pytanie do uzytkowników- 2.7 bt na lpg
S4 2,7 moc ok 300PS
instalacja brc z dwoma parownikami, butla w kole 45l gazu, spalanie ok15l (średnie butowanie) w trasie, więcej frajdy z jazdy +2-3l. Samochód zawsze uruchamia się na benzynie. osiągi takie same jak na benzynie.
poprzednia S4
jeden parownik genius max, wtryski keihin żółte, butla 65l w kole.
moc 280PS wszystko było ok.
Pozdrawiam
instalacja brc z dwoma parownikami, butla w kole 45l gazu, spalanie ok15l (średnie butowanie) w trasie, więcej frajdy z jazdy +2-3l. Samochód zawsze uruchamia się na benzynie. osiągi takie same jak na benzynie.
poprzednia S4
jeden parownik genius max, wtryski keihin żółte, butla 65l w kole.
moc 280PS wszystko było ok.
Pozdrawiam
Rozumiem ze "poprzednia S4" to znaczy poprzednia generacja C4warowny pisze:S4 2,7 moc ok 300PS
instalacja brc z dwoma parownikami, butla w kole 45l gazu, spalanie ok15l (średnie butowanie) w trasie, więcej frajdy z jazdy +2-3l. Samochód zawsze uruchamia się na benzynie. osiągi takie same jak na benzynie.
poprzednia S4
jeden parownik genius max, wtryski keihin żółte, butla 65l w kole.
moc 280PS wszystko było ok.
Pozdrawiam


Gdzie zakładałeś tę instalacje BRC

AUDI RS4 b5.
Probably the best RS4 in the world...
Probably the best RS4 in the world...
Co do fotek bagażnika po przeróbce postaram się coś wrzucic jak ogarnę boczek od nawigacji to będzie można foto zrobic. Na razie nie ma co tam zbytnio oglądać prawie tak jak w bmw e39 tylko aku jest po stronie kierowcy.
Ciepły start to taka bardzo fajna fukncja która oszczędza kolosalne ilości paliwa.
Wtryski benzynowe są umieszczone w kolektorze ssącym a nie w komorze spalania więc i tak mają chłodzenie przez przepływ powietrza wokół nich więc bym się o nie zbytnio nie martwił :) Stosunek jazdy LPG do PB u mnie wynosi 85%/15% więc i tak dużo...
napiszę jeszcze raz - Jeśli wszystkie korekty tj. od temperatury gazu i ciśnienia reduktora są wykonane poprawnie + dobre wtryskiwacze jak np. Hana i możemy odpalać auto z LPG
od 20* jeśli instalacja posiada taką funkcje. Ma to na celu wyeliminowanie zmian w korektach sterownika benzynowego - ma być tak jak na PB!
Czułe ECU benzynowe wychwyci każdą zmianę pomiędzy cylindrami widać to po korektach krótkich. Gdy odpalamy auto na benzynie i przełączamy na LPG przy słabo wyregulowanej instalacji podczas obserwacji korekt długo i krótkoterminowych ( 1 i 32 kanał chyba ;P )
widzimy zmiany na plus lub minus dodatkowo często zachwiania pracy silnika itp. Mój na zimnym nawet czasem zgasł i śmierdziało gazem gdy było okolice 0*C na zewnątrz. Wystarczyła mała korekta na minus i jest Idealnie. Do czego zmierzam... odpalanie z LPG powoduje to ,że silnik za każdym startem pracuje tak samo płynnie dzięki temu ma bardzo niskie korekty... dzięki temu nie cofa zapłonu... itd wkręca się ok ja nie widzę zmian gdy przełącze na PB więc jest dobrze. Dlatego każdą instalacje powinno się dostroić na zimnym silniku aby nie bylo rozjazdów map i najlepiej z podglądem na korekty. Nie ma wtedy problemów z uruchomieniem zimnego silnika i auto się nie mści :)
Co do instalacji BRC - znam 2 takie instalki w 1.8T i w obu co jakiś czas były drobne problemy. Stag wydaję mi się dużo pewniejszym rozwiązanie w dodatku nie jesteś uwiązany tylko do serwisu BRC. STAGA serwisuje każdy. Osób które ogarniają go powiedzmy w miarę przyzwoity sposób to 70% gazowników na rynku... Dochodzi możliwość podłączenia bluetooth i drobnej korekty jeśli chcemy samemu coś podłubać ;)
Stag ma w dodatku zawsze najlepszy stosunek cena/jakość!
Całkiem fajną alternatywą jest podobno TECH ale w moich kręgach nr1 to STAG
Mam 4 auta w rodzinie na LPG ,wszystkie na wtryskiwaczach HANA w żadnym nie było z nimi problemów. Testowałem już Matrixy,Valteki,BRC, i jak na razie tylko HANA!! Wszystko inne tylko udaje wtryskiwacze :)
pozdro
edit: ciekawostka moje wtryskiwacze LPG są cichsze niż te benzynowe...
Ciepły start to taka bardzo fajna fukncja która oszczędza kolosalne ilości paliwa.
Wtryski benzynowe są umieszczone w kolektorze ssącym a nie w komorze spalania więc i tak mają chłodzenie przez przepływ powietrza wokół nich więc bym się o nie zbytnio nie martwił :) Stosunek jazdy LPG do PB u mnie wynosi 85%/15% więc i tak dużo...
napiszę jeszcze raz - Jeśli wszystkie korekty tj. od temperatury gazu i ciśnienia reduktora są wykonane poprawnie + dobre wtryskiwacze jak np. Hana i możemy odpalać auto z LPG
od 20* jeśli instalacja posiada taką funkcje. Ma to na celu wyeliminowanie zmian w korektach sterownika benzynowego - ma być tak jak na PB!
Czułe ECU benzynowe wychwyci każdą zmianę pomiędzy cylindrami widać to po korektach krótkich. Gdy odpalamy auto na benzynie i przełączamy na LPG przy słabo wyregulowanej instalacji podczas obserwacji korekt długo i krótkoterminowych ( 1 i 32 kanał chyba ;P )
widzimy zmiany na plus lub minus dodatkowo często zachwiania pracy silnika itp. Mój na zimnym nawet czasem zgasł i śmierdziało gazem gdy było okolice 0*C na zewnątrz. Wystarczyła mała korekta na minus i jest Idealnie. Do czego zmierzam... odpalanie z LPG powoduje to ,że silnik za każdym startem pracuje tak samo płynnie dzięki temu ma bardzo niskie korekty... dzięki temu nie cofa zapłonu... itd wkręca się ok ja nie widzę zmian gdy przełącze na PB więc jest dobrze. Dlatego każdą instalacje powinno się dostroić na zimnym silniku aby nie bylo rozjazdów map i najlepiej z podglądem na korekty. Nie ma wtedy problemów z uruchomieniem zimnego silnika i auto się nie mści :)
Co do instalacji BRC - znam 2 takie instalki w 1.8T i w obu co jakiś czas były drobne problemy. Stag wydaję mi się dużo pewniejszym rozwiązanie w dodatku nie jesteś uwiązany tylko do serwisu BRC. STAGA serwisuje każdy. Osób które ogarniają go powiedzmy w miarę przyzwoity sposób to 70% gazowników na rynku... Dochodzi możliwość podłączenia bluetooth i drobnej korekty jeśli chcemy samemu coś podłubać ;)
Stag ma w dodatku zawsze najlepszy stosunek cena/jakość!
Całkiem fajną alternatywą jest podobno TECH ale w moich kręgach nr1 to STAG
Mam 4 auta w rodzinie na LPG ,wszystkie na wtryskiwaczach HANA w żadnym nie było z nimi problemów. Testowałem już Matrixy,Valteki,BRC, i jak na razie tylko HANA!! Wszystko inne tylko udaje wtryskiwacze :)
pozdro
edit: ciekawostka moje wtryskiwacze LPG są cichsze niż te benzynowe...

Kolosalne to znaczy ile w Twoim wypadkughost pisze:...Ciepły start to taka bardzo fajna funkcja która oszczędza kolosalne ilości paliwa....

Ale czy taki "ciepły start" oszczędza również silnik


Moim i nie tylko moim zdaniem nie

Mimo wszystko to jak ładnie opisałeś swoją instalacje w S4 świadczy iż była ona pieczołowicie dobrana i bardzo starannie zamontowana a nie tak jak w większości na szybko i byle jak

Sądząc po zdjęciu komory silnika widać, że estetyka szła w parze z jakością


A to cieszy

Mam nadzieje ze wlew gazu masz równie estetycznie zamontowany = schowany a nie tak jak


To dlaczego taka duża różnica w pojemności zbiorników na LPGarti@R1 pisze:S4 B5, kolega miał dwa, sedana poszedł na sprzedaz...



To ile wkońcu wchodzi LPG do zbiornika w b5warowny pisze:S4 2,7 moc ok 300PS
instalacja brc z dwoma parownikami, butla w kole 45l gazu, spalanie ok15l (średnie butowanie) w trasie, więcej frajdy z jazdy +2-3l. Samochód zawsze uruchamia się na benzynie. osiągi takie same jak na benzynie.
poprzednia S4
jeden parownik genius max, wtryski keihin żółte, butla 65l w kole.
moc 280PS wszystko było ok.
Pozdrawiam



AUDI RS4 b5.
Probably the best RS4 in the world...
Probably the best RS4 in the world...
U mnie też butla 50L wchodzi ok 42l, spalanie troszeczkę wyższe niż na PB ale to jest różnica 1 max 2 l na 100km, z mocą myślę że jak ktoś ma serie + program to przy dobrej instalce nie odczuję różnicy! nie mówię tu o upalaniu od 0 bo takowe o ile się zdarza to tylko na PB ale przy wartościach 100+ nie zauważyłem ubytku mocy/momentu.
Dziękuje Panowie za odpowiedzi. Czyli wszystko się mi teraz zgadza co kolega Warowny napisał
butla 65l brutto = butla 45 netto


butla 65l brutto = butla 45 netto

Buba Ty masz auto na LPGbuba pisze:te pojemnościo których piszecie to, że tak nazwę "brutto". Ja też mam chyba 65l bo zawsze tankuje ok 44l







AUDI RS4 b5.
Probably the best RS4 in the world...
Probably the best RS4 in the world...
A ja dzisiaj zrobiłem mały test. Zacząłem się zastanawiać czy podbiera benzin przy max obciażeniu. Wyjeździłem więc to co miałem w baku i w drogę:
http://www.youtube.com/watch?v=8mGQbyol ... e=youtu.be
Wiem że to mało profesjonalne ale czego się nie robi dla nauki i ludzkości. oczywiście auto zaraz zatankowałem żeby pompa na sucho nie chodziła i żeby koniobijcy się nie podniecali
Trochę nierówna droga więc trzęsie
http://www.youtube.com/watch?v=8mGQbyol ... e=youtu.be
Wiem że to mało profesjonalne ale czego się nie robi dla nauki i ludzkości. oczywiście auto zaraz zatankowałem żeby pompa na sucho nie chodziła i żeby koniobijcy się nie podniecali

Trochę nierówna droga więc trzęsie
