A6 C5 2.7 Avant BiTurbo Quattro AJK 230KM, 16730 Cam Pos Sen

Moderatorzy: buba, Mod-Team

gti69
Posty: 3
Rejestracja: 2019-04-16, 10:32
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

A6 C5 2.7 Avant BiTurbo Quattro AJK 230KM, 16730 Cam Pos Sen

Post autor: gti69 »

Witam wszystkich,

Prosze o porade/pomoc dotyczaca problemu jaki mam z moim Audi A6 C5 2.7 Avant BiTurbo Quattro.

Auto sprowadzilem dla siebie jakis czas temu z Niemiec. Zrobilem serwis olejowy, wymienilem uszczelki pod pokrywami zaworow, zmienilem przewody odmy na silikonowe, zmienilem wiskoze oraz czujniki temperatur oleju i wody. Auto jak dla mnie chodzi w porzadku. Jako ze potrzebowalem gotowki wystawilem je na sprzedaz. Przyjechalo dwoch panow i podczas ogledzin podlaczyli go do kompa, kory wykazal blad czujnika polozenia walu. Auta w koncu nie kupili a ja narazie stwierdzilem ze go zostawiam. W zwiazku z tym bledem sam zaczalem diagnostyke za pomoca vaga i tak, pojawia sie blad:
16730 - Camshaft Position Sensor (G163) Implausible Signal
P0346 - 35-10 - - - Intermittent

Zaczalem googlowac i w wiekszosci opisywanych sytuacji, w przypadku tego silnika problem byl ze zle ustawionym rozrzadem. Auto mialo zmieniany rozrzad w niemczech okolo 10 tys km temu, wg naklejki w komorze silnika.

Oddalem go do znajomego mechanika aby sprawdzic ustawienie i ten po zalozeniu blokad stwierdzil ze rozrzad nie jest przestawiony i wszytskie znaki sie zgadzaja.

Szukajac dalej pada na lancuszki walkow badz tez na napinacze lancuszkow. Grupy 90 i 93 zaraz po odpaleniu samochodu przedstawiaja sie nastepujaco:

Grupa 90
Pozycja 3 wacha sie miedzy 12 / 14 / 15
Pozycja 4 wacha sie miedzy -13 / -14

Grupa 93
Pozycja 3 stoi na -14
Pozycja 4 stoi na -1

Czy da sie na podstawie powyzszego okreslic co jest nie tak i gdzie szukac problemu?

Czy beda to lanuszki a moze same napinacze badz tez napinacz, a jesli jeden to ktory?
Czy wymiana napinacza i/lub walka wiaze sie z rozpinaniem calego rozrzadu czy mozna zrobic to po zdjeciu pokrywy zaworow?
Czy mozecie polecic kogos w woj opolskim kto ogarnalby to profesjonalnie?

Dzownilem do Koraszewski Auto Sport w Glogowku i polecil mi zapytac na forum o kogos kto w Opolu/pod Opolem ma RS4 i ogarnia temat.

Dziekuje za sugestie.

Pozdrawiam!
zalesq
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-10, 09:51
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: zalesq »

Ustawienie rozrządu. Jedź do Grzesia - BrG Motors, masz blisko. Ogarnie Ci furmanke jak należy.
gti69
Posty: 3
Rejestracja: 2019-04-16, 10:32
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gti69 »

Dzieki, wlasnie tam dzis dzwonilem i umowilem sie na po swietach. Pozdrowienia! :)

[ Dodano: 2019-04-17, 19:43 ]
Idac za wskazowkami kolegow z forum A6klub, zrobilem logi dynamiczne.
Przedstawia sie to nastepujaco:

Grupy 90,91,92
RUN1
RUN2
RUN3

Grupy 93,115,118
RUN1
RUN2

Pojawil sie tez nowy kod:

16730 - Camshaft Position Sensor (G163): Implausible Signal

P0346 - 35-00 - -

17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal

P1462 - 35-00 - -

-----------------------------
Czy mozecie pomoc mi zinterretowac to jakos sensownie?
Dzieki z gory!
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2019-04-30, 23:31 ]
Auto ogarniete u Grzesia w BRG Motors. W czwartek odbieram :)
Awatar użytkownika
nivek
Posty: 39
Rejestracja: 2019-03-24, 15:43
Lokalizacja: z Ameryki
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nivek »

co było nie tak?
ODPOWIEDZ