Pomocy, olej z turbo od strony gorącej

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Heseam
Posty: 26
Rejestracja: 2017-06-09, 13:50
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Pomocy, olej z turbo od strony gorącej

Post autor: Heseam »

Witam, mam taki problem, kupiłem s4 z padniętymi i turbinami, puszczaly olej, tak wiec silnik out turbo do regeneracji, wszystko poskladane motor w aucie i próba, na moje szczęście nie założyłem dp i motor popracowal może z 3min na wolnych obrotach, zgasilem patrzę a z turbiny kąpie olej, dosłownie wyleciało może z 100ml, co mogłem skopac, luzu na wirniku brak, moim zdaniem żeby taka ilość leciała z wirnika w cześć gorąca to musiał by być ogromny luz choć mogę się mylić, wszystkie przewody wyczyscilem ale zapomniałem o jednym, spływ oleju, może być tak że jest nie drozny i olej wycislo?? Pozdrawiam i dziękuję za każdy post
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

Heseam, Przy takiej sytuacji to wygląda ewidentnie na to że uszczelnienia na wirniku się rozleciały , kto robił to turbo ?
zlej olej i zobacz ten spływ oleju ale wątpię żeby taka rurka była zapchana że oleju nie puszcza.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

moze tak sie stać, kiedys kolega tak sobie zmienial turbo i zapomnial zrobic otwor w uszczelce splywu bo akurat nie kupil :))) efekt byl dokladnie taki sam

choc moze byc i zla regeneracja,brak restryktora przed turbo
Heseam
Posty: 26
Rejestracja: 2017-06-09, 13:50
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: Heseam »

atom1 pisze:moze tak sie stać, kiedys kolega tak sobie zmienial turbo i zapomnial zrobic otwor w uszczelce splywu bo akurat nie kupil :))) efekt byl dokladnie taki sam

choc moze byc i zla regeneracja,brak restryktora przed turbo
Gdzie ma być ten rezystorek? Na zasilaniu oleju turbo nie powinno być jakiegoś zaworka redukcyjnego ciśnienie? W 1.8t coś takiego miałem, a ja czy da radę bez większego problemu wyciągnąć splyw oleju na aucie? Od strony pasażera?? Dodam że obie turbiny kręciły się z takim samym oporem a po odpaleniu od pasazera na wolnych sporo wolniej się kręci wirnik jakby miał większy opór, może faktycznie ciśnienie oleju niema gdzie ujść i robi ten opór??

[ Dodano: 2019-07-16, 18:38 ]
A i możliwe że jest tylko pełno oleju od strony gorącej? Od przodu i na wylocie ani grama oleju, w dodatku przy kolektorze wydechowy widzę zapocenie, może coś z głowica pasażera?? Czy raczej napewno turbo?
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

no zawsze jest na wejsciu do turbo, ale nie pamietam czy w 2.7 tez :-)) czy w samym rdzeniu juz jest redukcja, splywu nie odkrecisz raczej od turbo, mega ciezko z miejscem, ale z miski bys wyjał po spuszczeniu oleju i go jakims tam wyciorem da sie "przetkac" gdyby mial byc zabity na amen
Heseam
Posty: 26
Rejestracja: 2017-06-09, 13:50
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: Heseam »

Udało się wyjąć i czysciutki :/ może to być coś innego niż turbo? Jakieś pęknięcie w głowicy czy coś,? Nie pokoi mnie fakt że spod kolektora też jest przypocone z oleju, komory spalania czysciutkie
Matleniuszek
Posty: 133
Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
Lokalizacja: Bieruń
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Matleniuszek »

Może spod którejś uszczelki miedzianej z dopływu oleju masz wyciek jak jest ciśnienie. Wystarczy, że uszczelka jest krzywo, albo uległa uszkodzeniu przy dokręcaniu. Różne są opcje. Na Twoim miejscu bym spróbował wszystko umyć, odpalić auto i zobaczyć dokładnie gdzie jest wyciek a nie szukać na ślepo.
Heseam
Posty: 26
Rejestracja: 2017-06-09, 13:50
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: Heseam »

Tak zrobię ale ewidentnie z części gorącej bo wszystko do okola opryskane olejem a w części gorącej stoi olej że idzie palcem wybierac
yareckiS4
Posty: 86
Rejestracja: 2016-08-28, 20:13
Lokalizacja: stąd
Płeć:
Kontakt:

Post autor: yareckiS4 »

A turbo było zalane olejem czy odpaliles motor od razu na "sucho"" ?? :shock:
Heseam
Posty: 26
Rejestracja: 2017-06-09, 13:50
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: Heseam »

yareckiS4 pisze:A turbo było zalane olejem czy odpaliles motor od razu na "sucho"" ?? :shock:
Było zalane, myślisz że nawet gdyby nie było to by się uszczelenie rozlecialo?
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

no to niestety jak sie leje do wydechu to i tak sciagasz sprezare i tak.. oddaj do sprawdzenia na stole
i dlatego wlasnie pozbylem sie tego wozu :-) co by nie robic to 2 dni nie wyjete
yareckiS4
Posty: 86
Rejestracja: 2016-08-28, 20:13
Lokalizacja: stąd
Płeć:
Kontakt:

Post autor: yareckiS4 »

Heseam pisze:
yareckiS4 pisze:A turbo było zalane olejem czy odpaliles motor od razu na "sucho"" ?? :shock:
Było zalane, myślisz że nawet gdyby nie było to by się uszczelenie rozlecialo?
Mogłoby. Dlatego wgwarancji z dobrych firm masz takie zastrzeżenie.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

yhy, a co tam zalejesz strzykawka? w gwarancji to sa takie durnoty popisane ze i tak ci nie uznaja i tak, ze nowy olej filtr, nowe przewody doprowadzajace olej, wyplukana miska i ssak bla bla

albo np regeneracja maglownicy gdzie nie wlozysz magla bez wyciagniecia drazkow a tam napisane ze absolutnie nie mozna zrywac plomb z oslon na drazki wtf?!

wiadomo im wiecej z tych rzeczy sie zrobi tym lepiej, ale nie zawsze sie da
yareckiS4
Posty: 86
Rejestracja: 2016-08-28, 20:13
Lokalizacja: stąd
Płeć:
Kontakt:

Post autor: yareckiS4 »

Żadna strzykawka hehe. Zalewasz kręcąc motorem bez podpiętych cewek.
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

yareckiS4, jak już to z odpiętymi cewkami :D
ODPOWIEDZ