Zakup Audi R8 V10 Type 42

4.2 V8 / 5.0 V10

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Foinix
Posty: 8
Rejestracja: 2020-06-29, 16:55
Lokalizacja: Killhult
Płeć:
Kontakt:

Zakup Audi R8 V10 Type 42

Post autor: Foinix »

Hej!

Jestem na kupnie Audi R8 i w związku z tym mam kilka pytań do pasjonatów Audi :)

Decyzja już zapadła i w grę wchodzi tylko i wyłącznie V10, rocznik raczej przedlift czyli do 2012 z sekwencyjną skrzynią R-Tronic.

1. Silnik
- Standardowo syf w kolektorze i problematyczne klapki jak we wszystkich FSI ?
- Coś jeszcze powinienem wiedzieć ?
- Panewki rozrząd ?
- Przy jakim przebiegu zainteresować się czyszczeniem kolektora ?
- Czy to prawda że silnik Audi na standardowym sofcie jest zdławiony w taki sposób że przepustnica nie otwiera się na 100% przy wysokich obrotach ? (zabieg marketingowy żeby R8 nie było szybsze od Lamborghini)

2. Skrzynia
- Problemy z hydrauliką albo sterowaniem ?
- Czy jest wymagana adaptacja sprzegła ? Jeśli tak to jakie oprogramowanie to obsłuży ?

3. Zawieszenie
- Czy regenerować Magnetic Ride jak już się wyleje czy zmienić lepiej na gwint bo po regeneracji znowu się wyleje ?

Chyba narazie tyle... Mam nadzieje że mi wybaczycie tę listę pytań, ale nie mam kogo innego pytać :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2021-04-09, 16:56 przez Foinix, łącznie zmieniany 1 raz.
Arturro385
Posty: 4
Rejestracja: 2020-05-21, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Arturro385 »

Kup se golfa R 32. Trzyma moc lepiej jedzie nie ma problemów opisanych przez ciebie
Foinix
Posty: 8
Rejestracja: 2020-06-29, 16:55
Lokalizacja: Killhult
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Foinix »

Dziękuję za radę i twoje spostrzeżenia, ale jednak wolę R8
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

zakładam że chcesz zakupić R8 z przebiegami +80 tyś km bo te bolączki występują przy tych przebiegach
80 tyś km dla R8 to tak jakby inne auto miało 150-160 tyś już
Skrzynia działa jakby była zepsuta, taki urok pierwszych aut na rynku z skrzynią w tyle
nie patrzeć na to bo auto i tak do lansu, demona prędkości z niego nie zrobisz, chyba że na autostradzie
koszt zawieszenia to kilkanaście tyś zł
Warunkowo wydech do zmiany, auto ma go być słychać i widać
Obrazek
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

zrobisz demona prędkości instalując twin turbo.
Foinix
Posty: 8
Rejestracja: 2020-06-29, 16:55
Lokalizacja: Killhult
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Foinix »

Demon prędkości... Zawsze znajdzie się ktoś szybszy... Dla mne wystarczają te niecałe 4 sec do 100 i niecałe 10 sec do 200. Auto ma dawać radość z jazdy.

Szukam auta z przebiegiem max 50 tys.

W poprzedni weekend jeździłem jednym egzemplarzem z przebiegiem 37 tys. z wydechem Capristo i być może właśnie je kupię...

Co do syfu w kolektorze to słyszałem że już przy 50 tys. trzeba to czyścić.

Magnetic Ride potrafi się wylać od samego stania, nie zaleznie od przebiegu. Podejrzewam że problem jest z uszczelniaczami. Więc wole się nastawić na to że w kazdej chwili będzie do roboty...

Jeśli skrzynia działa jak zepsuta przy 80 tys. to pewnie znaczy że nikt dawno nie robił adaptacji sprzegła. Wielu ludzi nie wie nawet o takiej procedurze.
przemek530d
Posty: 135
Rejestracja: 2013-03-11, 10:05
Lokalizacja: a-chów/b-b
Płeć:
Kontakt:

Post autor: przemek530d »

skąd info że poniżej 10s do 200? wg zeperfs min. poniżej 13s do 200
Foinix
Posty: 8
Rejestracja: 2020-06-29, 16:55
Lokalizacja: Killhult
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Foinix »

przemek530d pisze:skąd info że poniżej 10s do 200? wg zeperfs min. poniżej 13s do 200
mój błąd, polift 550 hp z S-tronik robi 10.2

9.1 robi dopiero druga generacja

przedlift ma mniej koni i nieco wolniejszą skrzynię, ale można sporo to poprawić odpowiednim softem, zarówno skrzynie jak i moc

ale tak jak napisałem... prędkość nie jest dla mnie priorytetem.... fajnie jakby ktoś potrafił odpowiedzieć na moje pytania z pierwszego posta :idea:

[ Dodano: 2021-04-07, 13:14 ]
Poszukiwania trochę trwały... Ostatecznie początkiem grudnia w szopie zaparkowało V10 Plus z końca 2012 roku

W efekcie, brak problemów z zawieszeniem bo jest konwencjonalne :)
S-tronic mam nadzieje będzie działać bezproblemowo... W ostatni weekend wymieniony filtr i olej...

Pozostaje zmienić wydech :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2021-04-09, 16:57 przez Foinix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

dawaj fote nie pierdol :mrgreen:
Foinix
Posty: 8
Rejestracja: 2020-06-29, 16:55
Lokalizacja: Killhult
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Foinix »

Proszę...

Z widocznych zmian to zaraz po zakupie obszyłem kierownicę i ręczny w alkantare...

Z niewidocznych... Ostatnio zrobiłem konwersje na RWD

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
mistrzu.wodzu
Posty: 31
Rejestracja: 2019-01-19, 20:51
Lokalizacja: B-B
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mistrzu.wodzu »

Piękna sztuka.
Przebieg i stan - miodzio :)
Foinix
Posty: 8
Rejestracja: 2020-06-29, 16:55
Lokalizacja: Killhult
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Foinix »

fajnie że się podoba...

naszukałem się :D
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Bardzo dobrze zadbany egzemplarz, pogratulać. Czy przy okazji konwersji robiłeś może pomiary przed i po ? Jak mocno zmniejszyla sie strata mocy przenoszona na kola ? :roll:
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

ładna sztuka, mi brakuje V10 ;-)
Obrazek
Foinix
Posty: 8
Rejestracja: 2020-06-29, 16:55
Lokalizacja: Killhult
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Foinix »

emay pisze:Czy przy okazji konwersji robiłeś może pomiary przed i po ? Jak mocno zmniejszyla sie strata mocy przenoszona na kola ? :roll:
Aż tak bardzo nie wnikałem. Myślę najlepszym weryfikatorem będzie sprawdzenie czasów 100 - 200.

Niestety przed konwersją też nie sprawdzałem czasów, więc muszę się oprzeć o dane fabryczne.

Ogólnie to kupiłem auto 5 grudnia. Prawie na Mikołajki :D
Wróciłem do domu po 300 km trasie z dużym szczęściem do okna pogodowego. Było powyżej 0 i bez śniegu na drodze. I to była moja pierwsza i ostatnia podróż "Quattro".

Z garażu auto wyjechało dopiero teraz początkiem kwietnia. Odrazu pojechałem na serwis wymienić oleje i filtry i zrobić konwersję na RWD.

Plus jest tego taki że od początku uczę się żyć z RWD.

13 lat jeździłem BMW (nadal jeżdżę czasem bo żona ma) w tym różnymi modelami M3. Ale jazda z centralnie umieszczony V10 różni się od wszystkiego innego.
ODPOWIEDZ