Naprawa silnika/skrzyni biegów RS6 C5

Moderatorzy: buba, Mod-Team

krzysiek1975
Posty: 8
Rejestracja: 2015-04-18, 21:34
Lokalizacja: kraków
Płeć:
Kontakt:

Naprawa silnika/skrzyni biegów RS6 C5

Post autor: krzysiek1975 »

Witam,
jak wielu i mnie dopadło :)
Uszkodziła się skrzynia biegów, została "ogarnięta", ale o tym później.
Przy okazji skrzyni miała być zrobiona kosmetyka przy silniku: rozrząd, termostat, uszczelniacz wału, a skończyło się na nowych z ASO kolektorach wydechowych, rdzeniach turbin BORG-WARNER oraz nastawnikach rozrządu. I tu jest PROBLEM. Stary nastawnik w lewej głowicy przy około 1300 obr. przy załączaniu i okoł 1000 obr. wyłączaniu nastawnika delikatnie terkotał. Nowy z ASO robi dokładnie tak samo. Gdzie szukać problemu czy może ten typ tak ma ? Samochód ma 155 tkm prawdziwego przebiegu.
Pozdrawiam,
Krzysiek
krzysiek1975
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Łańcuch zmieniałeś?

Sprawdź ciśnienie oleju.
krzysiek1975
Posty: 8
Rejestracja: 2015-04-18, 21:34
Lokalizacja: kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: krzysiek1975 »

Łańcuchów nie zmieniałem, ale jest okazja się im jeszcze raz przyglądnąć. Ciśnienia oleju nie mierzyłem. Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to w RS-ach jest jakiś problem ? Bo z tego co udało mi się dowiedzieć, to ponoć to grzechotanie występuje tylko w RS. Przy ustawianiu rozrządu znaki na obu wałkach w jednej i drugiej głowicy były idealnie.
krzysiek1975
kubawd
Posty: 34
Rejestracja: 2016-01-21, 17:13
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kubawd »

W RS6 mojego ojca jest dokładnie to samo. W kilku RS6, które w przeszłości oglądałem też to występowało. Na zagranicznych forach można znaleźć mnóstwo tematów o tym grzechotaniu przy ok. 1300 obr. My wyszliśmy z założenia że skoro rozrząd jest dobrze ustawiony i nastawniki pracują prawidłowo, to nie będziemy tego ruszać.
krzysiek1975
Posty: 8
Rejestracja: 2015-04-18, 21:34
Lokalizacja: kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: krzysiek1975 »

Czyli coś w tym jest, że "ten typ tak ma". Mam przynajmniej nowe nastawniki. Jeśli uda mi się coś więcej ustalić, podzielę się wiedzą .
krzysiek1975
Arthur
Posty: 72
Rejestracja: 2012-11-05, 13:48
Lokalizacja: krakow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arthur »

Co za bezsens zakładać nastawniki za ponad 6 kola i zostawić stare łańcuszki, gdzie nowe kosztują po 300 zl. Sprawdź jeszcze wiązkę do nastawników, bo już miałem przypadki ze był problem ze spadkiem napięcia.
quattro-service.pl
krzysiek1975
Posty: 8
Rejestracja: 2015-04-18, 21:34
Lokalizacja: kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: krzysiek1975 »

Jutro będą sprawdzone łańcuchy. Sterowanie działało dobrze, sprawdzałem na oscyloskopie jak to wygląda i OK.
krzysiek1975
rs4wagon
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-05, 10:03
Lokalizacja: tbu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rs4wagon »

stare nastawniki mozesz chcesz sprzedac?
ODPOWIEDZ