Koło zamachowe (jednomas) S4 B5 + sprzęgło LuK RS4 B5

Moderatorzy: buba, Mod-Team

RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Koło zamachowe (jednomas) S4 B5 + sprzęgło LuK RS4 B5

Post autor: RobertZ1993 »

Cześć!

W ciągu ostatniego pół roku 3 razy zrzucałem skrzynię:
- 1: wymiana fabrycznego DKZ po przebiegu 290k km - wymiana na nowe LuK
- 2: wymiana DKZ z LuK'a (stukało przy gaszeniu) - producent uznał gwarancję, wymienił na nowe
- 3: wymiana DKZ z LuK'a (po 2000 km zaczęło stukać przy gaszeniu) - aktualnie założone

Czeka mnie to po raz kolejny w najbliższym czasie...

Za pierwszym razem ogarnąłem wszystkie "okoliczne" sprawunki typu: wysprzęglik, pompa sprzęgła, łożysko oporowe, łąpę, łożysko igiełkowe, śruby, docisk i tarcza sprzęgłowa z RS4.

Mam już dość wyrzucania siana na rwanie skrzyni i podmiankę kolejnego DKZ z nadzieją, że tym razem będzie ok.
Czas na jednomas...

Auta używam na co dzień, okazyjne jakieś ćwiartki.
Miałoby to jeździć z zestawem sprzęgła RS4 (dociskiem + tarcza) z LuK'a.
Czy zestaw sprzęgła j.w. z jednomasem nada się do użytkowania DD?
Nie występują jakieś niepożądane efekty?

Jaki jednomas polecacie, brać gotowe od SID'a (TTV Racing), czy strugać coś u Ali23 (z RF) albo Otoczaka? Może dorwać jakiś używany dwumas i zrobić, zaspawać go i wyważyć (nie zależy mi na zejściu z masy zamachu, jedynie na bezdźwięcznej i bezproblemowej eksploatacji)?
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi kołami zamachowymi?

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam, Robert
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Jednomas nadaje sie w zupelnosci jako daily.Ja u siebie mam jednomas Fidanzy i uzywam go juz z 7-8 lat i git.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

A ja jeżdzę 6 lat dalej na ori dwumasie :D
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

luk448 pisze:Jednomas nadaje sie w zupelnosci jako daily.Ja u siebie mam jednomas Fidanzy i uzywam go juz z 7-8 lat i git.
Czy występują u Ciebie jakieś "efekty uboczne", typu wibracje, hałasowanie, z jakim sprzęgłem je użytkujesz?
emay pisze:A ja jeżdzę 6 lat dalej na ori dwumasie :D
Moje wytrzymało od '99 do ubiegłej zimy, wiele bym dał, żeby jeszcze bezproblemowo podziałało :D Poprzedni właściciele za bardzo "emerycili" moją eSkę xD
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

wiecie co, smutny przez was jestem :P
Mój obecny dwumas wytrzymuje upalanie i strzały z procedury, jedynie przy ruszaniu na zimnym potrafi poszarpywać. No i chciałem wlozyć nówke z nadzieją, że przestanie szarpać i parenaście tys km przejeżdze :P
Może trzeba poszukać jakiegoś leżaka magazynowego, jeżeli aż tak drastycznie spadła ich jakość?
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Pierwszy, który przyszedł miał datę 2018, obecny 2019 :/
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

RobertZ1993, nic takiego nie występuje Docisk i spiek Zrobił Radzik, całość od podstaw.
RotS4
Posty: 110
Rejestracja: 2017-07-07, 12:09
Lokalizacja: WAW
Kontakt:

Post autor: RotS4 »

mam jednomas ze sprzęgłem od Lamika i niestety wozi budą jak k...ie cyce - do hardkoru tak, na daily nie.
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

https://www.youtube.com/watch?v=fdNq1YR_x8c - tak tylko zostawie :P

Ale to teraz nie wiem, czy mam ryzykować z nowym dwumasem, czy pogodzić się z tym poszarpywaniem. O ile przed montażem jeszcze coś wyjdzie to spoko, ale rwać skrzynie znowu...
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Przed montażem możesz sprawdzić jaki ma luz, ale nie jest wcale powiedziane, że w krótkim czasie nie zacznie naparzać.

Z tym poszarpywaniem, to sprawdź sobie łapę i gumy na dyfrze, u mnie pomogło ;)



Powtarza mi się sytuacja jaką miałem w A3 z DSG, nowy zestaw sprzęgieł (z ASO, bo nikt tego nie produkuje) + dwumas używka ori w dobrym stanie załatwiła sprawę.
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

No z tym luizem to neistety :( Strzał ze sprzęgła i może znowu sie zepsuć.

poduchę dyfra chyba emtees u mniie robił. Jak autem nie ruszam od razu a wpierw zagrzeje motor, to tez szarpanie jest duzo mniejsze, także wątpie w dyfer, ale zerknę.

A może by zapytać jakiejś firmy regenerującej (pierwsza z brzegu - https://avantiregeneracja.pl/ ) co oni o tym sądzą? Może znają problem słabych nowych egzemplarzy i mają jakiś patent.
ODPOWIEDZ