4.2 BBK wariatory

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

rampaw92
Posty: 34
Rejestracja: 2019-06-09, 18:20
Lokalizacja: Mikołów
Płeć:
Kontakt:

4.2 BBK wariatory

Post autor: rampaw92 »

Regenerował ktoś z was wariatory np w mehenker? Jakie wrazenia jak to działa?
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Ja regenerowałem u kolesia z OLX, niby profesjonalnie siętym zajmował, po zabiegu były gorsze niż przed :evil: Musiałem kupić kolejne. Na szczęście dopadłem w używce najnowszą ich rewizję na allegro, gdzie sprzedający rozkrecił je i zrobił zdjęcia wnętrza - były jak nowe, zero zużycia, więc wziąłem :-) nowe oringi weszły i po kłopocie, 1200 chyba dałem za obydwa. Warto poszukać, bo można dużo zaoszczędzić i bez kombinacji ze spawaniem i frezowaniem.
Na forum A4 jest też kolo co robi, plus taki, że po obróvce jakoś tam utwardza powierzchnię, ze się tak szybko niby nie wyciera.
rampaw92
Posty: 34
Rejestracja: 2019-06-09, 18:20
Lokalizacja: Mikołów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rampaw92 »

pawelosinski83 pisze:Ja regenerowałem u kolesia z OLX, niby profesjonalnie siętym zajmował, po zabiegu były gorsze niż przed :evil: Musiałem kupić kolejne. Na szczęście dopadłem w używce najnowszą ich rewizję na allegro, gdzie sprzedający rozkrecił je i zrobił zdjęcia wnętrza - były jak nowe, zero zużycia, więc wziąłem :-) nowe oringi weszły i po kłopocie, 1200 chyba dałem za obydwa. Warto poszukać, bo można dużo zaoszczędzić i bez kombinacji ze spawaniem i frezowaniem.
Na forum A4 jest też kolo co robi, plus taki, że po obróvce jakoś tam utwardza powierzchnię, ze się tak szybko niby nie wyciera.
Jakie miałeś objawy zużycia wariatorów ?
no to Ci się udało :D !
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

z mehenkera są ok. byłem tam osobiście, widziałem co i jak robi, rozmawiałem z facetem.

objaw zuzycia polega na tym ze nie ustawia Ci odpowiednio faz rozrządu. tzn że jak mają tam taką blokade która ma pod wpływem Ciśnienia oleju ma się zablokować to w większości jest wyrobiony ten otwór, i bolec albo nie zaskoczy albo sie ślizgnie. itp. podglądnij logi dynamiczne i będziesz widział ile w danym momencie powinno być a ile Ci ustawia. kolejną ważną rzeczą, żeby nie dłubać 2 razy są zawory sterujące. które potrafią podpierdalać, tak jak to było u mnie.

widze ze kupiles eske do remontu ;P ? a po moją nawet nikt nie dzwoni xD
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

schockvvave pisze: .....
widze ze kupiles eske do remontu ;P ? a po moją nawet nikt nie dzwoni xD
też byłem taki mądry i kupiłem tanią do roboty, bo nie bedę przepłacał... :lol: :lol: :lol:
Podwoiłem jej wartość w częściach w rok, potroiłem w 3 lata :evil: :evil: :evil:
sprzedając nie odzyskałem nawet kwoty zakupu

Co do wariatorów to na początku tylko klekoczą i w zasadzie tyle.. luz sam w sobie nie pododuje prawie żadnego przestawienia rozrządu, gorzej, jak gniazda w wariatorach są tak mocno wyrobione, ze bolec sie nie trzyma (to już skrajne przypadki, aczkolwiek znane) wtedy jest cyrk ;-)

zawory sterujące - prawda, prawda, też miałem przygody, że po nagrzaniu zapłony wypadały, bo się zawór przycinał i wariator się nie słuchał...
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

heh a ja nie kupiłem tanio a też dołozyłem sporo, przez co czuje się jeszcze gorzej jak wy xD
@pawel Ty sprzedałeś, a teraz koronakryzys i w ogóle dramat :P
@rampaw92 a jak kompresja xD ?
rampaw92
Posty: 34
Rejestracja: 2019-06-09, 18:20
Lokalizacja: Mikołów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rampaw92 »

Generalnie wkurzał mnie ten dzwięk przy odpalaniu i postanowiłem coś z tym zrobić :) czy auto do roboty, generalnie auto było zadbane zdecydowanie ponad przeciętnie... ale to taki silnik jak wszyscy dobrze wiemy. Jeden wariator miałem zauważalnie wyrobiony drugi praktycznie wcale.

Nie wiem nie sprawdzałem Oo
'
ale to ostatnia rzecz jaką robię :)
potem jeżdżę nawet jak mi korba bokiem wyjdzie :D

to dobrze podesłałem je tam na regenrację, teraz montaż i zobaczymy

PS też nie uważam żebym tanio kupił :) chociaż jak na wersję to całkiem rozsądna cena :)
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Sprawdź kompresję jak masz opcję bo jeśli będziesz wyjmował motor (o ile już go nie ma na stole) może okazać się, że pierścienie wołają o wymianę albo silnik po prostu trzeba uszczelnić. Kompresja na cylindrach to kluczowa rzecz w tym silniku obok rozrządu oczywiście, moim zdaniem.
Mechanikkosmita
Posty: 19
Rejestracja: 2020-01-17, 22:19
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mechanikkosmita »

Regenerowałem wariatory w mehenk...., odradzam i omijać szerokim łukiem! Koleś nie ma pojęcia



Nazwa firmy jest zatajona art.



Dzień 1:smiley:

WYSŁANIE TOWARU DO SPRAWDZENIA, Wariatory oraz podstawy wariatorów

Dzień 5 :rotfl:

Telefon z firmy Mehenk.. .z informacją że wariatory oraz podstawy do regeneracji.

Po 2 tygodniach przyszła paczka za pobraniem, kwota 2tyś złotych

Karton z logiem firmy, wizualnie wygląda profesjonalnie.

Wariatory i podstawy zapakowane profesjonalnie w foli bąbelkowej, z boku wizytówka oraz ulotka ,,dziękujemy że wybrałeś firmę Mehenk...,,

profeska prawda? też tak myślałem...

Naszła mnie myśl, sprawdzę ich pracę.

Na pierwszej linii ognia poszła podstawa wariatora, wypchnąłem tłoczek dwoma palcami, własnym oczom nie wierzę


wariator po 1.jpg

Wykonałem telefon do firmy Mehenk... w celu poinformowania ich że tuleja nie została wymieniona, miła pani sekretarka poprosiła o zdjęcia.

Po 5 minutach odzwoniła przepraszając że widocznie zaszła pomyłka ponieważ ktoś z pracowników przerzucił towar na wysyłkę (szkoda że nie zaszła pomyłka z Fakturą na 2000PLN)

Także nie rozbierałem kolejnych elementów i wysłałem ponownie do Mehenk....

Brak odpowiedzi przez dłuższy czas zmotywował mnie do wykonania telefonu, po setnym połączeniu w końcu ktoś odebrał i usłyszałem słowa właściciela.

-właściciel: Nie miał pan kompetencji rozbierania zregenerowanych rzeczy przez nas

-ja: Towar oznaczony flamastrem (zaplombowany) został przeze mnie nie ruszony zaś tuleje nie były oznaczone, poza tym mam prawo do skontrolowania waszej pracy

-właściciel: uszkodziłeś tuleje i będzie naliczona kwota za ponowną wymianę.

Po czym się rozłączył, i to koniec jakiegokolwiek kontaktu z tą firmą.

Po miesiącu otrzymałem paczkę ponownie również za pobraniem:co:

Paczka nie została przeze mnie odebrana, pojechałem osobiście do tej firmy robiąc prawie 800km w obie strony

:read:Szukałem pod danym adresem tej działalności, widzę garaże blaszane w jednym ciągu, myjnia samochodowa, tapicer, i mehenk...

To jest Mehenk..?:unsure: Hala blaszana 60m2 w środku regał na wysyłki stolik mała tokareczka, prasa hydrauliczna.

DIALOG pracownik vs ja

- ja: dzień dobry, pokażę panu zdjęcie i proszę o opinie czy tą tuleję należy wymienić

-pracownik: tak ponieważ tuleja jest wyeksploatowana

- ja: zatem chciałbym porozmawiać z właścicielem

DIALOG właściciel vs ja

- ja: proszę pana przyjechałem do pana setki kilometrów w celu pokazania panewki z samochodu który zrobił 300tyś km i pokazania zdjęcia tulei waszej po regeneracji

-co usłyszałem od właściciela uwaga... JEST PAN CHORY PSYCHICZNIE ?

Według właściciela firmy który nazywa siebie inżynierem, środek czyli tłoczek nie kręci się w tulei bo to nie jest część ruchoma.....

Po rozmowie widać że nie ma pojęcia o czym mówi.

Czyli okazuje się że wariator podczas pracy sinika też się nie kręci a z nim tuleja podstawy wariatora:grin: ? wał korbowy też?

Po dłuższej debacie właściciel wezwał policje.



Podstawa wariatora po odebraniu 2 raz wygląda tak

wariator po.jpgsNie polecam! jes

Nie polecam

Jest to moja opinia i z chęcią posłucham waszych.

ten sam post ze zdjęciami na stronie
https://a4-klub.pl/topic/467636-uwaga-n ... nt-5565245
Ostatnio zmieniony 2021-12-11, 23:42 przez Mechanikkosmita, łącznie zmieniany 1 raz.
rzeczy niemożliwe robię od ręki, na cuda trzeba chwilę poczekać
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

tak jak pisalem mialem z nim styczność osobiście. też próbował ze mnie zrobić głupa że coś wpadło do kanału olejowego i zatkało bad przytkało otwór w zaworze sterujacym i jeszce coś w wariatorze.

niestety nie wpadłem na pomysł rozebrania tej obudowy, bo mówiąc podstawa masz na myśli obudowę>
także jak widać ciągle zostają tylko ori do kupienia
nawet u profesora chrisa pokazal sie ten temat tylko ze z bmw i vanosem i też chris potwierdził że lipa. a to że mowa o tej firmie wynika iż na filmie widać koło z ich nazwą..


jedyne z czym się nie zgodze to opis tej hali.. nie ważna jest powierzchnia i takie sprawy. moglby i w szopie robić. Najwazniejsze czy ma pojecie... jak widać niestety.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

A u mnie motor właśnie osiadł w budzie, a regenerowałem wszystko w mehenkerze... :roll:
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

Wizard, to zdasz relację ;-)
Mechanikkosmita
Posty: 19
Rejestracja: 2020-01-17, 22:19
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mechanikkosmita »

Zgadza się można robić i w budzie oby było pojęcie, napisałem o tym bo przez telefon z sekretarką usłyszałem że są wielką firmą mają potężne maszyny hale itp :)

Tuleja w obudowie jest zrobiona z miękkiego aluminium dlatego to nie wytrzyma długo

co do filmiku profesora Chrisa na temat mehenk.. możesz podesłać linka :)
rzeczy niemożliwe robię od ręki, na cuda trzeba chwilę poczekać
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Niestety potwierdzam słowa mechanikakosmity. Auto wczoraj odpalone i wyrzygało stały błąd jednego fazatora. Były w nich popękane obudowy, dostałem miesiąc temu telefon że powinno się je zrobić i dodatkowy koszt to 800 zł. Myślę sobie okey, jak robić to tylko raz. I teraz silnik w budzie, chodzi i mam ten błąd. Dzisiaj będziemy dzwonić do mehenkera z reklamacją i pewnie usłyszę, że proszę odesłać... A nie mogę sobie pozwolić na kolejny przestój. Także bajeczka. :evil:

Jeszcze jedno - podłączyliśmy vcdsa i w banku 093 nic się nie pokazuje. Ktoś wie o co chodzi?
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Jak nic się nie pokazuje to rozrząd rozjechany bardziej niż maksimum, czyli 15 stopni
Tak miałem, jak mi strzelił i wsypał się do miski ślizg z jednej strony przy pekniętym środkowym.
ODPOWIEDZ