RS6 C5 by Custom
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
- Lokalizacja: a-chów/b-b
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2018-08-21, 09:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Nie mam potwierdzenia że jest po sofcie ale tak chyba jest.
Jak konkretnie zmierzę czasy to będzie można coś oszacować lub zrobię pomiar na hamowni drogowej.
[ Dodano: 2020-10-29, 09:39 ]
będę jednak montował

przy okazji pytanie
wymieniać olej z filtrem na zestaw z ZF-a do 5hp24a
czy brać filtr oryginał + olej zf
[ Dodano: 2020-11-30, 12:15 ]
Kolejny update
samochód jest w kolejnej fazie dopieszczania i zbliżam się do wyczekiwanego datailingu z korektą lakieru
Wcześniej muszę naprawić pękniecie na dole zderzaka i zobaczę jak to wyjdzie w czasie.

na pierwszy ogień poszły hamulce tył - wymiana na ten sam rozmiar co fabryczny ale z małym modem poprawiającym ekonomikę wymiany ( zapożyczony z USA ale w lepszym wykonaniu)
Tracze 335x 22 + klocki brembo
Nowy lakier na zaciskach i jarzmach + nowe śruby :)

Poprzedniemu właścicielowi popsuła się gałka wybieraka skrzyni ( uszkodzony mechanizm w gałce ) więc zamiast kupić gałkę to wypatroszył wybierak z blokady przełączania trochę strach tym było jeździć :) choć pewnie nic by się nie stało ale wszystko ma działać.
Do wymiany kupiłem gałkę i wybierak i jak się okazuje trochę zabawy z tym było ponieważ trzeba zdemontować wał, wydech i osłony termiczne oraz tunel środkowy

przy okazji wymienione zostały sruby wału na nowe i nowe podkładki


Głównym tematem wizyty na serwisie była wymiana zaworu ciśnienia w skrzyni na zmodyfikowany.
Do operacji trzeba wyciągnąć część mechatroniki i wymienić zawór wraz z sprężyną.
Stary olej miał praktycznie idealny kolor ( wymieniany w maju 2019 )

Do wymiany oleju poszedł:
olej ZF
oryginalny filtr oleju Audi z uszczelniaczem
nowa uszczelka miski, korek i uszczelniacz przelewu

Zaraz po demontażu miski

mechatronika na stole


i ponownie zmontowane

Wszystkie czynności wraz z wymiana oleju zrobione z podręcznikiem napraw.
tak kręcąc sie pod samochodem te kilka dni raził mnie w oczy tylny stabilizator. Trochę ząb czasu go ugryzł więc zrobiłem z nim porządek.
Piaskowanie + lakierowanie i wymiana gum stabilizatora + łączniki

Może uda się w tym tygodniu wymienić końcówki wydechu na 150x95 :)
W najbliższym czasie do ogarnięcia
Geometria + wymiana wszystkich śrub
zderzak przedni do naprawy pęknięcia ( materiał PUR ) + lakier
Korekta lakieru i takie tam magiczne sztuczki :D
Tonowanie fotela kierowcy
Może ogarnę
Lakierowanie felg obecnie są w stanie dbd z małymi przetarciami.
Przedni spliter
Więc jak widać plan na zimę jest :

Jak konkretnie zmierzę czasy to będzie można coś oszacować lub zrobię pomiar na hamowni drogowej.
[ Dodano: 2020-10-29, 09:39 ]
będę jednak montował

przy okazji pytanie
wymieniać olej z filtrem na zestaw z ZF-a do 5hp24a
czy brać filtr oryginał + olej zf
[ Dodano: 2020-11-30, 12:15 ]
Kolejny update
samochód jest w kolejnej fazie dopieszczania i zbliżam się do wyczekiwanego datailingu z korektą lakieru
Wcześniej muszę naprawić pękniecie na dole zderzaka i zobaczę jak to wyjdzie w czasie.

na pierwszy ogień poszły hamulce tył - wymiana na ten sam rozmiar co fabryczny ale z małym modem poprawiającym ekonomikę wymiany ( zapożyczony z USA ale w lepszym wykonaniu)
Tracze 335x 22 + klocki brembo
Nowy lakier na zaciskach i jarzmach + nowe śruby :)

Poprzedniemu właścicielowi popsuła się gałka wybieraka skrzyni ( uszkodzony mechanizm w gałce ) więc zamiast kupić gałkę to wypatroszył wybierak z blokady przełączania trochę strach tym było jeździć :) choć pewnie nic by się nie stało ale wszystko ma działać.
Do wymiany kupiłem gałkę i wybierak i jak się okazuje trochę zabawy z tym było ponieważ trzeba zdemontować wał, wydech i osłony termiczne oraz tunel środkowy

przy okazji wymienione zostały sruby wału na nowe i nowe podkładki


Głównym tematem wizyty na serwisie była wymiana zaworu ciśnienia w skrzyni na zmodyfikowany.
Do operacji trzeba wyciągnąć część mechatroniki i wymienić zawór wraz z sprężyną.
Stary olej miał praktycznie idealny kolor ( wymieniany w maju 2019 )

Do wymiany oleju poszedł:
olej ZF
oryginalny filtr oleju Audi z uszczelniaczem
nowa uszczelka miski, korek i uszczelniacz przelewu

Zaraz po demontażu miski

mechatronika na stole


i ponownie zmontowane

Wszystkie czynności wraz z wymiana oleju zrobione z podręcznikiem napraw.
tak kręcąc sie pod samochodem te kilka dni raził mnie w oczy tylny stabilizator. Trochę ząb czasu go ugryzł więc zrobiłem z nim porządek.
Piaskowanie + lakierowanie i wymiana gum stabilizatora + łączniki

Może uda się w tym tygodniu wymienić końcówki wydechu na 150x95 :)
W najbliższym czasie do ogarnięcia
Geometria + wymiana wszystkich śrub
zderzak przedni do naprawy pęknięcia ( materiał PUR ) + lakier
Korekta lakieru i takie tam magiczne sztuczki :D
Tonowanie fotela kierowcy
Może ogarnę
Lakierowanie felg obecnie są w stanie dbd z małymi przetarciami.
Przedni spliter
Więc jak widać plan na zimę jest :


-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2015-06-04, 11:43
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2018-08-21, 09:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Na przyszłość revanol dobry tak jak motul na cenzura przepłacać byle specyfikacja się zgadzałacustomover pisze:tak z 50kmadrian1115 pisze:Jeździłeś już po wymianie tego wkładu skrzyni?
Mam odczucie że trochę bardziej miękko zmienia biegi ale uważam że powiem więcej jak przejadę z 500 km :)
s4 b5 avant
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2018-08-21, 09:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Różnica w cenie była na tyle znośna że kupiłem oem ZF-a choć ravenol jest pierwsza klasa olej :)AdrianBit pisze:Na przyszłość revanol dobry tak jak motul na cenzura przepłacać byle specyfikacja się zgadzała
Natomiast jeżeli zaszła zmiana w pracy skrzyni to po wymianie zaworu bo skrzynia ma 70000 przebiegu i w tamtym roku był wymieniany olej z filtrem ( zestaw zf-a )
Różnica pomiedzy zestawem ZF-a a oryginalnym zestawem jest w fitrze oleju.
Oryginalnym Filtr jest niższy o około 5mm a zdarza się że z zestawu zf-a trzeba podcinać filtr o wspomniane 5mm ( ja tez stary miałem podcięty )
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2018-08-21, 09:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2020-12-22, 07:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2018-08-21, 09:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Chyba pójdę w dobry wosk.
Często myje samochody i sprawia mi to przyjemność :)
Choć obecnie ceramiki też fajnie leżą i można ewentualnie kanapkę
[ Dodano: 2021-02-03, 13:24 ]
Jakby to napisać :) będę zmieniał samochód na taki jaki zona akceptuje bo na weekendowe wycieczki nie chciała Ryśkiem jeździć.
W zasadzie to stoi już w garażu i czeka w kolejne na duży serwis

Często myje samochody i sprawia mi to przyjemność :)
Choć obecnie ceramiki też fajnie leżą i można ewentualnie kanapkę
[ Dodano: 2021-02-03, 13:24 ]
Jakby to napisać :) będę zmieniał samochód na taki jaki zona akceptuje bo na weekendowe wycieczki nie chciała Ryśkiem jeździć.
W zasadzie to stoi już w garażu i czeka w kolejne na duży serwis

-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2018-08-21, 09:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Ogarnięte :)adamt pisze:siemanko, jak możesz zerknij w maila( w spamie będzie )
wybacz , że śmiecę tutaj ale pw mi nie przeszło do Ciebie , a mail tak
S8 na serwisie mimo że mały przebieg i rzetelny serwis w ASO to lista tematów i części końca niema.
Zawieszenie przód do wymiany kpl
Miechy pomimo regeneracji do poprawki ( stuka mechanicznie amortyzator)
Osłony przegubu 2 sztuki do wym
Kolektor do usunięcia klapy cena nowego zabija nawet po kosztach zakupu 12000
Nagar w głowicach
Hamulce przód +tył już na styku wymiany trzeba ogarnac
Uszczelniacz wału przód cieknie + uszczelniacz pod obudową filtra leju
Świece do wym ( kupione Denso)
Wtryski idą do sprawdzenia
Zawór rozdzielający pcv do wymiany
Olej filtry itp oczywiści nowe
Olej w skrzyni do wymiany wraz z filtrem.
Itp
Analizuje temat modów, o coś tam.mozna powalczyć.
Temat kolektora i usunięci klap przekazałem koledze z politechniki czy nie warto zrobić moda że sztywna długością kanałów
Zewnętrzny oil catch tank do przemyślenia bo system odm jest bardzo złożony w tym.silniku
Nie będę śmiecić Ryskowi bo się obrazu i focha walnie ;) więc niebawem pojawi się osobny temat s8
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2018-08-21, 09:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Znam wady tego silnika rozmawiałem również z działem techniki AUDI na ile się bać :) odpowiedzieli że w miarę do ogarnięciaprnit pisze:to nigdy nie był udany silnik w tym s8...na forum racingforum jest opis jak gosciu poleciał taki silnik w s6...dziwna decyzja zeby sie w to pakować...do tego brak mozliwosci zwiekszenia mocy a w takim ciężkim klocku i ze skrzynią tiptronic to auto wcale nie jest za szybkie...
Szkoda mi rozstawać się z Ryskiem i gdyby nie sytuacja nie kupiłbym S8.
Na chwilę obecna żona s8 akceptuje żeby gdziekolwiek pojechać a Ryśkiem nie chciała i tyle i jak mam mieć samochód którym będę tylko systematycznie na myjnie jeździł to skoda.
Nie jest to idealny samochód który mi pasuje ale dostałem o nim info pocztą pantoflową jest w fajnym stanie z dość niskim przebiegiem kupiony od osoby publicznej w Wawie.
Może w przyszłości RS4 B7, RS6 C6, na chwilę obecną zajmę się S8
- Pierwsza wada - klapki w kolektorze - usuwam + będzie program - wada podstawowa zawsze występująca - program raczej pomocniczo bo według sportmile usunięcie klap nie wpływa na moc i moment.
- Druga wada - longlife - przeglądy co 30000 zabijają ten motor z czasem. Niezależnie od tego wszystkie silniki od s8 są ponownie honowane żeby nie było zwiększonego tarcia jakie występowało w pierwszych s6 opisane w dokumentacji technicznej.
W mojej s8 138000 przebiegu przeglądy w ASO co 8 tyś
- Trzecia wada ( praktycznie nie odnotowane co najmniej w Polsce poza tym przypadkiem ) we wspomnianym poście na racingforum było wiele wątków w tym wątek pękniętej śruby korbowodu. ( śruby w 2014 roku zostały zastąpione w katalogu ETKA )
Sprawa generalnie śliska ale użytkownik wygrał pozew chyba w 2020 bo się okazało że samochód miał kilka razy cofany przebieg ( zaniedbania serwisowe i takie tam ) samochód miał prawie 300 tyś nalotu.
Historia dość medialna i zawsze przytaczana jeżeli mowa o 5.2 :)
- Czwarta wada - nagar w kanałach ssących ale to wszyscy wiedzą trzeba czyścić co 40 tyś i dolewać dodatek do paliwa ( tak zaleca producent silnika )
- Pozostałe wady - to zaniedbania serwisowe jak świece, cewki, wtryski czasem padają i jest wypadanie zapłonów, pcv i jego połączenia, interwał przebiegowy i jakośc oleju.
Czy to dużo - uważam że nie bo każdy motor ma swoje wady a problemy w 5.2 V10 wynikają w większości z serwisowania i to co kogo spotka w dużym stopniu zależy co kupi.
Co do wagi to jest taka sama jak w RS6 C5 :)