Gotowy soft / chip -WADY i ewentualne zalety
Gotowy soft / chip -WADY i ewentualne zalety
Witam, poważnie rozważam zakup gotowego chipa z tej aukcji:
http://allegro.pl/chiptuning-audi-s4-b5 ... 85800.html
Chciałbym wiedzieć jakie mogą być ewentualne zagrożenia i niedomagania dla mojego silnika,
Chciałbym nadmienić że sprzedający obiecał spersonalizować mapy pod mój setup czy to wogóle jest możliwe?
Czy główny problem polega na tym że ten chip jest niebezpieczny czy nie doskonały??
http://allegro.pl/chiptuning-audi-s4-b5 ... 85800.html
Chciałbym wiedzieć jakie mogą być ewentualne zagrożenia i niedomagania dla mojego silnika,
Chciałbym nadmienić że sprzedający obiecał spersonalizować mapy pod mój setup czy to wogóle jest możliwe?
Czy główny problem polega na tym że ten chip jest niebezpieczny czy nie doskonały??
gotowy soft/chip
zrób logi na serii wrzuć na forum a póżniej z wrzucony plikiem przez tego tunera.
cztery kółka
Daj se spokój, prościej będzie jak skopiujesz soft od auta o identycznym silniku i skrzyni, na pewno ktoś Ci to zrobi.
Zauważ że pół forum jeździ ostatnio na gotowcu Sporteca ale oni maja serię AGB i będą jeszcze na tym długo jeździć o ile będą dbać o wszystko w silniku jak DV i inne pierdoły.
Jeżeli masz zmienione turbo lub średnicę DP to już gotowiec się nie nada.
musiał byś pojechać na strojenie i zobaczyć na czym to polega żeby zrozumieć że takie zabawy w pseudo personalizację to jest pic na wodę.
Kolega w 1.8 T miał jakiś patent przylutowywany, auto darło nieziemsko ale tylko przez 1500 km i silnik do wymiany - stopił się w środku.
myślę że uszkodzenie turbin albo padnięcie silnika jest wystarczającym powodem żeby nie robić chipa z allegro.
Wg jak chcesz to zrobić nie wysyłając mu żadnych logów??
Pisałeś na Shoutboxie że masz hybrydy i że nie chcesz wyduszać ostatnich potów z auta tylko po co je kupowałeś? żeby tylko były i wpakować im soft z allegro?? a potem będziesz marudzić jak Ci hybrydy nie zjebały auta?
podsumowując masz hybrydy to jedź do kogoś konkretnego na soft
jak chcesz tani soft to tylko na seryjnym silniku i to skopiowany od kogoś kto ma identyczny silnik i skrzynię.
Zauważ że pół forum jeździ ostatnio na gotowcu Sporteca ale oni maja serię AGB i będą jeszcze na tym długo jeździć o ile będą dbać o wszystko w silniku jak DV i inne pierdoły.
Jeżeli masz zmienione turbo lub średnicę DP to już gotowiec się nie nada.
musiał byś pojechać na strojenie i zobaczyć na czym to polega żeby zrozumieć że takie zabawy w pseudo personalizację to jest pic na wodę.
Kolega w 1.8 T miał jakiś patent przylutowywany, auto darło nieziemsko ale tylko przez 1500 km i silnik do wymiany - stopił się w środku.
myślę że uszkodzenie turbin albo padnięcie silnika jest wystarczającym powodem żeby nie robić chipa z allegro.
Wg jak chcesz to zrobić nie wysyłając mu żadnych logów??
Pisałeś na Shoutboxie że masz hybrydy i że nie chcesz wyduszać ostatnich potów z auta tylko po co je kupowałeś? żeby tylko były i wpakować im soft z allegro?? a potem będziesz marudzić jak Ci hybrydy nie zjebały auta?
podsumowując masz hybrydy to jedź do kogoś konkretnego na soft
jak chcesz tani soft to tylko na seryjnym silniku i to skopiowany od kogoś kto ma identyczny silnik i skrzynię.
mik-17Widzisz, hybrydy kupiłem, ponieważ chcę auto podkręcić a nie jakoś radykalnie, jeżeli dobrze wyczytałem moce rzędu wielkości 320km/ 400nm+ da się wyciągnąć przy doładowaniu 1.0-1.1 bara i i dla hybryd będzie to raczej mniej męczące.
Zainteresowałem się tańszą alternatywą bo najzwyczajniej w świecie wysrałem się z kasy ogarniając silnik i jego peryferia a jednak chciałbym się zacząć tym cieszyć
Powiedz mi, jeśli mam w pełni sprawny osprzęt silnika, to turbiny mogą się wysypać z jakiegoś innego względu niż zbyt wysokie ciśnienie zadane?? które można kontrolować na zegarze i zweryfikować logując auto po chipie?? Ewentualne "stopienie"/ zatarcie silnika może wynikać jak mniemam ze złej temperatury spalania- czyli problem z mieszanką paliwowo powietrzną- komp nie wypluje w takiej sytuacji błędów?? nie będzie sie jakoś bronił?? nie wpadnie w tryb awaryjny??
arek, bardzo chętnie bym to zrobił, nawet z czystej ciekawości - żeby zobaczyć na ile rozjechał się soft po wymianie głowic i turbin, no i oczywiście żeby zobaczyć co ta kosteczka jest warta - będzie przestrogą dla innych.
Ale jest małe ale, o ile mechanikę ogarniam to szpec od kompów ze mnie jak z koziej dupy trąba, narazie to umiem podpiąć waga i skasować błędy, ale jeśli byłby ktoś z okolic Krakowa kto by mi pomógł zrobić logi to ja jestem w stanie zostać królikiem doświadczalnym
Zainteresowałem się tańszą alternatywą bo najzwyczajniej w świecie wysrałem się z kasy ogarniając silnik i jego peryferia a jednak chciałbym się zacząć tym cieszyć

Powiedz mi, jeśli mam w pełni sprawny osprzęt silnika, to turbiny mogą się wysypać z jakiegoś innego względu niż zbyt wysokie ciśnienie zadane?? które można kontrolować na zegarze i zweryfikować logując auto po chipie?? Ewentualne "stopienie"/ zatarcie silnika może wynikać jak mniemam ze złej temperatury spalania- czyli problem z mieszanką paliwowo powietrzną- komp nie wypluje w takiej sytuacji błędów?? nie będzie sie jakoś bronił?? nie wpadnie w tryb awaryjny??
arek, bardzo chętnie bym to zrobił, nawet z czystej ciekawości - żeby zobaczyć na ile rozjechał się soft po wymianie głowic i turbin, no i oczywiście żeby zobaczyć co ta kosteczka jest warta - będzie przestrogą dla innych.
Ale jest małe ale, o ile mechanikę ogarniam to szpec od kompów ze mnie jak z koziej dupy trąba, narazie to umiem podpiąć waga i skasować błędy, ale jeśli byłby ktoś z okolic Krakowa kto by mi pomógł zrobić logi to ja jestem w stanie zostać królikiem doświadczalnym

poczytaj:zwierz pisze:mik-17Widzisz, hybrydy kupiłem, ponieważ chcę auto podkręcić a nie jakoś radykalnie, jeżeli dobrze wyczytałem moce rzędu wielkości 320km/ 400nm+ da się wyciągnąć przy doładowaniu 1.0-1.1 bara i i dla hybryd będzie to raczej mniej męczące.
Zainteresowałem się tańszą alternatywą bo najzwyczajniej w świecie wysrałem się z kasy ogarniając silnik i jego peryferia a jednak chciałbym się zacząć tym cieszyć
Powiedz mi, jeśli mam w pełni sprawny osprzęt silnika, to turbiny mogą się wysypać z jakiegoś innego względu niż zbyt wysokie ciśnienie zadane?? które można kontrolować na zegarze i zweryfikować logując auto po chipie?? Ewentualne "stopienie"/ zatarcie silnika może wynikać jak mniemam ze złej temperatury spalania- czyli problem z mieszanką paliwowo powietrzną- komp nie wypluje w takiej sytuacji błędów?? nie będzie sie jakoś bronił?? nie wpadnie w tryb awaryjny??
arek, bardzo chętnie bym to zrobił, nawet z czystej ciekawości - żeby zobaczyć na ile rozjechał się soft po wymianie głowic i turbin, no i oczywiście żeby zobaczyć co ta kosteczka jest warta - będzie przestrogą dla innych.
Ale jest małe ale, o ile mechanikę ogarniam to szpec od kompów ze mnie jak z koziej dupy trąba, narazie to umiem podpiąć waga i skasować błędy, ale jeśli byłby ktoś z okolic Krakowa kto by mi pomógł zrobić logi to ja jestem w stanie zostać królikiem doświadczalnym
http://pl.turbolader.net/Technology/Usz ... zarki.aspx
nie jest powiedziane że kiepski chip może zniszczyć turbo, u kolegi w 1.8T po kiepskim chipie trochę części leżało w misce, cylindry były porysowane, tłoki nadtopione a turbo było ok.
Podsumowując silnik w pełni sprawny z kiepskim softem zajedziesz w moment.
GTO to czechowice dziedzice , witek to masz Rperformance kolo okecia na mineralnej http://www.rperformance.pl/ .

[quote="nosb"]GTO to czechowice dziedzice , witek to masz Rperformance kolo okecia na mineralnej http://www.rperformance.pl/ .[/quote]
Dzięki :) Zaraz do nich zadzwonię.
Dzięki :) Zaraz do nich zadzwonię.
Bez problemu, aczkolwiek ja Ci zalecam strojenie indywidualne bo każdy samochód ma inaczej zużyte turbiny i osprzęt i np strojeniem pod silnik można ugrać to że turbiny będą się szybciej budzić o ile stroiciel wie co ruszyć :)RRyb pisze:Czytając to co tu piszecie to nie ma co się bać na seryjnym zestawie gotowca sporteca, czy się myle?