Dziwne drgania kierownica
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
Dziwne drgania kierownica
Od pewnego czasu podczas jazdy powyzej dozwolonej predkosci pojawiaja sie drgania na kierownicy i przenosi sie to na caly samochod. Wykluczylem juz krzywe felgi. Przypadlosc ta ma miejsce na biegu jak i na jalowym. Jezeli przyspiesze powiedzmy do 120-130km/h powiedzmy od 80-90km/h zaczyna trzasc. wydaje mi sie ze zaczyna sie to jakby z prawej strony samochodu ale nie jestem pewien to tylko przypuszczenia.
Dodam ze jezeli chodzi o sprawnosc amortyzatorow oceniam na 0.5% a prawdopodobnie wiekszosc wahaczy jest do wymiany - czy to moze miec jakis wplyw na te drgania.
Moze koledzy beda tak mili i podpowiedza gdzie dlubnac co ja boli
Dzieki z gory
Dodam ze jezeli chodzi o sprawnosc amortyzatorow oceniam na 0.5% a prawdopodobnie wiekszosc wahaczy jest do wymiany - czy to moze miec jakis wplyw na te drgania.
Moze koledzy beda tak mili i podpowiedza gdzie dlubnac co ja boli
Dzieki z gory
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
-
pm-motorsport
- Posty: 97
- Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
- Tytuł użytkownika: rajdy
- Lokalizacja: z kołyski
- Płeć:
- Kontakt:
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
Drazkow - nie sprawdzalem
Amortyzatory - 0.5% skutecznosci ( ale nie sadze zeby przez nie tak sie dzialo
bo na asfalcie = maslo prowadzilem swe badania:) )
Wahacze - pewnie wiekszosc zuzytych
Tarcze - proste
Klocki - jak nowe
Felgi - sprawdzalem na 4 kompletach i samochod na kadym z nich zachowuje
sie tak samo. 1 kpl. byl prostowany i wywazany. Sniegu niet.
Piasta - nie sprawdzana
Lozysko w piascie - nie sprawdzane
Przegub - nie sprawdzany
Amortyzatory - 0.5% skutecznosci ( ale nie sadze zeby przez nie tak sie dzialo
bo na asfalcie = maslo prowadzilem swe badania:) )
Wahacze - pewnie wiekszosc zuzytych
Tarcze - proste
Klocki - jak nowe
Felgi - sprawdzalem na 4 kompletach i samochod na kadym z nich zachowuje
sie tak samo. 1 kpl. byl prostowany i wywazany. Sniegu niet.
Piasta - nie sprawdzana
Lozysko w piascie - nie sprawdzane
Przegub - nie sprawdzany
generalnie czest przypadlosc w quattro i drżenie auta spowodowane jest skamielaniem smaru na przegubach na wale napędowym i na tylnym dyfrze. Dzieje się tak dlatego ze wydech wydziela duzo ciepła który jest w bliskiej odległości od przegubów....Z biegiem czasu smar w osłonach i w przegubach wysycha i wtedy przegub nie pracuje jak nalezy i zaczynają sie drgania....Taki temat przerabiał juz m. in. Kosiniak.
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
-
pm-motorsport
- Posty: 97
- Rejestracja: 2010-02-01, 21:36
- Tytuł użytkownika: rajdy
- Lokalizacja: z kołyski
- Płeć:
- Kontakt:
-
kosiniak
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
-
stefannurek
- Posty: 110
- Rejestracja: 2010-02-02, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Kontakt:
Jutro jestem umowiony na toczenie tarcz bo juz chyba zostalo wykluczone wszystko co przyczynialoby sie do tych drgan. Wykluczylem wczesniej ze to moze byc wina bicia tarcz poniewaz okolo 4 miesiecy temu zakladalem nowe zimmermanki wraz z nowymi klockami. Jezeli po tym zabiegu nie bedzie poprawy to moze ktos chce kupic zadbane s4?:)

