wyżej. ;-)
kosiniak

Post autor: kosiniak »

od kazdego luzu moze drgac, skoro masz je zlokalizowane to pozostalo tylko usunac :)
stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stefannurek »

Dzieki za pomoc i mam nadzieje ze w srode rano zamkne juz ten temat:)

pozdro
stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stefannurek »

Wahacze wymienione te 2 co bylo trzeba wymienic, koncowki drazkow tez bylem zrobilem geometrie i nadal LIPA!! drga jak drgalo....
stefannurek
Posty: 110
Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stefannurek »

Jutro jestem umowiony na toczenie tarcz bo juz chyba zostalo wykluczone wszystko co przyczynialoby sie do tych drgan. Wykluczylem wczesniej ze to moze byc wina bicia tarcz poniewaz okolo 4 miesiecy temu zakladalem nowe zimmermanki wraz z nowymi klockami. Jezeli po tym zabiegu nie bedzie poprawy to moze ktos chce kupic zadbane s4?:)
ODPOWIEDZ