Znajomy z USA zrobił przekładkę z skrzyni automata na manuala.
Wyciągne niebawem od niego więcej info. Jest u nas na forum
Z przekładki jest zadowolony, zmienił bo ori skrzynia się popsuła.
Trzyma moc, łagodnie zmienia biegi, moc nie jest w takim stopniu przekazywana, odczuwalna jak w manuallu...
RS6 nigdy nie jeździłem, wiem ze jest potwór, ale w manualu pewnie killer , który KRĘCI SUTY I URYWA CYCE
Od jakiegoś czasu właśnie chodzi mi po głowie nowy projekt czyli RS6 + manualna skrzynia.
Na zagranicznych stronach jest dość dużo tematów odnośnie swapa skrzyni. Niektórzy wkładają od 2.7bit, widziałem też RS4 B7. MTM z tego co widziałem wykorzystuje blok ze skrzynią S6 4.2 + customowe koło zamachowe na wzór tego z N/A. Wał w RS6 ma 10 otworów na koło zamachowe a S6 ma 8. Nie wiem jak reszta osprzętu po zmianie bloku, w sumie ciekawe jakby zostawić cały dół z N/A razem z wałem i założyć całą górę od RS6tki.
Kolejny problem - soft. Skoro te auta wychodziły tylko z automatem to na pewno nie da się w prosty sposób przekodować tylko typu skrzyni. Ciekawe kto by ogarnął kompa po takiej przekładce.
Może ma ktoś jakieś inne cenne informacje odnośnie automat --> manual ?
no ja słyszałem że się przymierzają do wsadzenia skrzyni z RS4 B7 do 1.8T więc wszystko da się zrobić. MRC chyba sprzedaje adaptery do skrzyń. Na racingforum widziałem zdjęcia już projektu w polsce więc kilka nocy spędzonych przed kompem i czegoś się dowiesz. Nie wiem jak wygląda sprawa ecu ale tam jest chyba osobny od skrzyni więc jak wyjmiesz bezpiecznik to przestanie działać
buba pisze:Nie wiem jak wygląda sprawa ecu ale tam jest chyba osobny od skrzyni więc jak wyjmiesz bezpiecznik to przestanie działać
To nie jest takie proste... Nawet w prostym TDI jak robisz swap z tipa na manual, to nie wystarczy sama zmiana ecu, czy softu w ecu, a co dopiero samo wywalenie kompa od skrzyni :)
Flyer pisze:
To nie jest takie proste... Nawet w prostym TDI jak robisz swap z tipa na manual, to nie wystarczy sama zmiana ecu, czy softu w ecu, a co dopiero samo wywalenie kompa od skrzyni :)
Zależy o jakim aucie piszesz. Robiłem zmianę z tipa na manuala w Borze i 0 problemów ale to jest proste auto.
W RS6 na pewno będzie dużo problemów elektronicznych / komunikacyjnych.
buba pisze:Nie wiem jak wygląda sprawa ecu ale tam jest chyba osobny od skrzyni więc jak wyjmiesz bezpiecznik to przestanie działać
To nie jest takie proste... Nawet w prostym TDI jak robisz swap z tipa na manual, to nie wystarczy sama zmiana ecu, czy softu w ecu, a co dopiero samo wywalenie kompa od skrzyni :)
z tym to akurat żartowałem. wiem że to gruba ingerencja w elektronikę
Kuman pisze:
To nie jest takie proste... Nawet w prostym TDI jak robisz swap z tipa na manual, to nie wystarczy sama zmiana ecu, czy softu w ecu, a co dopiero samo wywalenie kompa od skrzyni
Hm, ze 2 lata temu Nosb robil przekladke w A4 B5 Q z tipa na manuala u mojego brata i za cholere nie chcialo to jezdzic po zmianie ecu na wersje od manuala :) (kombinowal lacznie z kilkoma ecu) Inni tez mieli ten sam problem... Prawdopodobnie problem lezal w pompie wtryskowej, bo auto jezdzilo caly czas w trybie awaryjnym. Pomogla dopiero szybka wizyta u tunera, ktory w godzinke zalatwil temat :) - ale w czym byl problem nie mam bladego pojecia.
Tak sobie myślę czy dałoby radę podpasować zamach z Passata W8 albo VR5 - oba przykręcane na 10 śrub, ciekawe tylko czy otwory by się pokryły i czy osadzenie byłoby ok. W8 ma 240mm, VR5 w 4 bucie też.
Jestem wlascicielem wlasnie tego rs6 co jest na zdjeciach. Jesli ktos ma jakies pytania na temat zmiany skrzyni na manual ,postaram sie udzielic pomocy Nie jest to latwy project , trzeba miec troche cierpliwosci, ale tez nienajtrudniejszy.