S6 C5 - problem z silnikiem (?)

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

S6 C5 - problem z silnikiem (?)

Post autor: lllbAZ »

Główny użytkownik naszej eSy, czyli moja żona z dość wprawnym uchem dziś zaczęła żalić sie na grzechotania/cykanie/pukanie spod pokrywy silnika. Pomyślałem- może przewrażliwiona, ale rzeczywiście po odpaleniu auta okazały sie jej obawy jak najbardziej trafne. Pytanie tylko- co to może być? Silnik pracuje zdecydowanie inaczej niż wcześniej. Mianowicie, oprócz wspomnianych wcześniej dźwięków dobiegających z okolic prawej głowicy (patrząc pod maskę), zauważyłem, że podczas jazdy eSie brakuje wigoru. Poprosiłem moją lepszą polowe, żeby na jałowym biegu dodała stopniowo gazu do około 5500rpm i zauważyłem, ze jak od przekręcenia kluczyka w stacyjce do pozycji zapłonu zassało gruszki dolotu, tak były zassane do odcięcia, jakby podciśnienie nie banglalo. Po zgaszeniu wróciły. Nie wiem, czy może mieć to coś wspólnego, ale wole wspomnieć.
Szanowni spece, podpowiedzcie od czego zacząć i gdzie szukać?
Audi S6 C5 2002r kod silnika ANK.
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
gumin58
Posty: 132
Rejestracja: 2016-08-12, 06:44
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gumin58 »

Jesli chodzi o grzechotanie, w pierwszej kolejności zbadałbym napinacze ;)
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Nie masz daleko podjedz do BrG Motors https://www.facebook.com/BrGMotors/
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

emay pisze:Nie masz daleko podjedz do BrG Motors https://www.facebook.com/BrGMotors/
Dzięki za polecenie, ale czy mi się za te 80km nie rozleci coś tam? :lol:
Samochód dla bezpieczeństwa uziemilem, bo pieron wie, co to jest. Z Vaga nie wyrzuca nic. Czy można coś odczytać z bloków na zapalonym silniku, co jakoś wskazałoby na ewentualna przyczynę?
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

lllbAZ pisze:
emay pisze:Nie masz daleko podjedz do BrG Motors https://www.facebook.com/BrGMotors/
Dzięki za polecenie, ale czy mi się za te 80km nie rozleci coś tam? :lol:
Samochód dla bezpieczeństwa uziemilem, bo pieron wie, co to jest. Z Vaga nie wyrzuca nic. Czy można coś odczytać z bloków na zapalonym silniku, co jakoś wskazałoby na ewentualna przyczynę?
Lawetą jak się boisz.
akostia
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-26, 17:02
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: akostia »

Zloguj blok 90 w czasie jazdy.
Przy on kąt 0-1 stopień powinien pod obciążeniem podnieść się do 21-25 stopni na obu głowicach.
Wtedy wiadomo czy nastawniki prawidłowo działają.
kubawd
Posty: 34
Rejestracja: 2016-01-21, 17:13
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kubawd »

Warto też sprawdzić grupę 093, czy się nie rozjechał rozrząd
lllbAZ
Posty: 112
Rejestracja: 2016-11-14, 20:00
Lokalizacja: silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lllbAZ »

Trochę minęło, bo i byłem w fazie czynnej niwelacji objawów. Doagnoza- popychacze hydrauliczne.

Na skutek niedostatecznej ilości oleju w głowicy od strony kierowcy ponoć się posypały (kanały olejowe niesprawne). Głowica była przed zakupem przeze mnie robiona przez poprzedniego właściciela - najwyraźniej coś nie wyszło szpecmanowi. Głowica wymieniona, oprócz tego parędziesiąt innych rzeczy w formie profilaktyki zagrożenia (skoro i tak i już głowice były ściągane).

Teraz gra muzyka. Spod maski słychać jedynie szum powietrza od pracy wiskozy. ;)

Dzięki za wszystkie sugestie Panowie i pozdrawiam
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
ODPOWIEDZ