3 dziwne objawy po rozgrzaniu sie silnika 2.7bt

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

No właśnie też tego nie rozumiem. U Ciebie Luk nigdy w życiu tego nie słyszałem a nie raz silnik był dobrze rozgrzany. Może ten wiatrak jest jakiś do dupy i trzeba zmienić na taki z diesla z obręczą. Sam nie wiem
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

z dizla nie bo ma łopaty w drugą stronę i będize dmuchał zamiast ssać, a jak wiemy to nie dobrze :mrgreen: :mrgreen:
Powiem tak: wywal wisko i wsadź spala i wuala...
W srebrnej 2 razy wiatrak wymieniałem bo łopaty odpadały i wsadizłem chinola elektryka. W allroadzie u ojca to samo... kupiliśmy bez łopaty, zmiana na nowy + nowe wisko i za kilka miesięcy brak 2 łopat. Tu wszedł SPAL (przeciąg w porównaniu do chinola, ale głośny).
Najlepiej podepnij pod jakiś uniwersalny regulator obrotów z czujnikem temperatury albo jakiś prosty regulator z potencjometrem ustawiony na 40% odpalany z pierwszego progu czujnika i z klimy, a drugi próg z czujnika już bezpiośrednio przez przekaźnik na 100%. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Ja właśnie miałem ten sam problem w B5 co Ty opisujesz. W B6 tego nie ma ale za to tak samo jak w B5 jest ta jeb*na wichura

[ Dodano: 2019-04-26, 13:07 ]
Ale to wtedy Spal ssący czy tłoczący i zamontować go jakby w miejsce wisko?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

RRyb, no zawsze lepiej jak dobrze ssie :mrgreen:
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

luk448 pisze:RRyb, no zawsze lepiej jak dobrze ssie :mrgreen:
+1

do swojej esy założyłem taki: (lekkie podrezanie pasa i wszedł na wcisk ;-) )
https://allegro.pl/oferta/cienki-wentyl ... 7462150005

do allroada poszedł taki: (bez rezania, wszedł z luzem 2cm między osłoną a pasem)
https://allegro.pl/oferta/wentylator-ch ... 7224481347

nie wiem jak w B6 ale allroad miał fabrycznie inne wisko (większe) i inny wiatrak niż S4 B5
no i oczywiście montujesz osłoną do silnika - wiatrakiem do chłodnicy
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Tylko żebym dobrze zrozumiał mechanike działania wisko. Płyn który znajduje się w sprzęgle wraz ze wzrostem temperatury "zapina" wiatrak. Ale jak działa fakt, że ze wzrostem obrotów wisko wieje bardziej? U mnie działa to aż tak, że przy wyższych obrotach jak puszczę gaz do zmiany biegu to aż te obroty podbija o jakieś 0,3rpm. Powinno tak być?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

RRyb pisze:Tylko żebym dobrze zrozumiał mechanike działania wisko. Płyn który znajduje się w sprzęgle wraz ze wzrostem temperatury "zapina" wiatrak. Ale jak działa fakt, że ze wzrostem obrotów wisko wieje bardziej? U mnie działa to aż tak, że przy wyższych obrotach jak puszczę gaz do zmiany biegu to aż te obroty podbija o jakieś 0,3rpm. Powinno tak być?
no kierwa przecie silnik je napędza to jak ma nie wiać szybciej?
wisko Ci obroty podbija? no że tak powiem ni chuja :-D
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Kur*a już po prostu myślałem że zgłupiałem. Głupi ja. Ale człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umrze :mrgreen:. To może tam coś jest nie tak i za mocno napędza? Bo naprawdę dziwi mnie, że aż obroty podbija.
Powiedz jeszcze jak te wentylatory się spisują w ciepłe dni jak klima chodzi?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

RRyb pisze:Kur*a już po prostu myślałem że zgłupiałem. Głupi ja. Ale człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umrze :mrgreen:. To może tam coś jest nie tak i za mocno napędza? Bo naprawdę dziwi mnie, że aż obroty podbija.
Powiedz jeszcze jak te wentylatory się spisują w ciepłe dni jak klima chodzi?
lepiej jak wisko, wczesniej zdarzało się, że w korku w upał klima już nie dawała rady a temp na wskazówce przekraczała 110... na elektrykach nic yakiego już nigdy się nie przytrafiło. tylko ja podłączałem najprościej jak się dało - 1 prędkość wiatraków. Także zawsze max ciąg jak tylko klima była włączona, no i z temperatury pierwszy stopień też od razu max.
AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

To ja u siebie też się pobawię tym bardziej że mocy trochę ugrać można bo takie wisko swoje zjeść musi a czuć to w słabszych autach kiedy wisko się załącza
s4 b5 avant
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

w słabszych autach czuć też włączenie się wiatraków elektrycznych.

Jasne, jak elektryka stoi to będzie mniejsza strata. Jednak jeżeli mówimy o działających wiatrakach elektryzcnych, to nie ma szans, by były mniej mocożerne niż wiskoza.

pawelosinski83 pisze: w korku w upał klima już nie dawała rady a temp na wskazówce przekraczała 110..
hm. Jesteś pewien, ze sprawne to wisko było? Bo moje było popsute, ale nigdy aż tak nie miałem :o
Temperatura się troche potrafiła wychylić, ale do 110 to nie bardzo.
Zobaczymy w to lato :)
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

vegetagt pisze:w słabszych autach czuć też włączenie się wiatraków elektrycznych.

Jasne, jak elektryka stoi to będzie mniejsza strata. Jednak jeżeli mówimy o działających wiatrakach elektryzcnych, to nie ma szans, by były mniej mocożerne niż wiskoza.

pawelosinski83 pisze: w korku w upał klima już nie dawała rady a temp na wskazówce przekraczała 110..
hm. Jesteś pewien, ze sprawne to wisko było? Bo moje było popsute, ale nigdy aż tak nie miałem :o
Temperatura się troche potrafiła wychylić, ale do 110 to nie bardzo.
Zobaczymy w to lato :)
brakowało 2 łopat :lol:
Awatar użytkownika
quadysz
Posty: 393
Rejestracja: 2012-08-18, 08:47
Lokalizacja: Zyrardow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quadysz »

Jeszce mozesz nowa chlodnice sobie walnac ;)
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

Wymienić dobrą na nową?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

vegetagt pisze:Zobaczymy w to lato :)

Nowe wisko wyje, ale i tak temperatura na włączonej klimie potrafi dobić do 100 stopni na zegarach, do przekłada się na 110 wg ecu.
Także ten, ciekawe czy chłodnica już przytkana, czy może kwestia zdemontowanego 3ciego wentylatora (z powodu fmica).
ODPOWIEDZ