[RS6 C5] Wymiana filtra oleju - jak?

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
qba_wawa
Posty: 7
Rejestracja: 2018-12-26, 12:04
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

[RS6 C5] Wymiana filtra oleju - jak?

Post autor: qba_wawa »

Szanowni,
czy ktoś z Was zna dobry patent na wymianę filtra oleju w RS6 C5?
Dostęp jest trudny i mało jest miejsca.
Dużo trzeba rzeczy po drodze zdemontować?
Awatar użytkownika
pioootr
Posty: 58
Rejestracja: 2018-05-05, 19:52
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pioootr »

Najlepszy dostęp jest gdy zdemontujesz rurę od intercooler'a oraz odkręcisz stabilizator od sanek i pociągniesz go w dół.

Wtedy filtr oleju wyciągniesz bez problemu dołem.

Jakim olejem chcesz zalać auto ?
150 + 450 + 420 = 1020 KM
Awatar użytkownika
qba_wawa
Posty: 7
Rejestracja: 2018-12-26, 12:04
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: qba_wawa »

Pomysł padł na Millersa CFS 10w60.
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

Olej dobry, a co do wymiany to ja opuszczam tylko stabilizator.
Awatar użytkownika
qba_wawa
Posty: 7
Rejestracja: 2018-12-26, 12:04
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: qba_wawa »

To przy okazji zapytam.
Teraz mam zainstalowany filtr oleju K&N. Kontynuować?
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

Filtr oleju kupuje w ASO dedykowany do tego silnika. Aftermarkietowy filtr oleju np. KNECHT ma ten sam numer do silnika 4.2tt jak i do 1.8 tak że trochę się martwię o przepływ i dla spokojnej głowy biorę z aso (87zł).
Awatar użytkownika
pioootr
Posty: 58
Rejestracja: 2018-05-05, 19:52
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pioootr »

volski1 pisze:ja opuszczam tylko stabilizator.
Rura od IC nie przeszkadza jakoś bardzo, ale zawsze jest oblana olejem, dlatego ją wyciągam.
150 + 450 + 420 = 1020 KM
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

knecht to jest ten sam filtr, on idzie na pierwszy montaż, zbiorniczek wyrównawczy też pasuje do passata 1.9 i jaka to różnica?
Awatar użytkownika
nivek
Posty: 39
Rejestracja: 2019-03-24, 15:43
Lokalizacja: z Ameryki
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nivek »

W ASO też ten sam filtr montują do 1.8 i do 4.2tt. A jak nie mają na stanie to montują Ci Filtrona z Inter Carsu.

[ Dodano: 2019-05-05, 08:41 ]
qba_wawa pisze:Pomysł padł na Millersa CFS 10w60.

Może i dobry olej, ale nie spełniający normy VW 502.00 i niezgodny ze specyfikacją zalecaną przez producenta. Sam Millers też nie wskazuje go jako właściwy olej tego silnika
Awatar użytkownika
pioootr
Posty: 58
Rejestracja: 2018-05-05, 19:52
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pioootr »

Zastanów się nad CFS 5w40 NT+
Jak pisze producent, jest to olej "Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30"
150 + 450 + 420 = 1020 KM
Awatar użytkownika
qba_wawa
Posty: 7
Rejestracja: 2018-12-26, 12:04
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: qba_wawa »

Tu jest opis CFS 10W60: https://www.millersoils.pl/produkty/mot ... cfs-10w60/

A tu opis CFS 5w40 NT+: http://www.millersoils.pl/produkty/moto ... s-5w40-nt/

I szczerze mówiąc nie widzę takich różnic, aby powiedzieć, że to jest niewłaściwy olej do RS6.

A norma VW 502.00 to tak właściwie niewiele mówi co ta ma być za olej.
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Ja tam widzę ogromne różnice w lepkości kinematycznej przy 40 i 100 st. C między obydwoma olejami
Awatar użytkownika
qba_wawa
Posty: 7
Rejestracja: 2018-12-26, 12:04
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: qba_wawa »

Immo pisze:Ja tam widzę ogromne różnice w lepkości kinematycznej przy 40 i 100 st. C między obydwoma olejami
Sugerujesz zatem aby następnym razem wlać CFS 5W40 NT+?
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Na pewno będzie lepszy niż 10W60 :-)
Awatar użytkownika
pioootr
Posty: 58
Rejestracja: 2018-05-05, 19:52
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pioootr »

Najlepszy to byłby olej 0W60, ale takiego nie ma...

Pamiętaj, że w RS6 masz zmienną fazę i hydrauliczne popychacze, które silnik musi napompować przy rozruchu. Między innymi dlatego producent zaleca 5W30.

Jeśli chcesz upalać auto lepiej zainwestuj w chłodnicę oleju (silnikowego i przekładniowego)
150 + 450 + 420 = 1020 KM
ODPOWIEDZ