Jak rozpoznać że czujniki EGT są uszkodzone

Moderatorzy: buba, Mod-Team

miniekzgr
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-07, 00:29
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Jak rozpoznać że czujniki EGT są uszkodzone

Post autor: miniekzgr »

Witam!Poczytałem troche forum,ale w sumie nie znalazłem jak sprawdzić czy EGT są uszkodzone?oczywiście bez vaga.Eska ma chwiile,że jeździ jak marzenie,a po chwili traci połowe wigoru,po czym po chwili znowu "lata"..Mogę je rozkręcić/rozebrac??Aha i jeszcze o lokalizje tych czujników bym prosił.Dziekuję
Awatar użytkownika
killerwik
Posty: 149
Rejestracja: 2010-05-17, 10:08
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: killerwik »

Chyba najprosciej to z Vagiem, inaczej nie wiem czy sprawdzisz
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Nie ma możliwości bez vaga. czujniki masz pod Y za kolektorem ssacym. Takie dwa pudełka zapałek
Awatar użytkownika
ziut
Posty: 50
Rejestracja: 2010-06-28, 16:02
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ziut »

Jak ładuje 0,5 Bara to prawdopodobnie EGT choć może być wiele innych rzeczy... ale to jak masz zegar... jak nie masz zegara i kompa to nie sprawdzisz bez rozbierania EGT i mierzenia miernikiem podczas jazdy...

VAG prawdę Ci powie :)
miniekzgr
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-07, 00:29
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: miniekzgr »

w sumie to kolega mój ma vaga,ale chyba umiw tylko takie podstawowe rzeczy jak kasowanie błędów robić..A przez Vaga jak je sprawdzić??
W Mojej małej kolekcji :
Audi S2 coupe 2.2T--Audi s4 B5 avant--Golf mk3 GTI 20 Jahre--Golf mk2 GTD
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Pokaze blad potem napiszesz na forum jakie bledy i koledzy Ci pomoga to przetlumaczyc ;-) .
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

niech wrzuci autoscan i zobaczysz co wypluje
Awatar użytkownika
sokol22
Posty: 177
Rejestracja: 2011-03-21, 14:17
Lokalizacja: Norway
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sokol22 »

Ja u siebie zmienilem plytke egt i bylo git jeden dzien potem jak tylko doladowanie przekraczalo 0.9bara wpadala w tryb awaryjny pewny ze to druga plytka zmienilem i nic oczywiscie vaga sie podpic niechcialo az skoncu wczoraj znalazlem chwile czasu i co sonda lambda wiec niezawsze bedzie to egt
kosiniak

Post autor: kosiniak »

ziut pisze:Jak ładuje 0,5 Bara to prawdopodobnie EGT choć może być wiele innych rzeczy... ale to jak masz zegar... j
dokladnie, jak masz wskaznik boost to vag nie potrzebny :)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

nie wprowadzajcie w błąd chłopaka. Awarie czujnika egt sprawdzisz tylko pod vagiem, jesli jest uszkodzony - wywali błąd, dodatkowo jeśli masz nowszy sterownik silnika niż z końcówką "C", możesz podejrzeć temp. spalin w 112 kanale, obydwa czujniki powinny pokazywać 945 stopni na jałowych obr. To że obcina boost nie jest wyznacznikiem awari sondy EGT, moze to być bardzo wiele róznych przyczyn.
Obrazek
kosiniak

Post autor: kosiniak »

aw69 pisze:To że obcina boost nie jest wyznacznikiem awari sondy EGT, moze to być bardzo wiele róznych przyczyn.
zgadza sie, ale zakladajac ze wszystko inne ma sprawne, przy awarii czujnika bedzie wpadac w awaryjny i wtedy mozna wnioskowac ze wskaznika. Tyle ze tak jak mowie, musi miec 100% pewnosci ze wszystko inne dziala jak nalezy.
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

Nowszy sterownik ma koncowke 551 D z tego co pamietam a starszy koncowke C i to w D jest podglad.
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

będzie poprostu jeździł na korekcyjnej mapie po "actuatorze"

[ Dodano: 2012-06-11, 20:29 ]
Nowszy sterownik ma koncowke 551 D z tego co pamietam a starszy koncowke C i to w D jest podglad.
dokładnie tak
Obrazek
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

a czasem spalanie zwiększy się kilka litrów na setkę :-) to też wyznacznik EGT he he
Obrazek
miniekzgr
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-07, 00:29
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: miniekzgr »

a co bym jeszcze mógł sprawdzić poza tymi EGT?vaga będe miał w przyszłym tygodniu dopiero.Rozumiem,że VAG wypluje błąd podczas jazdy kiedy ta przerwa w doładowaniu się pojawi?Czyli dajmy na to że na biegu jałowym kiedy podłącze Vaga bedzie wszystko OK?.Bo raczej Dv-ki gdyby padły to byłby ciągły ubytek mocy,prawda?

I z góry dziękuje,że piszecie w miare jasno,jak jeszcze byście mi pisałi gdzie dany czujnik/sterownik się znajduje i jaki ma kolor było by suuuuper!
W Mojej małej kolekcji :
Audi S2 coupe 2.2T--Audi s4 B5 avant--Golf mk3 GTI 20 Jahre--Golf mk2 GTD
ODPOWIEDZ