Gotowy soft / chip -WADY i ewentualne zalety

Moderatorzy: buba, Mod-Team

zwierz
Posty: 19
Rejestracja: 2012-09-18, 18:23
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Kontakt:

Gotowy soft / chip -WADY i ewentualne zalety

Post autor: zwierz »

Witam, poważnie rozważam zakup gotowego chipa z tej aukcji:
http://allegro.pl/chiptuning-audi-s4-b5 ... 85800.html
Chciałbym wiedzieć jakie mogą być ewentualne zagrożenia i niedomagania dla mojego silnika,

Chciałbym nadmienić że sprzedający obiecał spersonalizować mapy pod mój setup czy to wogóle jest możliwe?

Czy główny problem polega na tym że ten chip jest niebezpieczny czy nie doskonały??
arek
Posty: 163
Rejestracja: 2011-03-07, 21:42
Lokalizacja: Świdnica
Płeć:
Kontakt:

gotowy soft/chip

Post autor: arek »

zrób logi na serii wrzuć na forum a póżniej z wrzucony plikiem przez tego tunera.
cztery kółka
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Daj se spokój, prościej będzie jak skopiujesz soft od auta o identycznym silniku i skrzyni, na pewno ktoś Ci to zrobi.

Zauważ że pół forum jeździ ostatnio na gotowcu Sporteca ale oni maja serię AGB i będą jeszcze na tym długo jeździć o ile będą dbać o wszystko w silniku jak DV i inne pierdoły.

Jeżeli masz zmienione turbo lub średnicę DP to już gotowiec się nie nada.
musiał byś pojechać na strojenie i zobaczyć na czym to polega żeby zrozumieć że takie zabawy w pseudo personalizację to jest pic na wodę.

Kolega w 1.8 T miał jakiś patent przylutowywany, auto darło nieziemsko ale tylko przez 1500 km i silnik do wymiany - stopił się w środku.
myślę że uszkodzenie turbin albo padnięcie silnika jest wystarczającym powodem żeby nie robić chipa z allegro.

Wg jak chcesz to zrobić nie wysyłając mu żadnych logów??
Pisałeś na Shoutboxie że masz hybrydy i że nie chcesz wyduszać ostatnich potów z auta tylko po co je kupowałeś? żeby tylko były i wpakować im soft z allegro?? a potem będziesz marudzić jak Ci hybrydy nie zjebały auta?

podsumowując masz hybrydy to jedź do kogoś konkretnego na soft
jak chcesz tani soft to tylko na seryjnym silniku i to skopiowany od kogoś kto ma identyczny silnik i skrzynię.
zwierz
Posty: 19
Rejestracja: 2012-09-18, 18:23
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Kontakt:

Post autor: zwierz »

mik-17Widzisz, hybrydy kupiłem, ponieważ chcę auto podkręcić a nie jakoś radykalnie, jeżeli dobrze wyczytałem moce rzędu wielkości 320km/ 400nm+ da się wyciągnąć przy doładowaniu 1.0-1.1 bara i i dla hybryd będzie to raczej mniej męczące.

Zainteresowałem się tańszą alternatywą bo najzwyczajniej w świecie wysrałem się z kasy ogarniając silnik i jego peryferia a jednak chciałbym się zacząć tym cieszyć ;-)

Powiedz mi, jeśli mam w pełni sprawny osprzęt silnika, to turbiny mogą się wysypać z jakiegoś innego względu niż zbyt wysokie ciśnienie zadane?? które można kontrolować na zegarze i zweryfikować logując auto po chipie?? Ewentualne "stopienie"/ zatarcie silnika może wynikać jak mniemam ze złej temperatury spalania- czyli problem z mieszanką paliwowo powietrzną- komp nie wypluje w takiej sytuacji błędów?? nie będzie sie jakoś bronił?? nie wpadnie w tryb awaryjny??


arek, bardzo chętnie bym to zrobił, nawet z czystej ciekawości - żeby zobaczyć na ile rozjechał się soft po wymianie głowic i turbin, no i oczywiście żeby zobaczyć co ta kosteczka jest warta - będzie przestrogą dla innych.

Ale jest małe ale, o ile mechanikę ogarniam to szpec od kompów ze mnie jak z koziej dupy trąba, narazie to umiem podpiąć waga i skasować błędy, ale jeśli byłby ktoś z okolic Krakowa kto by mi pomógł zrobić logi to ja jestem w stanie zostać królikiem doświadczalnym :-P
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

w krakowie i okolicach masz wiele firm z hamownią, podjedz,
lub dołóż siana i pojedz do kogoś kto to dobrze ogarnia jak GTO bo blisko lub Witek z Wa-wy
Obrazek
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

zwierz pisze:mik-17Widzisz, hybrydy kupiłem, ponieważ chcę auto podkręcić a nie jakoś radykalnie, jeżeli dobrze wyczytałem moce rzędu wielkości 320km/ 400nm+ da się wyciągnąć przy doładowaniu 1.0-1.1 bara i i dla hybryd będzie to raczej mniej męczące.

Zainteresowałem się tańszą alternatywą bo najzwyczajniej w świecie wysrałem się z kasy ogarniając silnik i jego peryferia a jednak chciałbym się zacząć tym cieszyć ;-)

Powiedz mi, jeśli mam w pełni sprawny osprzęt silnika, to turbiny mogą się wysypać z jakiegoś innego względu niż zbyt wysokie ciśnienie zadane?? które można kontrolować na zegarze i zweryfikować logując auto po chipie?? Ewentualne "stopienie"/ zatarcie silnika może wynikać jak mniemam ze złej temperatury spalania- czyli problem z mieszanką paliwowo powietrzną- komp nie wypluje w takiej sytuacji błędów?? nie będzie sie jakoś bronił?? nie wpadnie w tryb awaryjny??


arek, bardzo chętnie bym to zrobił, nawet z czystej ciekawości - żeby zobaczyć na ile rozjechał się soft po wymianie głowic i turbin, no i oczywiście żeby zobaczyć co ta kosteczka jest warta - będzie przestrogą dla innych.

Ale jest małe ale, o ile mechanikę ogarniam to szpec od kompów ze mnie jak z koziej dupy trąba, narazie to umiem podpiąć waga i skasować błędy, ale jeśli byłby ktoś z okolic Krakowa kto by mi pomógł zrobić logi to ja jestem w stanie zostać królikiem doświadczalnym :-P
poczytaj:
http://pl.turbolader.net/Technology/Usz ... zarki.aspx
nie jest powiedziane że kiepski chip może zniszczyć turbo, u kolegi w 1.8T po kiepskim chipie trochę części leżało w misce, cylindry były porysowane, tłoki nadtopione a turbo było ok.
Podsumowując silnik w pełni sprawny z kiepskim softem zajedziesz w moment.
zwierz
Posty: 19
Rejestracja: 2012-09-18, 18:23
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Kontakt:

Post autor: zwierz »

Dobra chłopaki tego mi było trzeba żeby się skutecznie zniechęcić :-/ Pozostaje poczekać parę miechów i odłożyć na strojenie
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Michal ale chlopaka wystraszyles :)

Jakbys mial seryjny silnik to nie widze problemu nie jedno auto z forum lata na gotowcu i sobie chwala :)

Jednak jak masz jakies hybrydy to raczej tylko strojenie :)

Plus taki ze gotowiec ~300 strojenie 1200 w gore.
Obrazek
kenpachi
Posty: 346
Rejestracja: 2014-06-24, 10:52
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kenpachi »

Cześć Panowie,

Czy moglibyście mi polecić jakiś warsztat do chip tuningu w okolicy Warszawy (mam S4 B5 avant)?

Czy GTO to jest Chojnacki? Jak się nazywa warsztat Witka? :)

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

GTO to czechowice dziedzice , witek to masz Rperformance kolo okecia na mineralnej http://www.rperformance.pl/ .
Obrazek
kenpachi
Posty: 346
Rejestracja: 2014-06-24, 10:52
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kenpachi »

[quote="nosb"]GTO to czechowice dziedzice , witek to masz Rperformance kolo okecia na mineralnej http://www.rperformance.pl/ .[/quote]
Dzięki :) Zaraz do nich zadzwonię.
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Czytając to co tu piszecie to nie ma co się bać na seryjnym zestawie gotowca sporteca, czy się myle?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
gregor10
Posty: 8
Rejestracja: 2013-06-15, 01:36
Lokalizacja: JASŁO
Kontakt:

Post autor: gregor10 »

RRyb pisze:Czytając to co tu piszecie to nie ma co się bać na seryjnym zestawie gotowca sporteca, czy się myle?
Bez problemu, aczkolwiek ja Ci zalecam strojenie indywidualne bo każdy samochód ma inaczej zużyte turbiny i osprzęt i np strojeniem pod silnik można ugrać to że turbiny będą się szybciej budzić o ile stroiciel wie co ruszyć :)
ODPOWIEDZ